PDA

View Full Version : Coldplay-Clocks



gibls6
29 juni 2004, 21:03
Wie o wie kan me helpen aan de enige echte goede tab voor dit nummer ????
Heb nu 4 verschillende versies van het net geplukt en ben het spoor bijster!!

defecto
1 juli 2004, 02:51
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar (een kopie van) het 'enige echte' boek met gitaarspel, zang, piano enzo erin. Of je koopt hem, weet alleen niet de prijs.

gibls6
1 juli 2004, 19:27
Denk dat je beter op zoek kan gaan naar (een kopie van) het 'enige echte' boek met gitaarspel, zang, piano enzo erin. Of je koopt hem, weet alleen niet de prijs.

Ja, zou kunnen, maar om nou zo'n duur boek te gaan kopen voor dat ene nummer gaat mij te ver.
Dacht dat iemand hier op het forum ook wel dit nummer zou spelen en msch de "echte" tabs heeft ???
Zag trouwens net dat dit nummer ook in guitar pro beschikbaar is, kijken of dit in de buurt komt!

Fluffy
4 juli 2004, 15:01
misschien hebben ze hem in de bibliotheek, dan ff kopieren

gibls6
4 juli 2004, 23:04
msch dat ze dat in de bibliotheek van onder de brug hebben, maar in Breda :-D :-D :-D

thijsov
5 juli 2004, 21:39
wil je hem voor piano, of voor gitaar, ik heb de noten namelijk ergens op de pc staan dacht ik. (voor piano) :)

Darkwing
7 juli 2004, 11:15
http://www.musicfrom.nl/rawktabs/archive/clocks.doc

Via www.rawktabs.com, niet ontzettend veel, maar wel heel goede en overzichtelijke tabs. En vrij accuraat in de meeste gevallen. Bij dit nummer misschien wat minder, maar dat komt omdat het toch een piano-nummer is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

gibls6
7 juli 2004, 17:43
wil je hem voor piano, of voor gitaar, ik heb de noten namelijk ergens op de pc staan dacht ik. (voor piano) :)

Kan helaas niet echt noten lezen, maar zou het toch graag willen hebben als je het digitaal hebt. Kan dan toch uitzoeken wat de juiste toonaard is en zo. Zie mijn profiel voor mijn e-mail adres. En alvast bedankt voor de moeite :cool:

gibls6
7 juli 2004, 17:51
http://www.musicfrom.nl/rawktabs/archive/clocks.doc

Via www.rawktabs.com, niet ontzettend veel, maar wel heel goede en overzichtelijke tabs. En vrij accuraat in de meeste gevallen. Bij dit nummer misschien wat minder, maar dat komt omdat het toch een piano-nummer is.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Hallo Darkwing, bedankt voor je input, mijn probleem is echter dit:
Rawktabs: Eb-Bbm-Fm
Guitaretab: Cm7-Am#-Fm
e-tabs: D-Am-Em
Ofwel, het lijkt alsog iedere site zijn eigen schema heeft en zou graag willen weten in welk schema het origineel nu echt wordt gespeeld?

Darkwing
8 juli 2004, 01:24
Eh, dat zijn 3 verschillende toonsoorten... daarvan kan maar 1 de goeie zijn... die laatste lijkt me sowieso niet de goeie, dat is puur voor degenen die maar 3 akkoorden kennen :p
Ik zou zeggen: speel het mee vanaf de cd, dan merk je vanzelf welke vals klinken en welke de goede is :)

Darkwing
8 juli 2004, 01:31
Heb net ff zelf geprobeerd met de cd erbij, en het is toch echt de Rawktabs-versie:

Eb - Bbm - Fm

Als je met het origineel mee wilt spelen dan moet je deze akkoorden hebben. Je kunt ook je gitaar een halve toon omlaag stemmen en het schema D-Am-Em spelen. Of het nummer gewoon een halve toon lager spelen (D-Am-Em dus, als je niet met de cd meespeelt). Speelt wat makkelijker.

sambora
8 juli 2004, 17:00
Je kunt ook je gitaar een halve toon omlaag stemmen en het schema D-Am-Em spelen.

Als je je gitaar een halve toon lager stemt, dan zou je de volgende akkoorden krijgen E, Bm, F#m in plaats van Eb - Bbm - Fm . Als je uit wil komen op D-Am-Em moet je een capo op de eerste snel leggen.

Succes!

Darkwing
8 juli 2004, 17:20
Je kunt ook je gitaar een halve toon omlaag stemmen en het schema D-Am-Em spelen.

Als je je gitaar een halve toon lager stemt, dan zou je de volgende akkoorden krijgen E, Bm, F#m in plaats van Eb - Bbm - Fm . Als je uit wil komen op D-Am-Em moet je een capo op de eerste snel leggen.

Succes!

Eh, dat bedoel ik :oops:

Was een beetje laat gister.... niet helemaal helder meer ;)

gibls6
8 juli 2004, 18:56
OK, allemaal erg bedankt!!
Nu nog leren spelen :???: :???: