Inloggen

View Full Version : Neo-Classical : Robbert Hanenberg



Robbert v.d. Hanenberg
29 juni 2004, 19:41
He jongens,

2 neo-classical songs dit keer( helaas nog steeds zonder drums, bass en keys).
Hoger shred-gehalte ook, maar daar vraagt dit genre ook om.
Van de 2e song heb ik alleen de eindsolo gepost.

De songs zijn zo'n 1.5 tot 2 jaar geleden opgenomen met 'n Rocktron Voodu-valve. ( Ik was toen nog niet in 't bezit van 'n Vox Tonelab. )

Groeten,

Robbert

Caesar's Victory : http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007481_proj.mp3

King's Quest ( eindsolo ) : www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007493_proj.mp3

Luc-O
30 juni 2004, 12:49
Hey Robbert,

Hoewel het allemaal perfect - bijna klinisch - is uitgevoerd, doen deze twee mij persoonlijk niet zo heel veel. Ik vind de thema's niet zo sterk en ook heb ik het idee dat je vaak het zelfde 'trucje' toepast (die tap arpeggio's) Begrijp me niet verkeerd, die klinken waanzinnig en zijn ook een beetje je 'trade mark', maar ik heb het idee dat je bijna altijd (althans in deze stukken) hetzelfde 'vormpje' gebruikt. Maar goed, deze stukken zijn ook al zo'n twee jaar oud schreef je, en die techniek beheers je tot in perfectie. Maar ik zou persoonlijk wat meer variatie wilen horen.

amon
30 juni 2004, 13:16
vind het een beetje veel van hetzelfde klinken, die eerste vind ik al snel saai worden na 1 minuut, maar als achtergrondmuziekje is het wel leuk.

die 2e vind ik al wat aantrekkelijker, maar dat stukje op 0.54 ertussendoor vind ik wat minder....

slayurrr
30 juni 2004, 13:54
Ik ben het met amon eens, King's Quest vind ik ook leuker klinken.

Voor de rest heel goed gespeeld natuurlijk (zoals altijd). 8-)

spanky_franky
30 juni 2004, 14:01
technisch vast en zeker erg goed, maar het kan me niet boeien. veel van hetzelfde, voel geen "emotie"

.. maar dat is een kwestie van smaak ..

Barret Wallace
30 juni 2004, 15:08
Ik voel emotie man 8-) Vette shit weer.

Ik verbaas me altijd weer hoe jij je tone zo lekker '' dik '' krijgt. Hoe heb je dit opgenomen? ( naast de voodu valve dan maar welke software, recorders etc. heb je gebruikt? )

Keep it up :harmony:

schaap
30 juni 2004, 15:20
Soms wel erg cliche opbouw, maar och je benut het goed dus dan boeit dat niet, het is maar een backing :lol:
En damn die tapped sweeps van je blijven me verbazen :o
Alleen het is soms wel net ietsje té druk :wink:, maar het zijn oude opnames zei je al dus. Ik blijf verbaasd staan hierom, en wil dolgraag echt een nummer horen met alle benodigdheden, dus ook een drum synth enz.
Hoewel je dan wel ff waarschuwing zou moeten geven anders zou ik van me stoel vallen 8-)

Robbert v.d. Hanenberg
30 juni 2004, 16:43
He jongens,

Bedankt voor jullie reaktie's weer!
Had deze songs gister gepost, werkte niet, staan ze er VANDAAG in 1 keer op!!! :???:
Maar goed...had inderdaad dit keer wat shred uit de "oude doos" gepost.
Persoonlijk vind ik Caesar's Victory een van de sterkste nummers die ik ooit geschreven heb. Het heeft iets kosmisch voor mijn gevoel. Mede door 't spelen van add9-en add4-arpeggio's in deze context.
Luc, inderdaad, soms wat klinisch misschien.
Shakeel, ik neem op met 'n Yamaha 16-sporen harddisk-recorder.
Vind persoonlijk de sound van de Rocktron Voodu-valve behoorlijk k@t, vooral t.o.v. de Tonelab.
Rocktron klinkt rechtstreeks te digitaal en niet transparant genoeg.

Over oude shit gesproken: Hier nog 'n oud nummertje ( 5-6 jaar geleden )
Nog opgenomen met Adat!!!!!! :D

Link: www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007495_proj.mp3

Gr.

Robbert

schaap
30 juni 2004, 17:32
Haha Malmsteen :-D
Wel weer vet, desondanks de fouten:-(

Barret Wallace
30 juni 2004, 17:48
He jongens,

Bedankt voor jullie reaktie's weer!
Had deze songs gister gepost, werkte niet, staan ze er VANDAAG in 1 keer op!!! :???:
Maar goed...had inderdaad dit keer wat shred uit de "oude doos" gepost.
Persoonlijk vind ik Caesar's Victory een van de sterkste nummers die ik ooit geschreven heb. Het heeft iets kosmisch voor mijn gevoel. Mede door 't spelen van add9-en add4-arpeggio's in deze context.
Luc, inderdaad, soms wat klinisch misschien.
Shakeel, ik neem op met 'n Yamaha 16-sporen harddisk-recorder.
Vind persoonlijk de sound van de Rocktron Voodu-valve behoorlijk k@t, vooral t.o.v. de Tonelab.
Rocktron klinkt rechtstreeks te digitaal en niet transparant genoeg.

Over oude shit gesproken: Hier nog 'n oud nummertje ( 5-6 jaar geleden )
Nog opgenomen met Adat!!!!!! :D

Link: www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000007495_proj.mp3

Gr.

Robbert

hehe ik vind je sound juist wél Vet, maarja tone zit voor het grootste deel in de vingers ;) Ik heb net Caesar's Victory weer een paar keer beluisterd en hij blijft zeker op men harde schijf staan, die hoofdmelodie is echt cool :)

Ik ga zo ff je ''oude'' mp3 luisteren 8-)

Stratman70
30 juni 2004, 19:44
Hé robbert,

Weer twee hele mooie stukken MUZIEK! Want er zit nogal verschil m.i. in zomaar shredden of er iets functioneels mee te doen. Shredden op zich vind ik niet boeiend, maar jij maakt het toch aangenaam om naar te luisteren door het in een mooi arrangement te stoppen.
net als in mijn vorige commentaar bij jouw vorige drumloos nummer, denk ik dat drums in sommige partijen toch een zeer aangename toevoeging zouden kunnen zijn (alsmede basgitaar).

het eerste stuk spreekt me iets meer aan, maar allebei van grote klasse hoor. En je tone is ook geweldig.

Ik luister graag naar jouw muziek.

Elke keer als ik weer iets van je hoor, denk ik: waarom is hij nu niet aan het touren door Amerika met weet ik veel wat voor bekende hardrockband. Ambieer je dat niet? Of heb je nooit meer antwoord gehad van meneer Dio, of wie dan ook?

Maiden Michiel
1 juli 2004, 09:06
Klinkt erg vet dude, maar ik mis de drums, bass en synth nog veel meer dan in je andere nummers.
Verder denk ik dat je die sweeptaps, zoals al gezegd, inderdaad te veel uitmelkt. Het lijkt erop of je ze deel wilt maken van een melodie maar dat kan eigenlijk niet echt met zulke snelle licks.

m^rton
1 juli 2004, 14:34
Dit zijn zondermeer 2 erg goede nummers.
Ik vind de melodie lijnen erg mooi en ook lekker strak ingespeeld. Die shred stukken vind ik af en toe iets te veel van het goede (ik ben dan ook niet echt een shred fan)

Brutus-Lp
22 juli 2004, 03:46
k vind dat stuk bij 0:54 van kings quest heel mooi