PDA

View Full Version : Een Mighty Mite element op je OLP?



Transient Attack
29 juni 2004, 11:43
Hallo,

ik ben hier nieuw....enne tja....ik speel op een OLP met een Hartke Kickback "12 en soms een KORG AX-1B daartussen.

maar OK.....ik heb dus een OLP en op internet staat een Mighty Mite element te koop. staat bij dat het een goed alternatief is voor je OLP.
zou het wat schelen?
:???:

AntY
29 juni 2004, 11:46
bah dr is weer eens een topic verdwenen :cry:

me2
29 juni 2004, 12:27
Ja, ik was ook al een topic kwijt,

Maar kort samengevat van de vorige keer:

Mijn OLP-5snaar is er erg op vooruit gegaan door het standaard element te vervangen. Ik heb hiervoor een seymour duncan gebruikt, waarover ik erg enthausiast ben. Heb verder geen ervaring met andere elementen (mighty mite incl) dus kan daar weinig over zeggen.
Mijn SD-bassline heeft veel meer laag, een veel voller geluid

Ten slotte: verwacht niet dat je OLP opeens een echte musicman wordt, het blijft een budget-bas, maar wel een betere dan de standaard.

Transient Attack
29 juni 2004, 12:33
jah...ik ben niet zo rijk :razz: ik ben 15...dus een kanslose puber :-?
wat ik wil is eigenlijk een dieper geluid.

AntY
29 juni 2004, 12:55
hoef je geen mightymite te kopen, hij is misschien wel dieper maar kwalitatief nie tbeter dan wat in je OLP zit. dat kwam uit vergelijking tussen mijn cort met mightymite en bassos olp.

Wilbert
29 juni 2004, 15:09
Wat voor cort heb je, AntY? Ik heb zelf een GB74 (met MightyMites dus)

AntY
29 juni 2004, 15:32
SB25

Anavrin
29 juni 2004, 17:15
Mightymite is een bekend merk (misschien wel het bekendste) van bouwpakketten en onderdelen. Het werd vooral bekend in de jaren '80.

soapwater
1 juli 2004, 09:35
Ik heb er al eens aan gedacht een SMB-4d van Seymour duncan in m'n OLP te steken... Nuttig of eerder een nutteloze investering? En ik vraag me ook af of er plaats is in de body, want ik heb niet bepaald zin om te gaan frezen enz... Iemand ervaring met dit element en bijhorende elektronica? En waar kan ik em bestellen, prijzen?

Greetz

me2
1 juli 2004, 10:07
De OLP 4 gebruikt de standaard MM-pickupvorm, en is daarom zonder problemen te vervangen door een vervangingselement (voor de 5 snaar geldt dit niet!). Voor electronica is geen ruimte en zal er moeten worden gefreesd.

In mijn vorige post staat ok al e.e.a. over het vervangen door een SD-element.

Ik vind het zeker de moeite waard, en de kosten vallen erg mee (uit het hoofd, 125euro voor de 5 snaar, bij stand-by in utrecht). Actieve electronica vond ik te duur en een te grote aanpassing. Dan zou ik voor een andere bas gaan kijken.

Wel heb ik ook de pot's vervangen voor goede, de OLP-pot's gaan toch kraken, en hebben bovendien maar een klein effectief regelbereik

soapwater
1 juli 2004, 11:53
De OLP 4 gebruikt de standaard MM-pickupvorm, en is daarom zonder problemen te vervangen door een vervangingselement (voor de 5 snaar geldt dit niet!). Voor electronica is geen ruimte en zal er moeten worden gefreesd.

In mijn vorige post staat ok al e.e.a. over het vervangen door een SD-element.

Ik vind het zeker de moeite waard, en de kosten vallen erg mee (uit het hoofd, 125euro voor de 5 snaar, bij stand-by in utrecht). Actieve electronica vond ik te duur en een te grote aanpassing. Dan zou ik voor een andere bas gaan kijken.

Wel heb ik ook de pot's vervangen voor goede, de OLP-pot's gaan toch kraken, en hebben bovendien maar een klein effectief regelbereik
Maar, die Seymour duncan replacement for musicman is toch een actief element met bijhorende elektronica, of vergis ik me? Kan je die ook gewoon passief krijgen? Ik vind de SD-website niet zo duidelijk en uitgebreid

Greetz

Dennizz
18 oktober 2007, 23:34
Ik heb sinds kort ook een Mighty Mite in mijn OLP en moet zeggen dat ik niet ontevreden ben. Nu las ik ergens dat de Mighty Mite qua kwaliteit hetzelfde is als het originele OLP element, maar de Mighty Mite klinkt naar mijn idee harder en vetter, meer knorrend. Mijn bandleden zijn het met me eens :rockon:
Later bedacht ik me dat de (hoogte) instelling van het element ook veel kan hebben gedaan, dat het originele OLP element gewoon niet lekker onder de snaren lag... maar ach, voor die $25,-

Oja,aan de Mighty Mite zit echter maar één setje draadje (plus en min) zodat de tweede volumeknop overbodig is geworden (geen punt, had ze altijd toch beiden open)

denblommme
19 oktober 2007, 07:47
Heb een CortGB94 en daar zit zo'n SD in.
Ik vind dat leuk klinken maar kan ook niet vergelijken.
heb vorige maand de pickup ook wat hoger gezet en er iets ondergestoken
zodat het wat steviger zit. Klinkt ook vetter. De bas die ik heb is actief.
Groetjes

Lander

Dennizz
28 oktober 2007, 14:49
Ik heb de Mighty Mite er maar weer afgegooid. Toch teveel output ondanks dat het element bijna helemaal in de body zat. Ik ken iemand met een Kent Armstrong element in z'n OLP. Dat eens proberen.

Edit: Ik zie nu dat de start van dit topic wel gigantisch oud is! :o
Maar goed. Vanavond sinds tijden weer gespeeld met het originele element van de OLP (icm een Ashdown mag 300 115) en ik moet zeggen dat ik weer helemaal blij ben met het geluid. Waarschijnlijk was in de vorige oefenruimte de combi versterker/OLP niet goed, toen gekozen voor de Mighty Mite. Die MM gaat nu in mijn knutselbas...