PDA

View Full Version : hughes en kettner triplex



laurent
6 september 2001, 13:26
Ik heb pas een hughes en kettner triplex versterker gekocht maar als ik de overdrive inschakel en de gain knop boven stand 3 draai begint de versterker heel hard te fluiten. Hierdoor moet ik bijna alle volume knoppen bijna tot nul terugdraaien. Het fluiten houdt pas op als ik de snaren met mijn hand demp. Weet iemand messchien wat dit is of is mijn versterker gewoon stuk.

Rectifier
6 september 2001, 17:03
Eerst je gitaar goed controleren.Als je een goedkope beginners gitaar aansluit met (prut)single coils, ja dan begint ie nogal zo snel te fluiten. Dan is het een kwestie van een betere gitaar kopen of andere elementen.
Is je gitaar wel goed geaard??? Kan ook een contactje losliggen bij de bedrading van de elementen.
Als het geen van deze is, dan pas bij de versterker gaan kijken. En als het dan een nieuwe is,terug ermee naar de winkel!

laurent
6 september 2001, 18:37
Hoe kan ik controleren of mijn gitaar goed geaard is. Aan de pickups zal het denk ik niet zo gauw liggen want die zijn van seymore duncan. Ik heb een catalyst panthera als gitaar.

Rectifier
7 september 2001, 12:13
Het ligt dus niet aan je gitaar.Lijkt me,met zo'n gitaar krijg je niet zulke problemen.
Als je nog garantie hebt,zou ik ermee terug gaan.

Ditmar
8 september 2001, 16:44
Dat heet toch gewoon feedback en dat wil toch gewoon zeggen dat je gitaar te dicht bij de versterker staat ??? of ben ik nou gek ??

Anyway, het kan aan je pickups liggen, je zou kunnen proberen om een gitaar met een DiMarzio pickup (effe van iemand lenen ofzo) erbij te houden, dan zou het al een stuk beter moeten gaan, en dan weet je ook gelijk waar het aan ligt.

Als dat niet werkt weet ik het ook niet, maaar bij feedback (LOL) verkopen ze ook filters (19") die de feedback uit het signaal filteren

Ic3gl0vE
8 september 2001, 17:37
Op 2001-09-08 15:44, schreef Ditmar:
bij feedback (LOL) verkopen ze ook filters (19") die de feedback uit het signaal filteren


hahahah
dat klinkt vet

anoniem
13 september 2001, 10:29
Ja inderdaad we hebben het hier gewoon over feedback, maar de ene gitaar doet het meer dan de andere. Probeer anders het hoog er een beetje uit te draaien, dat helpt ook vaak!

Mzzl Sjoerd