PDA

View Full Version : Ervaringen Boss AC2



prs
29 juni 2004, 11:30
Test

prs
29 juni 2004, 11:31
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaringen met de Boss AC2. Ben heel erg benieuwd hoe dat ding klinkt. Ik heb hier in de buurt overal naar zo'n pedaal gezocht om hem eens te proberen, maar heb hem nergens gevonden.
Kan iemand die er eentje heeft misschien eens een soundclip maken, zodat ik een beetje een idee krijg?
Ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met dit pedaal!

http://www.andysmusiconline.com/photos/AC2-2.jpg

Robs
29 juni 2004, 11:35
Volgens mij kan je op www.bossus.com soundclips luisteren van alle boss pedaaltjes...

prs
29 juni 2004, 11:47
Dank je wel! Dat kon inderdaad daar, stom van me dat ik daar niet eerst naar gekeken heb.
Als ik het pedaal zo hoor, valt het me ontzettend tegen.
Is er iemand die het wel goed vindt?

prs
29 juni 2004, 11:59
Ik hoor ook net bij de sound samples de Boss PH-3
Phase shifter. Klinkt ook ruig.

Antal
29 juni 2004, 17:04
Hoort dit niet bij effecten?

Wicked Willy
29 juni 2004, 21:30
Idd

Jeroenvanhulsteijn
30 juni 2004, 02:01
keppum ook gehad. icm boss cs1, dc3 en eh2 kon ik er zeer aangename "akoestische" geluiden mee uithalen. maar voor het geld wat je dan geeft kun je ook piezo's laten installeren...denk ik

fred dons
30 juni 2004, 07:24
ik heb er eentje en het is leuk speelgoed, op een normale gitaar versterker klinkt dit pedal beter (akoustischer) dan piezo's

hij is het meest geschikt voor slaggitaar (tokkelen klinkt niet zo mooi) en het beste geluid krijg je als je hem op een pa of akoustische versterker aansluit

urezna
1 juli 2004, 12:19
er vanuitgaande dat de acoustic simulator in de GT-6 niet heel veel anders zal zijn.... nee dan zweer ik toch bij piezo.... klinkt echt veel sprankelender...
maar op zich, bij gebrek aan piezo op mn ouwe gitaar, is het wel leuk!!!

fred dons
1 juli 2004, 12:32
een piezo klinkt inderdaad meer sprankelend maar niet op een normale versterker, die kan het extra hoog niet aan

sebass
1 juli 2004, 23:51
Eventjes op de goede plaats gezet.

Nocki
2 juli 2004, 11:43
ik zou m ook hebben om af en toe eenseen akoestische slag of pingel te doen in een liedje. zonder elke keer te moeten verwissleen van gitaar.
bij mijn gibson ging die oversturen. hij klonk voo rmij het beste op standje 3. een of andere simulatie of zo. die andere 3 standen werkten niet voor. een akoestische gitaar gaaat er wel veel beter door klinken. ik heb spijt dat ik m niet heb gehouden want ik had m graag voor de fx return willen hangen om ook mn akoestische eraan te hangen. helaas heb ik m terug gebracht naar de winkel vanwege dat oversturen...

NOCki

Rectifier
3 juli 2004, 00:42
Ik heb em gehoord en getest en hij lijkt nog niet op een Piezo.

Slechte simulatie en tis meer een Enhancer dan een acoustic simulator.
Ik vind het zonde geld en niet bruikbaar.

Een een akoestische gitaar aansluiten op een AC2 lijkt me niet echt zinvol.
Daarmee verkloot je de sound van je akoestische gitaar.

m^rton
3 juli 2004, 09:31
Vind ik ook een beetje een rare actie :-?

Nocki
8 juli 2004, 08:50
Toch is het zo. het gaat wat beter klinken. maar je moet wel begrijpen dat ik het nui niet heb over een takamine ofzo. als je zo'n gitaar hebt speel je ook wel pover een goede akoestic amp. maar voor een huis tuin en keuken gitaartje is het een verbetering...

NOcki