PDA

View Full Version : afstellen in nijmegen



lars
26 april 2002, 12:27
iemand hier ervaring met een zaak waar de je gitaar GOED kunt laten afstellen/modden in nijmegen/eventueel arnhem.
met nadruk op goed, wat zadeltjes oplaag draaien enzo kan ik zelf ook wel.

Peter_1
26 april 2002, 13:18
Piët guitar customizing in de spijkerlaan in arnhem

Andrewski
26 april 2002, 13:40
Patrick Koopman in Weurt. (dichtbij Nijmegen)
Heb ik goede ervaing mee.

SteavisSmokin
26 april 2002, 13:48
Piët is veel te duur, daar zal ik niet heen gaan als ik jou was.

lars
26 april 2002, 14:03
oke, dr hoef opzich ook niet zoveel aan te gebeuren, tis een gibson met p90's, waarvan de snaren tegen de fretten ratelen, en de schroefjes van et voorste element te lang zijn waardoor die soap bar beetje los zit en ik er een kartonnetje tussen gedouwt heb.
(typisch gevalletje van klote gibson afwerking) ik heb welles een gitaar naar schreven in nijmegne gebracht maar hij kwam slechter afgesteld terug dan ie al was

lars
26 april 2002, 14:08
trouwens. nu et toch over nijmegen gaat. kent iemand hier goede/goedkope oefenruimtes?

Bartyboy
26 april 2002, 14:20
Hoe zit het met de Dean EVO Phantom, is dat ook niet een aardige imitatie? Hij is bij feedback net iets van 30 Euro duurder als de Epiphone Std. Les Paul.

Zie: http://www.deanguitars.com/content/imagelib/electrics/evo/6.htm

SteavisSmokin
27 april 2002, 14:43
Waarom leer je het afstellen van een gitaar jezelf niet aan? Dat scheelt op den duur een hele hoop geld én je hebt het voordeel dat je hem precies kan afstellen zoals jij dat wilt.

lars
29 april 2002, 08:46
heb je gelijk in, ben denk ik noggal lui aangelegd. en ik ben noggal huiverig om een gibson om zeep te helpen.

Patrick M.
29 april 2002, 09:40
Ik heb goede ervaringen met Piet guitars in Arnhem. Misschien wel duur, maar wel erg goed.

SteavisSmokin
29 april 2002, 15:41
Lars, zo moeilijk is het niet hoor en je moet écht gekke dingen gaan doen wil je je gibson om zeep helpen. D'r is vast wel ergens een pagina te vinden waarop staat hoe je een gitaar afstelt. Het enige waar je voorzichtig mee moet zijn is het afstellen van de hals, je moet niet als een gek aan de halspen gaan draaien maar rustig met kleine beetjes afstellen.

lars
29 april 2002, 15:49
ik ga es kijken, die hals maakte ik me dus ook zorgen om, de rest is niet zon probleem.
nahja ik kijk wel.

steavis, ik zag op je pagina een foto van erik, ken je die prutser goed?

alexgit
29 april 2002, 20:48
Trouwes, wie weet er iets van Schreeven, ik ga er wel vaak heen enzo, gewoon omdat ik niet iets anders ken, maar wat vinden jullie van ze?
En oefenruimte in Nijmegen, voor bandjes, studio huren bij De Lindenberg (50 gulden voor 3 uur) of Limos Kazerne (zelf nooit geprobeerd maar schijnt nogal goedkoop te zijn)

Sj03rd
30 april 2002, 00:27
SCHREEVEN:

"Hoi, ik zou graag die gitaar even willen uitproberen, zou dat mogen?"

"Hmm, kom je alleen om iets uit te proberen of om daadwerkelijk ook iets te kopen?"

Verder vind ik het ook wel duur daar...

alexgit
30 april 2002, 12:36
JAAH, die mensen kunnen zeiken daar he, als je alleen komt om te speule!
Ik was daar aan et pingelen, komt er zo'n vent naar me toe:
"Ja, zou je misschien ff wat zachter kunnen spelen, de mensen in de winkel hebben er last van"
TUURLIJK, noem es ff een zaak waar ik wel zonder verplichtingen kan pingelen dan!

Sj03rd
1 mei 2002, 22:42
Ga eens kijken bij Stockenhof muziek in Beek.
Gewoon top daar, je mag alles proberen enzow, het probleem is dat ze het daar niet moeten hebben van nieuwe producten verkopen maar gewoon een vaste klantenkring opbouwen en daar hoor IK bij. Ze kunnen wel alles bestellen als dat nodig is dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Als je er 1 keer geweest bent, ga je nergens anders meer heen!!
(als je er heen gaat doe 'm (Thijs) dan de groeten van me...van Sjoerd uit Bemmel)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sj03rd op 2002-05-01 22:44 ]</font>

Andrewski
2 mei 2002, 10:12
Bij Muziekhuis Vriese in Doetinchem ging ik een Engl savage 120 watt uittesten. En de verkoper drong aan dat ik hem op hoog volume moest horen omdat de buizen dan lekker klinken!(Lees 120 Watt buizen bijna voluit!) Volgens mij hebben ze mij zes straten verderop nog horen spelen! HAHAHAHAHA
Ik was toen gelijk verliefd! (op de ENGL, niet de verkoper!!!!!!!)

alexgit
2 mei 2002, 20:31
thx!

Rwin
3 mei 2002, 17:18
zekers! Patrick Koopman is heilig! als ie hem onderhanden heeft genomen speelt ie weer als nieuw :grin:

hijs nu bezig met die van mij... maar niet afstellen.. eerst zagen schuren maken modeleren mij bellen samen denken hij weeer verder lakken in duitsland dan handtekeing en dan pas afstellen... dan aan mij verkopen :smile:

Schreeven = ERRUG omhooggevallen... het is helaas 1 vd enige in nijmegen...

EIG is doorluisluik. ze kunnen leuke dingen hebben, let niet op de slijmverkoper... die doet slechts zijn werk :wink: koop er geen gitaar... wel versterkers of andere apparatuur...

Beek stockenhof is zeker goed. Thijs is topvent :smile: en je kunt er idd meer bespelen.

BLOK182
14 juni 2002, 20:21
Muziekhandel Reijnen in Roermond is mijn favoriet. TOen ik een keertje in de buurt was liep ik uns binnen en toen zag ik een Engl Savage 120 SE, zo'n zwart geval. Dus ikke zo van "ziet er sjiek uit", de gitaarman (Jan heettie geloof ik) gelijk van "jazeker, wil je um ff horen?". Toen ff lekker een halfuurtje gescheurd, totdat de buren kwamen zeuren of het nu eens afgelopen was.

Arthur
18 juni 2002, 20:29
Op 2002-05-01 22:42, schreef Sj03rd:
Ga eens kijken bij Stockenhof muziek in Beek.
Gewoon top daar, je mag alles proberen enzow, het probleem is dat ze het daar niet moeten hebben van nieuwe producten verkopen maar gewoon een vaste klantenkring opbouwen en daar hoor IK bij. Ze kunnen wel alles bestellen als dat nodig is dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Als je er 1 keer geweest bent, ga je nergens anders meer heen!!
(als je er heen gaat doe 'm (Thijs) dan de groeten van me...van Sjoerd uit Bemmel)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sj03rd op 2002-05-01 22:44 ]</font>


waarom staan ze niet op Gitaarnet?

Paulus de Bas Kabouter
19 juni 2002, 10:57
is hier soms iemand sluikreclame aan het maken voor de ENGL Savage????

7th heaven
20 juni 2002, 17:00
in Amersfoort heb je kees dee gitaar winkel die stellen heb af waar je bij bent als het niet te druk is helemaal naar jou smaak echt perfect