PDA

View Full Version : Vage 'quilt<--- met dan aan SiNiSTRAL' in top



Sander II
28 juni 2004, 18:03
Tijdens mijn 'never ending' zoektocht naar een Strat voor mij, kwam ik dit tegen: Japanse Stratocaster (1996/97?)
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p24680n1.jpg
Nou is mijn vraag: klopt die soort van 'flame' daar op de body.
Graag snelle reply.

Sander de tweede

soup
28 juni 2004, 18:05
wow erg raar, ik zou het eingelijk niet weten of zoiets normaal kan zijn , wel als hij het aankoopbewijs heeft van de winkel waar hij die had gekocht en alles dus legaal en echt is

Swan
28 juni 2004, 18:08
ziet er raar uit....heb je nog andere foto's vanuit andere hoeken?

John P
28 juni 2004, 18:24
Jammer dat de andere twee stukken body niet quilted zijn; zo ziet het er raar uit. Jammer. Dan maar drie niet gevlamde stukken

SiNiSTRaL
28 juni 2004, 18:31
echte mannen hebben een stratmodel met een body uit 1 stuk ;)
maar t ziet er idd vaag uit...en t is een quilt, geen flame

Sander II
28 juni 2004, 18:32
ja, hij had me nog een foto opgestuurd:
http://home.kabelfoon.nl/~rjmb/Fender%20Strat%202.JPG
hij zij dat hij dat ook bij andere USA stratocasters had gezien.
Niet met opzet maar gewoon omdat het hout zo was.
Ik vertrouwde het toch niet helemaal, dus ik dacht 'ik post het hier even'.

Annuh
28 juni 2004, 18:35
hmm ziet eruit alsof de strat body uit 2 verschillende houtsoorten is gemaakt...heeft ie hem niet stiekem gewoon zelf gemaakt uit een kit? :-?

Snaar'n Bennie
28 juni 2004, 18:35
Ik had 'm zowieso niet gehaald! Ziet er toch niet uit?! Of helemaal flame, of helemaal geen!!! Lijkt er niet op! Stelletje knooiers bij Fender!!!!

Wil je niet beinvloeden hoor, maar ik wist het wel!!!! :wink:

Sander II
28 juni 2004, 18:37
hij geeft geen scherpe foto's (zuigende fotocamera?) en aan Anne's 'twee-houtsoorten complottheorie dacht ik ook ein bisschen.

het kan natuurlijk ook gewoon de lak(of verf of weet ik veel hoe jullie het noemen) zijn.

soup
28 juni 2004, 18:42
zoals ik al zei:

VRAAG NAAR AANKOOPBEWIJS EN DE WINKEL WAAR HIJ DIE GITAAR HEEFT GEKOCHT!!!!! kan je het nog gaan navragen ook

Bluesbreaker
28 juni 2004, 18:45
zijn het niet zelfs 3 soorten? de bovenste 2 zijn duidelijk te zien, maar daaronder zit nog een andere soort lijkt het wel, vanaf de onderkant van de brug

lijkt wel een gitaar om verschillende houtsoorten te showen in een winkel ofzo

Swan
28 juni 2004, 18:45
dan ziet het er eerder uit als 3 stukken hout....net zoals bij mijn squier :roll:

Sander II
28 juni 2004, 18:47
SQUIER aargh..
ik heb die 'gozah' even om een koopbewijs(goed nederlands?) gevraagd.
we zien wel wat hij antwoord.

Sander

The Thumb
28 juni 2004, 18:50
lijkt mij gewoon een aftermarket body. er is geen enkele fender die zo de fabriek verlaat, en het kan ook niet aan de lak liggen. vragen naar aankoopbewijs is geen garantie dat er achteraf niet mee is gerommeld.

en usa fenders hebben bij ook 3 delige bodies gehad, tegenwoordig (american series) niet meer

Sander II
28 juni 2004, 18:54
aftermarket body?
explain yourself nader.

Diedo
28 juni 2004, 19:53
ik zie geloof ik ook 3 stukken hout...
ik zou em niet nemen als je twijfelt, er is zoveel te halen, dus waarom zou je het risico nemen dat er veel aan gekloot is (of je vindt em erg mooi...)

soup
28 juni 2004, 19:54
vragen naar aankoopbewijs is geen garantie dat er achteraf niet mee is gerommeld.

als je er naar vraagt en de winkel waar hij die gitaar heeft gekocht en die bestaat nog vraag je aan die eigenaar/manager of wie dan ook of ze zoiets ooit verkocht hebben( zoiets raars/speciaals zal ie best wel onthouden)

Diedo
28 juni 2004, 20:02
dat betwijfel ik... er zijn zoveel gekke gitaren verkocht door de jaren heen... het beestje is al 7 a 8 jaar oud...

Bluesbreaker
28 juni 2004, 20:04
dat betwijfel ik... er zijn zoveel gekke gitaren verkocht door de jaren heen... het beestje is al 7 a 8 jaar oud...

idd, en dan is het ook nog maar de vraag of de winkel nog dezelfde eigenaar/medewerkers heeft

maar het is natuurlijk te proberen

bat
28 juni 2004, 22:44
lijkt mij gewoon een aftermarket body. er is geen enkele fender die zo de fabriek verlaat, en het kan ook niet aan de lak liggen. vragen naar aankoopbewijs is geen garantie dat er achteraf niet mee is gerommeld.

en usa fenders hebben bij ook 3 delige bodies gehad, tegenwoordig (american series) niet meer

Sterker nog, begin/midden jaren negentig hadden ze 5 stukken hout voor de body (terwijl mijn Japanse Squier van die periode er maar 3 had!)

Ik vind het wel een rare constructie, een aftermarket body lijkt me de meest logische verklaring...

fred dons
29 juni 2004, 07:16
ik heb ook originele fender en ibanez bodies waarbij 1 stuk gevlamd is en de overige delen niet, dit is gewoon geluk (quilted elzen is heel erg zeldzaam) fender koopt het hout in grote partijen in en daar kan best een gevlamd stukje tussen zitten. meestal zie je die tekening pas nadat de body gelakt is en dan wordt zoiets niet weggegooid (en hoewel niet gebookmatched vind ik het wel wat hebben)

bij een aftermarket body is de kans stukken kleiner dat je zoiets aantreft omdat die bodies vaker wel per stuk, in kleinere aantallen worden gefabriceerd en men dit soort stukjes dan wel apart houd (en er ook extra voor rekent)

Johannes
29 juni 2004, 11:38
ik heb ook originele fender en ibanez bodies waarbij 1 stuk gevlamd is en de overige delen niet, dit is gewoon geluk (quilted elzen is heel erg zeldzaam) fender koopt het hout in grote partijen in en daar kan best een gevlamd stukje tussen zitten. meestal zie je die tekening pas nadat de body gelakt is en dan wordt zoiets niet weggegooid (en hoewel niet gebookmatched vind ik het wel wat hebben)


Kijk dit slaat ergens op. In die hele grote fender-fabrieken komt er wel eens een stukje hout op de "verkeerde" plaats terecht, en dan gaan ze zo'n body echt niet afkeuren. Jullie hebben ongetwijfeld een paar maanden geleden (?) een Squier Affinity strat. met een hele mooie quilted hals voorbij zien komen op marktplaats/ gitaarmarkt.
Het zijn gewoon "foutjes" die gemaakt worden. Het gebeurt ook vast wel vaker, maar als zo'n gitaar in een kleur gelakt wordt, zie je het niet eens.

Sander II
29 juni 2004, 15:23
gebeurt het dan wel vaker dat een body uit 3 stukken bestaat.
Ik ben namelijk een vreselijke newby (&lt;--- door het gebruiken van het woord zie je het al) met zulke dingen.


is 350 euro een goede prijs + koffer?

Johannes
29 juni 2004, 15:32
Heel vaak bestaan de bodies van gitaren uit meerdere delen, duurdere gitaren hebben wat vaker een body uit een stuk. Een body uit één stuk hout klinkt vaak wat beter, maar een body uit 3 goede stukken hout klinkt ook erg lekker hr.

€ 350,- is trouwens een goede prijs (mits de gitaar in een goede staat is) je zal je er geen buil aan vallen.

fred dons
29 juni 2004, 16:34
als maatstaf kun je nemen dat een strat body in de regel uit minimaal 2 stukken bestaat, (US Fenders zijn 2 tot 3 stuks (vroeger met een fineer laag er over) mex fenders 3 tot 5 met een fineer laag, gibson lp's mahonie gedeelte 1 tot 3 stukken (historics & standards 1 piece mahonie overige tot 3) + een in de regel 2 piece maple top (soms 1 piece)

ik heb zelf een voorkeur voor 2 piece bodies omdat er minder kans op kromtrekken is

jaywalker
29 juni 2004, 16:42
Een maat van me heeft sinds kort ook een squier bass die het hout ook zo heeft. Kan best hoor! Ik hoor iig niet dat het slecht is.

sickpunk
29 juni 2004, 18:27
ik heb ook originele fender en ibanez bodies waarbij 1 stuk gevlamd is en de overige delen niet, dit is gewoon geluk (quilted elzen is heel erg zeldzaam) fender koopt het hout in grote partijen in en daar kan best een gevlamd stukje tussen zitten. meestal zie je die tekening pas nadat de body gelakt is en dan wordt zoiets niet weggegooid (en hoewel niet gebookmatched vind ik het wel wat hebben)


Kijk dit slaat ergens op. In die hele grote fender-fabrieken komt er wel eens een stukje hout op de "verkeerde" plaats terecht, en dan gaan ze zo'n body echt niet afkeuren. Jullie hebben ongetwijfeld een paar maanden geleden (?) een Squier Affinity strat. met een hele mooie quilted hals voorbij zien komen op marktplaats/ gitaarmarkt.
Het zijn gewoon "foutjes" die gemaakt worden. Het gebeurt ook vast wel vaker, maar als zo'n gitaar in een kleur gelakt wordt, zie je het niet eens.

haha ja had ik op me squier ook en ook op een goedkope p-bass copy... erg mooi om te zien...(darana weer verkocht)