PDA

View Full Version : nieuwe slagplaat



Echoes
26 april 2002, 09:44
Hoeveel kost een nieuwe slagplaat? Ik heb nu zwarte Squier met witte slagplaat (standaard dus). MAar ik wil wel iets heel aparts.
En daarnaast, is het makkelijk te vervangen? of moet ik ook m'n elementen erbij uitslopen? of zit dat los van mekaar?

Kjiratsiekoedel
26 april 2002, 12:43
op marktplaats staan slagplaten voor 10€ tot 30€

Lacrymosa
26 april 2002, 12:57
gewoon een kwestie van een paar schroefjes er uit halen (dus je moet uiteraard ook je elementen er uit halen, maar die zitten met schroefjes vast, de zelfde waarmee je ze afsteld)

verder moet je er op letten hoeveel gaten er in je gitaar zitten voor schroeven, want de ene slagplaat heeft er meer dan de andere

CheerS!!

Echoes
26 april 2002, 13:13
aha, daar heb ik dus geen verstand van want heb nog nooit aan me gitaar geknutseld..behalve snaren verwisseld :smile:
maar dat vraag ik dan wel ff in de winkel

Echoes
26 april 2002, 13:14
by the way 10 tot 30 euro voor een stukkie plastic is niet misselijk... :eek:(

Robbert
26 april 2002, 14:05
Ik had een aantal jaar geleden bij Robberts (jaja, eigen winkel hehehe) in Hilversum een nieuwe slagplaat gehaald, volgens mij heten het mobo slagplaten. Iedergeval zalm kleurige marmer. Je weet wel wat ik bedoel.

Toen wassie 65,= guldens.

PeArLjAm
26 april 2002, 15:12
Slagplaten zijn vrij duur ja.. Standaard witte en zwarte zijn al 15 euro. Prijzen staan op http://www.voxhumana.nl als je het precies wilt weten.

Echoes
26 april 2002, 15:35
ik vind kwa zulke dingen dat gitaarrommel soms ff TE duur is...bedoel plectrumpie ofzo kost ook alweer 1,50 gulden voor zo'n klein fuckdingetje!! of het ligt aan de winkel..

Lacrymosa
26 april 2002, 16:06
Volgens mij komt het omdat de muziek winkels in nederland een aardige monopolie positie hebben binnen hun verzorgings gebied, kijk maar naar de Rockpace in den haag, er zijn maar weinig andere muziekwinkels die echt een goed divers assortiment hebben.

CheerS!!

Robbert
26 april 2002, 16:13
Inderdaad, gitaar onderdelen zijn walgelijk duur.

Ik heb voor mijn Squier nieuwe zadels nodig, die kosten ook 30 Euro, en moet je kijken wat je krijgt. Zes uitgefreesde stukkies staal, nou ja. Dat kan echt wel goedkoper hoor!

sash
26 april 2002, 18:33
Op 2002-04-26 16:13, schreef Robbert:
Inderdaad, gitaar onderdelen zijn walgelijk duur.

Ik heb voor mijn Squier nieuwe zadels nodig, die kosten ook 30 Euro, en moet je kijken wat je krijgt. Zes uitgefreesde stukkies staal, nou ja. Dat kan echt wel goedkoper hoor!


Dan ben je aardig belazerd. Voor 35 Euro hebbie bij Vox Humana al Graphtech zadels...