PDA

View Full Version : probleem met echo geluidskaart :)



nirvana
28 juni 2004, 16:17
Ik ben sinds kort eigenaar van een ECHO mia midi geluidskaart ( http://www.echoaudio.com/Products/MiaMIDI/index.php ). Toch heb ik nog een paar probleempjes waar jullie hopelijk een antwoord op weten. Misschien ter info ik neem op met cool edit pro.

1) Als ik mijn microfoon (van rode ntk naar rode voeding naar behringer mic2200 preamp) aansluit op één van de twee gebalanceerde ingangen dan wordt bij het aansluiten op de ene ingang enkel het rechterkanaal opgenomen en bij aansluiten op de andere ingang enkel het linkerkanaal opgenomen. Moet ik een tussenstukje kopen om mijn kabel (met trouwens een sterio uitgang) die uit mijn preamp komt aan te kunnen sluiten op zowel de ene als de andere ingang?? Of hoe zit het..

2) 2de probleempje is dat ik graag zou monitoren met een koptelefoon. Maar wanneer ik hem aansluit op 1 van de twee analoge uitgangen dan krijg ik wanneer ik hem op de ene uitgang aansluit enkel het rechtersignaal doorgestuurd (naar mijn rechterkoptelefoon-oor) en wanneer ik hem aansluit op de andere uitgang krijg ik het linkerkanaal doorgestuurd (ook naar hetzelfde rechterkoptelefoon oor).. Aangezien het vrij lastig is om te monitoren met 1 oor zou ik toch graag een oplossing hiervoor vinden om een duidelijk sterio beeld te krijgen...

3) Ik kom van een basic creative kaartje. Hierbij kon je in de windows mixer instellen of de microfoon moet worden gedempt of niet. Maar bij mijn nieuwe geluidskaart kan ik dat niet doen... Dit is best lastig wanneer je bv iets moet zingen op een nummer (en je jezelf wel een beetje wilt horen) Hoe kan ik dit oplossen...

Ik heb al vanalles geprobeert maar niets helpt...

bedankt alvast..