PDA

View Full Version : bc rich kkv signature special



ryker
28 juni 2004, 17:05
http://www.bcrich.com/2003/ss/signature_special/kkv_sig_special.htm

ik vind dit zowat de mooiste gitaar die er is , ik speel een hele tijd gitaar en ben gene beginneling meer .
Het probleem is of het zich loont deze gitaar te halen omdat dit toch een instap model is. (krijg je ook weer zon heel pakket erbij)
De nj versie is zeker de moeite waard maar die kost iets van 800/900eruo en dus teveel...die eerste kan ik voor ongever 350 halen.

weet iemand iets over die kwaliteit van het goedkope model en of het zich loont voor een geoefende gitarist?

MoserCustomShopDotCom
28 juni 2004, 17:20
De kwaliteit is te vergelijken met de Bronze series van BC Rich. Ik zou er zelf bij uit de buurt blijven. Die NJ is misschien wel duurder, maar daar blijf je tenminste nog op spelen. Deze zul je hoogst waarschijnlijk snel beu zijn.

Ik heb al een keertje op een Bronze gespeeld en die bleef niet erg goed gestemd en klonk ook niet zo goed als de hogere series van BC Rich.

Probeer er iets vanaf te dingen van de NJ. moet op zich lukken!

zium
28 juni 2004, 17:37
ik vind het een cool ding maar die tribals vind ik zo sneu :D weet verder niet hoe ie speelt enzo. kerry king heeft ook nog een custom made esp v-wing (rood/zwart met hockeystick headstock) dat ding vind ik echt cool maar die zijn geloof ik niet te koop ofzo

BLOK182
28 juni 2004, 17:43
Geloof me, doorsparen is de moeite waard, een goeie gitaar motiveert ook meer tot beter spelen dan een kutgitaar die er alleen leuk uitziet.

Swan
28 juni 2004, 18:03
dat pakket is gewoon crappy en de NJ is wel goed voor t geld, al lijkt me 800/900 euro idioot veel voor n NJ series

THW
28 juni 2004, 18:37
@ ryker

Een leuke gitaar is wel een uit de silvertone Paul stanley series:
http://www.silvertoneguitar.com/sv/paulstanley/index.html
zeker als je toch wat van de "extremere" gitaarmodellen houdt, ze kosten ook niet veel; rond de 350 euro volgens mij voor de Apocalypse Pro
Wat ik dan ook wel aan kan bevelen bij extreme modellen zijn bijv de ml modellen van DEAN :
www.deanguitars.com

Het is trouwens veel beter als je door spaart voor een duurdere gitaar dat speelt meestal een stuk lekkerder
Ik wou eerst ook voor een goedkope ESP/ltd Viper 50 gaan maar ik heb ff wat door gespaart en klusjes gedaan en ik heb nu een Gibson SG Special :)
En die speelt een stuk beter dan de viper 50
Heb je trouwens een goeie versterker????
Een goeie gitaar klinkt nog niet als je een slechte versterker heb...... (spreek uit ervaring, toen ik mn sg had gekocht zat ik nog steeds te klooien met een soundking 20w :roll: )

Soulflyhigh
28 juni 2004, 18:44
dat pakket is gewoon crappy en de NJ is wel goed voor t geld, al lijkt me 800/900 euro idioot veel voor n NJ series
idd koop gewoon die NJ serie als je het model zo mooi vindt

Swan
28 juni 2004, 18:46
voor 900 euro kan je beter n Deluxe NJ kopen, die is veel beter kwa specs

Soulflyhigh
28 juni 2004, 19:53
Mwja maar dan heb je een Speedloader (tenminste in 2004) en geen tribals en ik neem aan dat ryker dat nu net zo vet vindt

gerrekat
28 juni 2004, 20:43
Ik zou zowiezo mijn handen afhouden van een BC RICH import (Korea of zelfs China model)....

Alleen de NJ neckthru heb ik goede verhalen over gehoord maar de rest is niet veel..


Ik zou lekker doorsparen voor een "echte" serieuze gitaar...

Ik heb in het verleden zovaak van die goedkope Jackson, BC Rich etc modelletjes gekocht omdat ik ze er wel vet vond uitzien, uiteindelijk zijn ze allemaal met veel verlies de deur uit gegaan, want import gitaren verliezen ZEER veel waarde op het moment dat je je geld op de toonbank legt!

Swan
28 juni 2004, 20:51
de importserie van Jackson, vooral de prof. lijn is van veel hogere kwaliteit dan de NJ series van Bc Rich....ik had n NJ Warlock maar die ging zonder n probleem de deur uit nadat ik mn Jackson KE3 had gekocht

gerrekat
28 juni 2004, 21:09
Je kan mazzel hebben en net een goede hebben, want het hout dat ze gebruiken verschilt enorm per run, en zelfs per gitaar.

maar laat je niets wijsmaken bijna alle merken laten hun Koreanen zbij Samick maken....dus zoveel kwaliteitsverschil zit er niet in!

Een Korea jackson is echt niet beter dan een Korea DEAN of een KOrea BC Rich of Olp of weet ik het wat, maar je moet geen appelen met peren vergelijken.
Een Jackson RR-5 valt niet te vergelijken met een instap BC RICH, maar met de NJ deluxe neckthru series natuurlijk en ongekeerd precies hetzelfde.

Samick is de grootste gitaarfabriek in de wereld, dus zowel de jackson als BC Rich als OLP en weet ik veel wordt door precies dezelfde mensen van precies hetzelfde materiaal gemaakt en wordt op dezelfde manier gecontroleerd.

De dure Jackson import lijn is best mooi, die met duncans en neckthru, die bieden echt wat maar zijn tevens behoorlijk duur, zelfde geld voor de LTD Deluxes...maar dan dok je wel over de 1000 EURO voor een Koreaanse gitaar!

Eigenlijk komt het er gewoon op neer welk vormpje je het mooist vind.

De Koreanen maken best leuke beginnersgitaren tegenwoordig, maar als je gevorderd bent en je hebt de middelen spaar dan door en koop een echte monstergitaar.

Bottom line er worden mooie Koreanen gemaakt maar die kosten als nog een hoop geld, en de ervaring leert dat zodra er Korea op staat de waardevastheid 0,0 is...koop je een LP standaard voor 1700 EURO kun je er tweedehands zo nog 1500 voor vangen!

Swan
28 juni 2004, 21:18
Import Jacksons worden ook al 10 jaar niet meer in Korea gemaakt.
de oude in Korea gemaakte Jacksons (aan de inlays op de 12e fret te herkennen) zijn inderdaad crap.

ryker
28 juni 2004, 21:39
hmmm interessant...

wat kunnen jullie me dan voor extreme gitaar vormen adviseren die toch niet super duur zijn maar wel goed voor een gevorderde gitarist..

ik spreek van modellen zoals V modellen , bc rich beast , warlock

Swan
28 juni 2004, 22:38
Jackson prof. serie dus, iets duurder dan de NJ serie van BC Rich (al scheelt het tegenwoordig bijna nix meer) en stukken beter


en nu even wachten op het DEANverkooppraatje met plaatjes en al, go for it Gerrie :-D

gerrekat
28 juni 2004, 22:49
je bent me voor man!

ssj3goku
29 juni 2004, 11:49
http://www.washburn.com/electrics/signature/dimevpro.htm

http://www.washburn.com/electrics/signature/dimev.htm

Is dit niet iets voor je? Die laatste is niet zo verschrikkelijk duur (maar ook minder mooi). Kwaliteit zou ik niet weten, dat moet je aan de andere forummers vragen :)

MoserCustomShopDotCom
29 juni 2004, 12:08
Extreme modellen zoals een V...

Extreme V ook goed?

Bastard Vi (http://www.nealmoser.com/mcsguitarbastardvimport.htm)
\m/

Verder ben ik zelf erg tevreden met mijn NJ BC Rich, dus in mijn ogen zijn die ook hun geld waard. Let erop dat BC Rich gitaren hier in Nederland erg duur zijn.. we zullen wel gewoon een crappy importeur hebben :x

Soulflyhigh
29 juni 2004, 14:07
Extreme modellen zoals een V...

Extreme V ook goed?

Bastard Vi (http://www.nealmoser.com/mcsguitarbastardvimport.htm)
\m/

Verder ben ik zelf erg tevreden met mijn NJ BC Rich, dus in mijn ogen zijn die ook hun geld waard. Let erop dat BC Rich gitaren hier in Nederland erg duur zijn.. we zullen wel gewoon een crappy importeur hebben :x
Sweet met zo'n rode binding. Wit zou ook erg mooi zijn 8-)

MoserCustomShopDotCom
29 juni 2004, 18:14
Extreme modellen zoals een V...

Extreme V ook goed?

Bastard Vi (http://www.nealmoser.com/mcsguitarbastardvimport.htm)
\m/

Verder ben ik zelf erg tevreden met mijn NJ BC Rich, dus in mijn ogen zijn die ook hun geld waard. Let erop dat BC Rich gitaren hier in Nederland erg duur zijn.. we zullen wel gewoon een crappy importeur hebben :x
Sweet met zo'n rode binding. Wit zou ook erg mooi zijn 8-)

<miereneukmodus>geen binding, bevels en zijkanten gewoon geschilderd. binding is dat plastic (meestal) geval dat IN het hout wordt verwerkt :razz: </miereneukmodus>

Er komen 3 opties trouwens.... zwart met rode zijkanten, zwart met zilveren zijkanten, rood met zwarte zijkanten.

ryker
29 juni 2004, 19:13
die is wel vet! die bastard :D

Soulflyhigh
29 juni 2004, 20:26
@MoserCustomShopDotCom
haha anyway hij is gewoon vet 8-)

ryker
2 juli 2004, 13:19
ik kan een bc rich warlock platinum pro met dat floyd rose (ofzoiets) tremelo systeem voor 175 euro kopen ( 150 lukt ook wel)
wat is er mis mee:
-de uiteindes die punten zijn beetje beschadigd
-mist een schroefje van humbucker aan een kant om em vast te houden, dat boeit opzich ook niks
-dat floyd tremelo system moet opnieuw worden afgesteld
-dat input schroefje is gescheurd

is het de moete waard om te kopen? lijkt me wel.

SiNiSTRaL
2 juli 2004, 13:23
neeeeeeeeee
platinum of bronze (eigenlijk nj ook) nooit kopen...dat is zulke fucking crap, al helemaal als er een tremolo op zit (welke in t gunstigste geval van broos plastic is gemaakt)

ryker
2 juli 2004, 13:34
oei zo slecht??

SiNiSTRaL
2 juli 2004, 13:43
ja...

Swan
2 juli 2004, 13:44
NJ is wel goed voor t geld...platinum en bronze is idd crap.

Thijssie
2 juli 2004, 14:01
De Koreanen maken best leuke beginnersgitaren tegenwoordig, maar als je gevorderd bent en je hebt de middelen spaar dan door en koop een echte monstergitaar.

Bottom line er worden mooie Koreanen gemaakt maar die kosten als nog een hoop geld, en de ervaring leert dat zodra er Korea op staat de waardevastheid 0,0 is...koop je een LP standaard voor 1700 EURO kun je er tweedehands zo nog 1500 voor vangen!

Ik ben dat niet met je eens, 10 jaar geleden had je gelijk maar tegenwoordig worden er in Korea best hele mooie gitaren gemaakt.


Ik heb een Aria PE Anniversary
http://www.ariausa.com/series/PEANNIV/peanniv.html

En dat ding doet qua toon niets onder voor mijn Les Paul Standard. Hij klinkt zelfs voller en warmer. Hij klinkt niet zo "breed" maar wat dat betreft is "echte" Les Paul gewoon onverslaanbaar.

Hij speelt trouwens ook nog een stuk gemakkelijker!

De electronika is wel van erbarmelijke kwaliteit, de schakelaar gaf het de eerste maand al op dat ik hem had en als je hem openmaakt, zie je zaken die echt om te huilen zijn. Maar fix je dat, die kosten vallen nog wel mee, dan heb je er een geweldige gitaar aan die het beginnersgitaarniveau ruimschoots voorbij schiet.

MoserCustomShopDotCom
2 juli 2004, 22:01
Ik heb op bronze, platinum en NJ gitaren gespeeld van BC Rich.

Bronze was echt slecht inderdaad... zelfs voor beginners is het aan te raden om daarna snel over te stappen wanneer ze met Bronze beginnen in mijn ogen..

Platinum is goed voor beginners.. kun je toch aardig wat jaren op spelen. Zeker als je na verloop van tijd je elementen vervangt.

Ik heb zelf een NJ beast. Ik ben er echt gek op.. speelt geweldig, goede klanken (zeker voor stockelementen!!!!! Geweldige clean toon en zwaar op distortion!).

De series zijn een beetje veranderd bij BC Rich... de NJ serie is iets hoger geworden. Die hebben nu speedloaders en mahoniehout als top geloof k.. weet t niet precies uit mn hoofd.. zoek maar op de site :p

De oude NJ serie heet nu Platinum Pro. Er zijn geen quilt opties meer, maar alleen zwart en een paar metallic kleuren.

Dus het is geen gewone "beginners" platinum, maar een erg goede platinum pro!!!

Dat de trems van plastic zijn is onzin. Misschien vroeger, maar die van mij is dus echt NIET van plastic! hehe.

Zeker voor die prijs heb ie zomaar niet echt iets beters in mijn ogen hoor!

Let er wel op dat je met de trem om leert gaan.. is wel wennen en als ie verkeerd staat afgesteld dan kan het lijken of het een enorme k*tgitaar is, maar als de floyd goed is afgesteld kun je lekker gaan shredden!

gerrekat
2 juli 2004, 22:15
Daarom zuigen floyds enorm, ze staan bijna nooit goed afgesteld en zijn ze dat wel is het binnen een paar dagen weer raak zeker die goedkopere licensed floyds......plus ze zuigen heel veel toon!

ryker
2 juli 2004, 23:17
ik hoor het al...hmm word toch diep in de buidel grijpen voor een goede gitaar als ik het zo hoor allemaal

schaap
2 juli 2004, 23:23
Duh :roll:

Soulflyhigh
3 juli 2004, 13:22
ik hoor het al...hmm word toch diep in de buidel grijpen voor een goede gitaar als ik het zo hoor allemaal
ligt eraan wat voor kwaliteit je wilt. Alles heeft z'n prijs

Swan
3 juli 2004, 18:53
Daarom zuigen floyds enorm, ze staan bijna nooit goed afgesteld en zijn ze dat wel is het binnen een paar dagen weer raak zeker die goedkopere licensed floyds......plus ze zuigen heel veel toon!


dat is erg overdreven.

gerrekat
3 juli 2004, 18:55
Nee ik zal het niet weten, ik heb zat gitaren met floyds gehad en nog meer zonder floyds en dan ook nog eens met OFR's en shitty licensed floyds...

Als je echt niet kan leven zonder het gebruiken van een floyd prima, een Kahler si nog iets beter tonewise, maar liever helemaal geen trem...

hoeveel mensen zie ik wel niet met van die wat goedkopere gitaren met die dingen erop zonder dat ze ook maar het hendeltjeerindraaien laat staan de floyd gebruiken...

Swan
3 juli 2004, 19:02
ja natuurlijk, daar heb je ook gelijk in...
maar IMHO niet in "ze staan bijna nooit goed afgesteld en zijn ze dat wel is het binnen een paar dagen weer raak zeker die goedkopere licensed floyds" dat vind ik erg overdreven, heb zelf ook ervaring met licensed floyd roses (ook op n bcrich) en ze blijven wel goed afgesteld en lang gestemd, en er zijn vast ook wel mensen die geen moeite nemen om t zaakje ff normaal af te stellen maar dat heb je bij elk type brug

gerrekat
3 juli 2004, 19:23
Bij floyds is het veel erger zeker als je van snaardikte verandert, licensed floyds zijn lang niet altijd stemzuiver..

Akira
3 juli 2004, 19:34
Floyd rose = klote om af te stellen
Floyd rose = onmogelijk als je snel van snaardikte wil wisselen
Floyd rose = eenmaal goed afgesteld echt wel enorm stemvast
Floyd rose = bijna niet aan te ontkomen als je een gitaar van rond de 500 wil kopen.

Ik bedoel, tuurlijk kan je een gitaar zonder kopen, maar kijk eens naar het aanbod, al die planken hebben een floyd of een kopie van een floyd.
Ik heb 4 gitaren, waarvan helaas 3 met een floyd (helaas omdat ik ze toch niet gebruik), maar bij alledrie heb ik ze vast gezet, hetgeen heel eenvoudig te doen is.

Voor wat betreft het zuigen van tooooon door een floyd, dat geloof ik wel, hoewel mijn onervaren ongetrainde incompetente oren dat verschil waarschijnlijk niet eens horen zullen.

Rubenios
3 juli 2004, 20:51
Met goede floyds nooit problemen...