PDA

View Full Version : wondermiddel?



elvira
28 juni 2004, 14:10
Weet iemand of er een middel is waarmee krassen of deukjes in de lak van de gitaar verdwijnen?
Het zal er natuurlijk wel bijhoren, maar als je net een nieuwe gitaar hebt is het wel balen als er direct al een lichte beschadiging op zit.
Elvira

Luca P
28 juni 2004, 17:50
Ik heb Jim Dunlop guitar polish.
Om hem een beetje op te poetsen.
Maar de krasjes eruit halen lukt niet. Loont de moeite ook niet want ze komen er toch wel helaas.
Het enige wat helpt is de gitaar aan de muur laten hangen. :amp:

Trouwens, welkom op het meest nuttige forum van Nederland!

elvira
28 juni 2004, 19:18
Bedankt voor het welkom en je reactie, want nu weet ik in ieder geval dat ik dat niet hoef te proberen.
En ja, een krasje is niet te vermijden, maar een beschadiging in de lak omdat ik zelf weer zo stom was om ergens tegenaan te botsen......
Hoe voorzichtiger ik ben, hoe eerder dit schijnt te gebeuren, lijkt het wel.
En natuurlijk weer nooit met mijn 'oude' gitaar.
Elvira

Luca P
28 juni 2004, 23:59
Jij hebt een flamenco gitaar??
Dan zou ik eerder oppassen voor te grote temperatuur schommelingen.
Dus niet van buiten lekker bij de open haard zitten. (lekker met dit weer)
Ook niet in de felle zon.
Daar houdt ie niet zo van.
En helaas, mijn gitaar is ook al een paar keer gevallen!
Maar gelukkig is hij nog heel.
:(

elvira
29 juni 2004, 14:02
Ik heb inderdaad een flamencogitaar en heb hiervoor ook een gitaarbevochtiger, zo'n apparaatje dat ervoor zorgt dat het hout nooit te droog wordt.
Is het hout van zo'n gitaar inderdaad meer onderhevig aan weersomstandigheden dan bv. een klassieke gitaar?

Bigfoot414
29 juni 2004, 14:06
Toen ik net begon met gitaarspelen, op de Spaanse van mn pa, vond ik het zo vreemd dat de snaren op de een of andere wazige reden knapten. Het lag er dus aan dat ie recht in de zon hing en dat is inderdaad niet zo lekker voor je gitaar.

telecastermaster
30 juni 2004, 15:11
Deuken zijn wel degelijk te repareren! Namelijk met een soldeerbout!! :D

http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Finish/SteamOut/SteamOutViews/steamout.jpg


Zie alhier:
http://www.frets.com/FRETSPages/Luthier/Technique/Finish/SteamOut/steamout1.html

Ik weet alleen niet of ik het zelf zou doen.

Dirk_Hendrik
30 juni 2004, 16:19
Jeesus!!! briljant :o :o :o !!!

daar ga ik binnenkort eens mee spelen. Ik vermoed dat deze soldeerboutaktie v.n.l. opaat voor verse deuken. Hoe ouder, hoe mee het hout in de nieuwe vorm gevormd is.

Niet zelf doen????? Kan ik inkomen. Alléén, oefenen hoeft niet op een gitaar. Elk brok grenen van de gamma is goed genoeg dus kun je eindeloos oefenen :)