PDA

View Full Version : power-chords met wijsvinger en pink?



nigi215
28 juni 2004, 13:35
Als ik naar metal bands kijk,zoals testament,Morbid Angel etc.Zie ik dat ze hun power chords met wijs en pink spelen.Ik heb altijd geleerd om met mijn wijs en ringvinger te spelen.Is dit omdat ze dan sneller kunnen overspringen naar andere akkoorden?of om te soleren?

Wickeh
28 juni 2004, 14:09
:o. Ik speel met wijs, ring en pink... :P

sambora
28 juni 2004, 16:42
Ik speel power chords ook met m'n wijsvingen en pink, maar oorspronkelijk ook met wijsvinger & ringvinger. Waarom?? Ehh, tsja, dat vond ik zelf lekkerder spelen eigenlijk. Was geen keuze op basis van snelheid, techniek o.i.d. Ik vond het gewoon prettiger. :D . Het lijkt mij dus iets persoonlijks.

Soulflyhigh
28 juni 2004, 19:02
Ik speelde ze in het begin altijd met wijsvinger en ringvinger. Daarna speeld ik met wijsvinger ringvinger en pink en nu alleen met wijsvinger en pink. Persoonlijk vindt ik wijsvinger en pink met metal (trash/death) het fijnste spelen. Het speelt ook lekker snel. Met punk pak ik ze meestal met drie vingers dan heb ik wat meer "ragruimte". Wijsvinger en pink is even wennen maar daarna wil je niet anders meer

Super Slinky
28 juni 2004, 20:07
ik speel ze het liefst met wijsvinger en pink. Het schuift voor mijn gevoel makkelijker door.

Maar voor powerakkoorden met drie tonen gebruik ik wijsvinger, ringvinger en pink. Dan heb je nog meer power.

Dugie
28 juni 2004, 20:52
leer ze met pink, het overschakelen naar solo's, volle chords etc gaat veel sneller en je bereik is groter.

Mithrandir
28 juni 2004, 21:07
No way, je bent veel flexibeler als je ze of met je ringvinger speelt of met ringvinger en pink, de laatste is eigenlijk de meest ideale positie om van daaruit andere akkoorden of loopjes te spelen.

guitarmonk
30 juni 2004, 13:04
ik denk dat het afhangt van wat je zelf fijn vind en mischien ook hoe groot je handen zijn, ik speel ze ook wel es met duim, ring en pink.

treblemaster
1 juli 2004, 00:00
Met je wijsvinger en pink spelen is gewon metal!!
Kijk maar:

http://www.roadie.net/metal%20noppie.jpg

Wijsvinger en pink.....

RRRobin
1 juli 2004, 11:53
lol :D
ik zelf wissel het wel eens af, nie echt voorkeur alhoewel ik toch wel een beetje neig naar wijs-,ringvinger en pink

Harry
2 juli 2004, 08:38
ik speel ze met wijs- en middelvinger, dan heb je die andere 2 over om tegelijkertijd riffs te spelen.

Ronald
2 juli 2004, 13:51
het beste lijkt me met wijsvinger en ringvinger , maar ik doe het met wijsvinger en pink en ik hou mn hand ook nog es beetje schuin dus niet evenwijdig met het fretbord zoals bij een barre akkoord , dus ik doe het eigenlijk dubbel fout :roll:

Soulflyhigh
3 juli 2004, 12:30
Ik denk dat er geen beste manier bestaat, als het klinkt klinkt het. Ik speel ze zelf er vaak met wijsvinger en pink. Ik vind dit ook lekkerder spelen als je staat of ver op de hals moet spelen.

Ronald
4 juli 2004, 13:02
je moet gewoon spelen zoals je het het prettigst vind spelen, er zijn geen regels ofzo , gewoon doen wa je wil :)

pikasso
6 juli 2004, 15:06
Leer ze met allebei, komt je flexibilteit ten goede
Ik speel ook wel eens met middelvinger en pink, bijvoorbeeld de overgang van D naar Bes ofzo

heavy-metal-thunder
6 juli 2004, 16:09
ik speel ze het liefst met wijsvinger en pink. Het schuift voor mijn gevoel makkelijker door.

Maar voor powerakkoorden met drie tonen gebruik ik wijsvinger, ringvinger en pink. Dan heb je nog meer power.

Je bedoelt wellicht 3 noten. Ik dacht immers dat een powercord de combinatie was van grondnoot en 5de.

EmgMaster
9 juli 2004, 13:35
ik speel middelvinger en pink, weer eens wat anders :D:D:D

















nee, zonder gekheid, wijsvinger en pink, doe ik altijd al, en vind het ook makkelijker en zie geen reden om over te stappen op andere vingers