PDA

View Full Version : Washburn??



peacifica
28 juni 2004, 12:42
Heeft iemand ervaring met Washburn-gitaren? Er wordt hier weinig over Washburn gediscussieerd, onlangs op een WI64-model gespeeld en vond ik zeker niet verkeerd, denk er zelfs over er eentje aan te schaffen.

Weet er iemand ook prijzen voor deze modellen in Belgie of Nederland en dealers? Op hun website staat 600-700 dollar.

Rutger
28 juni 2004, 15:02
BMI is de importeur, zit vlg mij in Voorbug (bij Den Haag).
Rockpalace in Den Haag heeft er dan ook aardig wat hangen.

peacifica
28 juni 2004, 16:21
OK, thanks.
Iemand ooit op een Washburn WI64 gespeeld of ervaring met de kwaliteit van deze instrumenten?

Snaar'n Bennie
28 juni 2004, 17:44
Heb er ooit eens éént5je uit de Wing serie gehad. M'n eerste gitaar. Was toen helemaal in de wolken, maar achteraf was het niet echt wat.

Heb verder nooit meer het merk gespeeld. Wilde wel altijd een N2 0f N4 hebben, maar aangezien ik Floyd Rose vervloek, werd dit ook niet wat.

Iemand trouwens ervaring met de N2 en/of N4?

Sjakie
29 juni 2004, 09:24
Ik heb een tijdje een N4 in huis gehad.

Ik moet zeggen dat ie heerlijk speelt maar ik vond de humbuckers niet fantastisch.

Mijn grootste probleem met deze gitaar was de pickup switch. Die zit beneden en met speelstijl sloeg ik steeds tegen die switch aan.

Blokkie
29 juni 2004, 12:11
Mijn eerste `goede´electrische gitaar was een N2, inmiddels zo´n 10 jaar geleden. Op zich een prima gitaar maar niks voor mij. Ik kon maar niet aan de floyd rose wennen.

Les Paul
29 juni 2004, 20:40
Ik heb een Washburn PS-500B. Dit is een Paul Stanley signature. Speelt op zich niet slecht, maar voor het geld zijn er betere gitaren. De klank is wat vlak en weinig spannend.
De Paul Stanley modellen van Silvertone vind ik een stuk beter en kosten een stuk minder.

Vexx
29 juni 2004, 21:37
Ik moet zeggen dat ik de X50 best een strakke gitaar vind.. traditionele strat-vorm, met humbuckers en een quilt-top (verder van mahonie.. :-P ).

http://www.musicpark.com.au/Graphics/Guitar/Guitars/wburnX50full.jpg

MightyMike
30 juni 2004, 08:51
OK, thanks.
Iemand ooit op een Washburn WI64 gespeeld of ervaring met de kwaliteit van deze instrumenten?

Ik ben de trotse bezitter van een Washburn WI64 en als alle gitaren in die prijscategorie van deze kwaliteit waren ...

De Washburn Idol is naar mijn mening een super bespeelbare, goedklinkende en mooi afgewerkte gitaar, niet meer, niet minder.

Als nadeel kan je stellen dat die Voice Contour Control die erop zit niet echt geweldig klinkt. Das mijn mening natuurlijk. Het is de bedoeling dat dat systeem de klank van singe-coils, humbuckers en alles daartussen zou mogelijk maken. Persoonlijk had ik liever Tone-controls gezien, maar ja...

De humbuckers zelf klinken redelijk goed, maar na een tijdje heb je toch zin om er iets anders in te steken. Wanneer je dus niet bang bent om de gitaar hier en daar aan te passen, is dit zeker een aanrader.

Ik heb deze gitaar nu al een jaar of vijf en heb nog geen noemenswaardige problemen gehad. Ook de finish houdt het goed na jaren intensief gebruik.