PDA

View Full Version : Ik zal me even voorstellen enzo....



Transient Attack
28 juni 2004, 12:00
Hoi,

Ik ben hier nieuw....dus allemaal hallo!
Ik speel op een zwarte OLP met een Hartke Kickback "12 en soms een Korg Ax-1B daartussen.

OK....ik heb dus een OLP en op internet stond een Mighty Mite element met hét musicman geluid. Er stond ook bij dat het een beter alternatief is voor je OLP....dus...wat is het beste?
:-D

koen_V
28 juni 2004, 12:11
hoi,

In ieder geval welkom.
Ik ben niet zo een pick-up expert maar tussen wat wil je kiezen?
Tussen het originele element en dat element dat je op internet zag?
IK geloof dat er hier wel enkele mensen zijn die hun hun olp andere elementen hebben gestoken.
Dus die mensen zullen je beslist beter kunnen helpen, maar van dat merk wat je noemt heb ik nog niet gehoord, maar het kan aan mij liggen.
Ik weet dat merken als aguilar en bartolini vrij populair waren als replacement pick-up voor de musicman kopies.

groeten

frenske
28 juni 2004, 12:12
Wat is nou precies je vraag???

Het geluid van een bas wordt grotendeels inderdaad bepaald door je elementen, maar ook door de bas (met name hout soort)!
Als je een Stingray-geluidje wilt krijgen, kun je het proberen met het verwisselen van de elementen. Maar dat betekent niet dat je het precies het zelfde krijgt.

Trouwens ik heb nog nooit van Mighty Mite gehoord. Ik ben altijd een beetje huiverig voor onbekende merken. Ik heb Bartolini Music Man Elementen en ik vind ze geweldig.

All Dirt
28 juni 2004, 12:18
Hee hoi,

Ik denk dat de mighty might elementen beter zijn dan die in je OLP zitten.
Maar ik denk dat de Seymour Duncan MM replacement het best is.
IK heb zelf de Bartollini's en die vind ik ook wel goed maar de Seymour Duncan's zijn wat aggresiever. Als je voor kwaliteit wil gaan ga je voor die, maar als je wat krap bij kas zit zou ik voor de Mighty''s gaan.

PS:
Ik geloof dat de mighty might elementen wel door Ibanez werden gebruikt.

me2
28 juni 2004, 12:40
Hoi,

Ik heb mn OLP-5 aangepast met de seymour duncan pickup. HEt geluid wordt er een stuk beter op. De S.D. Pickup heeft een veel voller (lager) geluid dan die iele standaard pickup.

VErwacht echter geen echt musicman geluid. Door het inbouwen van een pre-amp zul je dat misschien nog wel beter benaderen, maar blijft altijd een OLP. De houtsoorten etc. zijn goed, maar blijven budget.

Bovendien zijn de kosten dan ook hoger (moet o.a. gefreesd worden), en is het misschien wel beter te kijken naar een 2e hands echte.

AntY
28 juni 2004, 13:10
over het stingray geluid: ligt inderdaad voor een groot deel aan een flinke preamp erin :)

mighty mite is een onderdelen fabrikant. elementen, tuners, bruggen, de hele rimram. het grootste onderdelenbedrijf ter wereld zelfs.

op mijn cort zit een MM humbucker, is redelijk, maar echt niet zoveel beter dan wat er in een olp zit (misschien wel hetzelfde :razz: ).

ik heb mijn cort eens naast de olp van basso gehouden, die klonk wat neuziger en feller, de cort klonk wat ronder.

kortm, voor die prijs hoef je het niet te doen. was dat ding op marktplaats niet 45 euro? dr stond een tijdje geleden een bartolini voor die prijs op, dat is dan een veel betere optie.

Transient Attack
29 juni 2004, 13:28
ik wil dus een nieuw element in mijn OLP. want de originele in de OLP schijnen slechte kopieën te zijn. hij is maar 45 euro.....en S.D. zijn wel wat duurder geloof ik.

me2
29 juni 2004, 13:29
125 euro

frenske
29 juni 2004, 16:42
Hoe je went of keert! Met andere elementen heb je nog steeds geen Music Man. Je kunt beter je geld besteden aan een goed element dan goedkoop uit zijn met een kwalitatief slecht element. Als je SD of Barts er op zet, krijg je heus geen MM geluid.



Maar waarschijnlijk nog veel beter (en zeker met Barts)! :D

Chris Wolstenholme
29 juni 2004, 17:55
het seymour duncan element is beter dan het element dat in de echte stingray zit :) dus met een SD element hoef je je niet meer te schamen voor je geluid hoor, en ik spreek uit ervaring omdat ik dat element in een nog goedkopere ( merk Vintage ) kopie die lekker speelt heb gepropt en man wat een gebrul :)