PDA

View Full Version : Herkenning......?



alexgit
25 april 2002, 22:42
Als ik gitaar ga pingelen WIL ik wel vaak veel nieuwe dingen kunnen en oefenen en blabla, maar ik blijf vaak steken bij het spelen van dingen die ik al kan! Dat is echt heeeeelll irritant, mensen die dit herkennen en hoe ga je ermee om?

Kjiratsiekoedel
25 april 2002, 22:57
JAAAAA

En als ik blijf hangen dan sla ik mijn gitaar tegen de muur aan, of gooi ik hem naar buiten....

Nee, ik herken dot niet. Er zullen altijd (gelukkig maar) nieuwe dingen (liedjes, technieken, etc.) blijven komen, en gelukkig maar.

sweet
25 april 2002, 23:11
Zit je ook op les ? Een gitaarleraar zal je wel oefeningen geven en ook tijdens de les zélf technieken uitleggen, waarmee je je kennis weer wat uitbreidt.

Earthling
26 april 2002, 11:05
Bij mij is het andersom. Als ik met een nummer bezig ben, dan hoor ik al weer wat anders wat ik ook wil spelen.

Dat ben ik nu aan het afleren, want anders ken je al die nummers maar half.

De Klaas
26 april 2002, 11:37
Ga uit van twee, hooguit drie accoorden (verzin zelf iets wat harmoniseert) en dan ga je over je eigen schema soleren. Kun je niet soleren, oefen dan eerst wat toonladers etc..... Soleren en improvisatie maken je heel creatief waardoor je meer verschillende dingen kunt laten zien/horen

Sarah
26 april 2002, 13:35
Ik heb ook de neiging alsmaar diezelfde liedjes te spelen. Als ik maar meer tijd kon vrijmaken om nieuwe nummers te leren... Het komt ook omdat we de liedjes die we met de band doen nog moeten verbeteren. Je kunt beter iets goed afwerken voordat je aan wat nieuws begint. Helaas... :sad:

alexgit
26 april 2002, 23:14
Jaaah ik zit wel op les! Ik heb wel zo'n gitaarboek met schema's en blabla waar ik op MOET leren improviseren, maar ik ga dan altijd weer dingen spelen die ik al kan, dat is echt zooooo vervelend!
Dat blijft gewoon!

nozem
26 april 2002, 23:21
hmm, tsja wat doe je hier tegen.. Het is moeilijk om jezelf te dwingen om te improviseren, het moet ook een beetje in je zitten. Leg het eens voor aan je gitaarleraar zou ik zeggen, hij tenslotte degene die je een beetje moet motiveren.
En hoe langer je speelt en hoe meer je beheerst hoe makkelijk improviseren je afgaat. Ik doe niks anders, ik heb echt moeite om een nummer helemaal te leren spelen