PDA

View Full Version : JCM800 2210 probleem



lespaul57
28 juni 2004, 08:07
Hoi,

Ik heb een marshall JCM800 2210 en heb daar sinds het weekend met spelen een volume verschil in zitten. Dit betekend dat onder het spelen op beide kanalen mijn geluid vanzelf harder of zachter gaat. Ik vraag me af of dit de eindbuizen zouden zijn. Alle input hierover is welkom. De buizen zijn voor het laatst vervangen: Geen idee. Heb de amp nog maar 2 jaar en ik heb ze nooit vervangen.

DREAMMACHINE
28 juni 2004, 08:09
he lespaul, ik aansluiting op je vraag: Ik heb een 2205 met een nog extremer geval: het geluid valt nu zelfs helemaal weg af en toe, ik neem aan dat het aan de verjaring van de buizen lig, en het helemaal over is als ik ze vervang, of kan het ergens anders aan liggen?
Er zijn hier vast genoeg tubefreaks die ons probleem kunnen verklaren
...

AART
28 juni 2004, 12:26
waarschijnlijk idd de buizen, ga anders ff naar de plaatselijke amp docter en vraag het ff.

andy
28 juni 2004, 15:48
Als de buizen oud worden gaan ze doorgaans vies vervormen. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat de amp dan harder en zachter ging klinken. Maar omdat ik niet alle wijsheid in pacht heb, kan het best aan de buizen liggen. Maar reken ook op iets anders.

Soulman
28 juni 2004, 17:24
verbind de effectloop jacks eens met een snoertje, waarschijnlijk is het probleem dan verdwenen.
de fx jacks geven vaak problemen zoals door jullie beschreven bij de 2205/2210

lespaul57
5 juli 2004, 08:11
Opgelost. De Fase draaier zat niet meer goed in de buizvoet. Misschien beetje te lomp mee geweest met vervoeren..

Thanks voor adviesen.

Braindead
5 juli 2004, 12:51
Hmm, ik wou net zeggen...... Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Heb mijn amp helemaal nalaten kijken, nieuwe preamp buizen erin, en alle verbindingen nagekeken, nasolderen. Ook is de input vervangen.
Hij is er wel vanaf, maar het heeft me 250 Euro gekost!

Scary :roll:

lespaul57
5 juli 2004, 13:18
Hmm, ik wou net zeggen...... Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Heb mijn amp helemaal nalaten kijken, nieuwe preamp buizen erin, en alle verbindingen nagekeken, nasolderen. Ook is de input vervangen.
Hij is er wel vanaf, maar het heeft me 250 Euro gekost!

Scary :roll:

Bij mij niks nopes nada. Even zelf zitten knutselen. Ben gelukkig wel bekend in de electrotechniek en ben nu steeds meer aan het verdiepen in buizen versterkers. Wat voor buizen heb je er nu in zitten. Ik wil binnenkort wel de buizen vervangen van de amp. Hij is nog niet van mij maar ik heb een deal gemaakt met een vriend van mij. Ik wil de versterker wel hebben en hij heeft geld nodig. Ik heb in het weekend ook nog een Diezel VH4 gekocht, en daar ga ik even mee kijken of het iets is voor mij en of het anders niet teveel over the top is. Misschien dat ik nog een guytron wil proberen. Die zijn volgens mij ook erg mooi en bruikbaar voor mij..

Negative K3 fan
5 juli 2004, 17:15
Ik heb in het weekend ook nog een Diezel VH4 gekocht

:o :o

das wel erg lichtzinnig he?

Braindead
6 juli 2004, 13:36
Hmm, ik wou net zeggen...... Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Heb mijn amp helemaal nalaten kijken, nieuwe preamp buizen erin, en alle verbindingen nagekeken, nasolderen. Ook is de input vervangen.
Hij is er wel vanaf, maar het heeft me 250 Euro gekost!

Scary :roll:

Bij mij niks nopes nada. Even zelf zitten knutselen. Ben gelukkig wel bekend in de electrotechniek en ben nu steeds meer aan het verdiepen in buizen versterkers. Wat voor buizen heb je er nu in zitten. Ik wil binnenkort wel de buizen vervangen van de amp. Hij is nog niet van mij maar ik heb een deal gemaakt met een vriend van mij. Ik wil de versterker wel hebben en hij heeft geld nodig. Ik heb in het weekend ook nog een Diezel VH4 gekocht, en daar ga ik even mee kijken of het iets is voor mij en of het anders niet teveel over the top is. Misschien dat ik nog een guytron wil proberen. Die zijn volgens mij ook erg mooi en bruikbaar voor mij..


Ik heb er nu Tube amp Doc in zitten. Klinken wel goed. Vergeleken met mijn oude MArshal tubes beter, maar die waren ook helemaal op.