PDA

View Full Version : Round and Round - Bouke (eigen nummer)



Bouke
27 juni 2004, 22:40
Hey,

Weer een nummertje gemaakt :roll: en een liedje af :D

http://home.tiscali.nl/bouke/BJ_round_and_round_master.wma

Bluesachtig, vol en vet gemixt, zo klinkt het iig op mijn headset :D Kon nog niet op andere plaatsen luisteren.

Ben benieuwd naar de reacties.

Groets,

Bouke

m^rton
28 juni 2004, 09:43
Goed gezongen.
Ben jij niet diegene die ook een liedje heeft dat ridin' heet?
Daarvan zegt ons mam altijd als ik het aan heb staan: Hey, dat speelt Le Freak ook altijd. Ze gelooft me nog steeds nie dat dat niet kan :roll:

Ik wacht nu op die solo..........

Een modulatie daar waar ie begint? Of heet dat niet zo? Het klinkt in ieder geval best apart. De rest is eigenlijk een bietje standaard improvisatie op een blues, maar dat maakt hem er niet minder op.

Ga zo door!

jaywalker
28 juni 2004, 13:53
ARRRG boogie woogie :-D


klinkt leuk!

is heel persoonlijk, maar ik kan boogie woogie maar paar minuten aanhoren. Meestal als ik naar jazz/blues festival ga kijk ik maar paar minuutjes naar boogie woogie :oops:

basswasp
28 juni 2004, 15:21
Klinkt lekker :)

Het is niet zo vol/vet gemixed als ik had gedacht, maar zeker niet slecht, alleen niet mijn persoonlijke voorkeur. Ridin' is wel beter denk ik :)

Robbert v.d. Hanenberg
28 juni 2004, 17:40
Vet!!!
Goeie strot ook!

ReinoutV
28 juni 2004, 19:15
Lekker nummer, leuke wending voor de solo. Verder lekker standaard. De mix vind ik lang niet zo vet als je hem zelf deed lijken, een beetje slap zelfs. Met iets meer power wordt ie denk ik direct een stuk lekkerder om naar te luisteren.

Barret Wallace
28 juni 2004, 19:20
Hey Bouke echt tof man !!!

Dit is pure klasse.

Make some more 8-) 8-) 8-)

amon
28 juni 2004, 20:01
prachtig!!!

geweldig! klinkt erg goed!

Diedo
28 juni 2004, 21:40
ik vind em echt heel erg lekker klinken! en zoals eerder gezegd: leuke modulatie voor de solo!

blijf posten!

Hempo
28 juni 2004, 22:10
He Bouke,
Klinkt cool. Mooi gedaan. Leuk met die 2e stemmen erbij af en toe. Goed gespeeld en goed gezongen denk ik :)

Ik hoor m nog wel eens live denk ik.

Hempo
28 juni 2004, 22:12
en coole solo 8-)

Stratman70
29 juni 2004, 10:32
Eej Bouke,

Schitterend werk lever je hier af man! Op mijn headset klinkt ie ook erg vet vind ik trouwens. Hij erg netjes gespeeld.

Eén petieterig klein puntje van kritiek: bij een enkel stukje in de solopartijen is de timing een fractie te laat, waardoor je wat "achter de feiten aanloopt." Dat valt dan eigenlijk erg buiten de toon (letterlijk ook nog), vergeleken met de rest van het nummer.

Maar dat hoor je ook alleen maar als je heeeeeeel goed luistert en een hele goede headset hebt, die je muziek wel vet weergeeft.

Maar goed: het is gewoon erg KEWL en klinkt zowaar erg professioneel vind ik!

Keep up the good work!

Oh ja: idd ook goede zang. Het nummer op zich is trouwens wel goed, maar kan m.i. niet tippen aan Downtime.

Bouke
1 juli 2004, 09:22
Hey,

Thanks voor alle commentaren! Round and Round is variatie 1001 op een bluesthema dat je vaak hoort. Ik had een stukkie opgenomen en dat was die riff, puur om eindeloos op te kunnen soleren om te oefen. Ik was er wat mee aan het klooien en toen is het alsnog een compleet nummer geworden. Vandaar idd een standaard thema. De modulatie voor de solo heb ik er wat later ingebakken voor de afwisseling. Ik vind zelf de vocals in de refreinen lekker. Ik probeer veel te doen met meerstemmigheid.

@m^rton: Yep, Ridin' komt van mij... Le Freak, die vergelijking had ik niet eerder gehoord. Welk nummer? Moet ik even beluisteren.

@jaywalker: Boogie Woogie?

@Baswesp: Vol/vet klinkt het op mijn headset. Op stereo beneden hellaas wat minder inderdaad. Dit is wel mijn breedste mix tot nu toe, veel layers ook. Ridin' is wat origineler dan deze. Thanks!

@Robbert: Thanks!

@ReinoutV: Yep, standaard indeed. Waar zou je meer power in willen?

@Barret: Thanks again!

@Amon: Thanks!

@ Diedo: Thanks!

@Hempo: Thanks!

@Stratman70: De solo heb ik een beetje te snel afgeraffeld, da's misschien te horen, ik vond het wel aardig voor mijn doen :D

Helaas kan ik aan deze mix niks meer wijzigen. Een van mijn harde schijven is opgestegen en daarop stond dus de partitie met al mijn eigen muziek en schetsen en ideeen. Laatste backup was al een tijdje terug, dus ik ben veel kwijt :-( . Eigen schuld, helaas pindakaas...

Gewoon nieuwe nummers maken dan maar :D

Groets,

Bouke

slayurrr
1 juli 2004, 20:15
Leuk nummertje man :) , weinig aan toe te voegen.

Bouke
6 juli 2004, 14:25
Eén petieterig klein puntje van kritiek: bij een enkel stukje in de solopartijen is de timing een fractie te laat, waardoor je wat "achter de feiten aanloopt." Dat valt dan eigenlijk erg buiten de toon (letterlijk ook nog), vergeleken met de rest van het nummer.

Maar dat hoor je ook alleen maar als je heeeeeeel goed luistert en een hele goede headset hebt, die je muziek wel vet weergeeft

Hey stratman,

nog ff, welke stukkie bedoel je precies? Ben wel nieuwsgierig geworden nu...

Groets,

Bouke

Jools
6 juli 2004, 15:08
lekker :D niks mis met de timing hoor

alleen de solo kan misschien wel wat naar voren

lekker dat sleepslagje

DACU
2 augustus 2004, 19:22
Let's boogie baby !
ne mens wordt er vreed goe gezind van :B