PDA

View Full Version : Opnames verbeteren



ssj3goku
27 juni 2004, 21:19
Schapiefleesch!

ssj3goku
27 juni 2004, 21:19
Beste mensen,

Ik heb vandaag een oude microfoon gevonden die mijn vader nog ergens had liggen. Het is een Altai Uni-directional UD 147 PRO Dynamic Microphone. 50k en 500k impedantie staat erop. Dynamisch dus...

Ik heb hem voor mijn amp (Evans EB-301) gehangen. De mic heb ik gewoon aan de mic-in van de geluidkaart aangesloten. Nu moet ik dus best wel hard spelen om een fatsoenlijk geluidsniveau op mijn pc te halen.

Even een lijst van mijn spullen:

Squier Bullet Strat
Boss GT-3
Evans EB-301 amp
Altai Mic
onboard geluidskaart
Cubase SX2

Ik heb dus last van veel, maar dan ook veel ruis :( En ik kan het in Cubase niet verwijderen. Maar ik moet wel hard spelen wil ik het fatsoenlijk kunnen opnemen. Mijn vragen zijn:

Helpt het als ik humbuckers neem? (ik krijg volgende week mijn nieuwe gitaar, en die heeft humbuckers)
Heeft iemand meer info over mijn MIC? Hijs best oud namelijk... Ik heb namelijk wel een strak geluid, maar het mist oa bas. Misschien kan ik aan de instellingen van de versterker zitten (meer bas enzo)?

Wie zou me een beetje willen helpen? :)

ssj3goku
28 juni 2004, 08:01
Bumpje :oops:

guhlenn
28 juni 2004, 13:32
Wil je ecth weten waar het aan ligt?


Je mic is drie keer k*t.

Die onboard geluidskaart is vier keer k*t


Squier en versterker ach , die izjn nog het beste uit je lijstje. als de boss gt-3 een digitale of analoge uitgange hjeeft kun je die het beste in je lin -in van je onboard doen, niet de mic in. Maar goed je hebt een lijstje materiaal voro 25 euri dus lijrg je een geluid avn 25 euro...

ssj3goku
28 juni 2004, 18:01
Wil je ecth weten waar het aan ligt?


Je mic is drie keer k*t.

Die onboard geluidskaart is vier keer k*t


Squier en versterker ach , die izjn nog het beste uit je lijstje. als de boss gt-3 een digitale of analoge uitgange hjeeft kun je die het beste in je lin -in van je onboard doen, niet de mic in. Maar goed je hebt een lijstje materiaal voro 25 euri dus lijrg je een geluid avn 25 euro...

Dat mijn geluidskaart kut is weet ik ook wel, maar mijn mic... hoe weet je nou dat ie kut is? Je kent het waarschijnlijk niet eens, tenzij je er misschien zelf een hebt (geprobeerd). Als het zou kunnen onderbouwen zou dat erg fijn zijn :)

TIMBER
29 juni 2004, 07:51
Dat mijn geluidskaart kut is weet ik ook wel, maar mijn mic... hoe weet je nou dat ie kut is? Je kent het waarschijnlijk niet eens, tenzij je er misschien zelf een hebt (geprobeerd). Als het zou kunnen onderbouwen zou dat erg fijn zijn :)


Tja... misschien dat Guhlenn het wat crue zegt maar het is precies zoals hij schrijft. Die Soundkaart is K*T en die mic is even zo. Het type ken ik niet maar het merk is de Deawoo onder de auto's en de Trust onder de hardware.... Als je niet te veel te besteden hebt kijk dan eens op Marktplaats.nl.... een hoop 2e hands TerraTec kaarten met een 24/96 opname mogelijkheid. Ook zijn er goede mic's te koop.

ssj3goku
29 juni 2004, 10:32
Dat mijn geluidskaart kut is weet ik ook wel, maar mijn mic... hoe weet je nou dat ie kut is? Je kent het waarschijnlijk niet eens, tenzij je er misschien zelf een hebt (geprobeerd). Als het zou kunnen onderbouwen zou dat erg fijn zijn :)


Tja... misschien dat Guhlenn het wat crue zegt maar het is precies zoals hij schrijft. Die Soundkaart is K*T en die mic is even zo. Het type ken ik niet maar het merk is de Deawoo onder de auto's en de Trust onder de hardware.... Als je niet te veel te besteden hebt kijk dan eens op Marktplaats.nl.... een hoop 2e hands TerraTec kaarten met een 24/96 opname mogelijkheid. Ook zijn er goede mic's te koop.

Ik wil zelf (als het budget toelaat) een Phase 22 of misschien de 28 (of een andere met break out box) kopen. Dan is dat al wat beter. Maar mic... Ik zie dat veel mensen een Shure SM57 gebruiken. Is dat wel ongeveer op hetzelfde niveau als de geluidskaart? Ik bedoel dat ik dus niet een supergeluidskaart koop met een k*tmic (even als vergelijking ;) ).

Br@mbo
29 juni 2004, 10:45
de phase 22 heeft geen breakoutbox maar is wel een aanrader !!!
die kaart rulet

shure SM 57 is zeer goed voor je gitaar (voor je amp hangen), ook zang gaat er behoorlijk mee, een lekker dynamisch all-round ding

je moet wel weten dat vb de phase 22en28 geen mic-versterker aan boord hebben, dus je zult ofwel een mic versterker nodig hebben, ofwel een mengpaneel met mic versterker ( zie ook de Behringer UB serie, zeer leuke speeltjes)

je zit ongeveer met het zelfde probleem als waarmee ik zo ongeveer zat. ik heb nu een Terratec Phase 22, een behringer UB1002 en een Collins DCM-57 ( de beste Shure SM-clone die er te krijgen is, na de SM zelf natuurlijk)


BTW : heb de hele bouw van je arcadekast gevolgd in CM&E op GoT, heb je mooi gedaan !!!

TIMBER
29 juni 2004, 12:46
Ik wil zelf (als het budget toelaat) een Phase 22 of misschien de 28 (of een andere met break out box) kopen. Dan is dat al wat beter. Maar mic... Ik zie dat veel mensen een Shure SM57 gebruiken. Is dat wel ongeveer op hetzelfde niveau als de geluidskaart? Ik bedoel dat ik dus niet een supergeluidskaart koop met een k*tmic (even als vergelijking ;) ).


Kaart + Mic zijn dik oke.... nu nog een V-Amp of een POD en je hebt een supergitaargeluid.... uuuhhh... maar dan heb je de mic ook niet meer nodig.. :wink:

ssj3goku
29 juni 2004, 14:23
de phase 22 heeft geen breakoutbox maar is wel een aanrader !!!
die kaart rulet

shure SM 57 is zeer goed voor je gitaar (voor je amp hangen), ook zang gaat er behoorlijk mee, een lekker dynamisch all-round ding

je moet wel weten dat vb de phase 22en28 geen mic-versterker aan boord hebben, dus je zult ofwel een mic versterker nodig hebben, ofwel een mengpaneel met mic versterker ( zie ook de Behringer UB serie, zeer leuke speeltjes)

je zit ongeveer met het zelfde probleem als waarmee ik zo ongeveer zat. ik heb nu een Terratec Phase 22, een behringer UB1002 en een Collins DCM-57 ( de beste Shure SM-clone die er te krijgen is, na de SM zelf natuurlijk)


BTW : heb de hele bouw van je arcadekast gevolgd in CM&E op GoT, heb je mooi gedaan !!!

Dankje :) Ik heb er wel hard aan gewerkt :P Nu nog iemand die het wil kopen :razz: Maar die collins, is dat wel de moeite waard om te kopen? Als het verschil in prijs weinig wil ik best iets meer betalen ;)




Ik wil zelf (als het budget toelaat) een Phase 22 of misschien de 28 (of een andere met break out box) kopen. Dan is dat al wat beter. Maar mic... Ik zie dat veel mensen een Shure SM57 gebruiken. Is dat wel ongeveer op hetzelfde niveau als de geluidskaart? Ik bedoel dat ik dus niet een supergeluidskaart koop met een k*tmic (even als vergelijking ;) ).


Kaart + Mic zijn dik oke.... nu nog een V-Amp of een POD en je hebt een supergitaargeluid.... uuuhhh... maar dan heb je de mic ook niet meer nodig.. :wink:

Tjah, daarom heb ik een GT-3 aangeschaft omdat ik die gewoon beter vind klinken ;) En ik wil wel graag een mic gebruiken. Die kerel die de versterken aan mij gaf heeft er zelf nog een album mee opgenomen, en hij prefereerde deze boven een Marshall stack : :o En zijn album klinkt goed ;)

Br@mbo
29 juni 2004, 15:33
tja, de shure sm57 ( iets van 100 €) is top, als je hem kunt betalen: zeker doen!!! ( de collins DCM is een kloon, kost iets van 50€ en is natuurlijk wat minder)

Br@mbo
29 juni 2004, 15:41
oja , over die phase, kzie net dat maarten een vriend is van je (op je site), die krijgt em deze week binnen, ga em es testen zou ek zeggen :)

ssj3goku
29 juni 2004, 15:50
oja , over die phase, kzie net dat maarten een vriend is van je (op je site), die krijgt em deze week binnen, ga em es testen zou ek zeggen :)

Ja hij heeft ook gelijk mijn nieuwe gitaar besteld, die ik ga ombouwen. Hopelijk komt ie vandaag aan, anders morgen :) En dan gaan we flink staan hengsten :D Ik zal gelijk ff kijken hoe het klinkt!

guhlenn
30 juni 2004, 10:44
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

guhlenn
30 juni 2004, 11:00
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

ssj3goku
1 juli 2004, 00:16
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

Oguz is weer blij :D Ik zal wel kijken naar een 2e hands SM57 :)

ssj3goku
1 juli 2004, 00:16
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

Oguz is weer blij :D Ik zal wel kijken naar een 2e hands SM57 :)

ssj3goku
1 juli 2004, 00:17
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

Oguz is weer blij :D Ik zal wel kijken naar een 2e hands SM57 :)

ssj3goku
1 juli 2004, 09:00
ja ik weet ik zou moeten nuanceren, maar goed als iets kut is is het kut en daar doe je niks aan.

Ik zou NIET voor kloon gaan (hoeveel is 50,- euro nou... een keer flink zuipen en het is weg...) koop dan gewoon een tweedehands.. Die dingen zijn niet kapot te krijgen...

En kijk, wat betreft die mic; sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten dat het klote is. Misschien krijg je een leuk effect uit die microfoon (bijv. Een heel nasale toon) maar niet gewoon hetgene wta je zoekt; je zoekt nl. een sm57. koop die dan gewoon en be happy, zo duur is tie niet (een condensator ervoor klinkt ook heel goed... dan zie je pas prijzen...)

Guhlenn

Oguz is weer blij :D Ik ga wel op zoek naar een 2e hands SM57 :)