PDA

View Full Version : Aanschouw mijn nieuwste aanwinsten :D



Lutz
27 juni 2004, 18:21
Net gekocht en straks verder gaan testen:

De DOD YJM 308 Preamp overdrive:

http://www.dod.com/yngwie/Yngwie%20pics/large/01Yngwielg.jpg

De MXR m135 smart gate:

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/images/m135_intro.jpg

De MXR zw44 zakk wylde overdrive:

http://users.pandora.be/jugulator/J/MVC-009S.JPG

(zelf even snel een fototje genomen)

en de MXR KFK1 10 band equalizer:

http://www.jimdunlop.com/products/electronics/mxr/products/kfk1/images/intro.jpg

tot zo ver deze boodschap van algemene nutteloosheid :-D

carry on



oja nog een klein vraagje,

bij de smart gate zat een onnozel rubberen ringetje,

iemand enige idee wat ik ermee moet aanvangen ? :oops:


Lutz.

Mitch
27 juni 2004, 19:38
Gefeliciteerd ermee ! Vertel eens waarom je voor deze bakkies hebt gekozen.

Lutz
27 juni 2004, 19:51
okido:


De MXR Smart gate: Ik kreeg nogal veel ongewenste geluiden & piep achitige dingen bij mijn geluid en ik vond dit nogal storend, dus ik zocht een noise gate, eerst heb ik de boss NS-2 getest, dit was een "ok" pedaal maar ik vond dat het mijn toon net ietsje teveel aanpaste, het werd doffer, de MXR daarin tegen vreet helemaal niet aan mijn toon en is zeer transparant als ik hem aan of af zet hoor ik geen verschil (behalve dat de ongewenste geluiden weg zijn dan)

de MXR KFK 1 EQ: ik wilde eigelijk de gewone 10 bands EQ om mijn geluid net dat ietsje meer te geven omdat ik een 3band eq nogal beperkt vind, maar in de winkel hadden ze enkel de kerry king versie, en ik heb dan maar voor deze gekozen voor een simpele reden, hij heeft 2 outputs, en op de 2de output steek ik mijn Korg DT10 daar heeft hij nix meer te maken met het signaal richting mijn versterker want ik vond dat de DT10 mijn geluid wat aanpaste, niet doffer of scheller of gelijk wat maar hij nam wat sustain weg dit vond ik jammer aan de tuner & heb hem dan een tijd in de line-out van mijn amp gebruikt maar dan moest ik weer met een lange kabel naar mijn pedal board komen, dit was dus ook niet ideaal, nu heb ik slechts een klein patch kabeltje te gebruiken, en vooral de EQ zelf is ook mega :| de gain slider is iets heel leuk het functioneert een beetje als een tone knop die niet op je gitaar staat, das de enige manier dat ik hem zou kunnen beschrijven, het is niet echt een gain boost maar eerder een controle over de gain die je erdoor stuurt

de mxr zakk wylde dan: ik wilde een overdrive pedaal en kreeg deze week een reclame foldertje binnen van keymusic en daar stond de Zakk Wylde in, ik hem natuurlijk gaan testen, het ding is superieur in mijn ogen, als je hem boven op je distorted channel gebruikt voegt hij zeer veel sustain toe & natuurlijk ook volume maar ik vind dat het pedaal beter klinkt als ik het boven op m'n clean channel gooit, op zich zelf geeft het een zeer mooi geluid om wat meer rustige licks & zo te spelen dus ik hat nu dit pedaal maar moest nog een overdrive hebben daar komt de YJM in het verhaal

de dod yjm 308: k dacht ik ga dit ding dan maar eens testen, en laat ik je zeggen it blew me off of my socks :o het heeft een massa aan volume meer en de gain is mega , het is een ideaal pedaal om boven op je distorted channel te gooien dus dan heb ik deze maar als overdrive gekocht


tot zo ver mijn "interesant" verhaaltje :p

Robbert
27 juni 2004, 20:03
Rubber bandje kun je om de MXR knoppen doen, zodat je de knoppen met je voeten kunt draaien.

Lucky
27 juni 2004, 20:47
gefeliciteerd!

heb je quantumkorting gekregen?
4 voor de prijs van 3?

:D

leuk!
ik ben best benieuwd hoe dat nieuwe mxr spul klinkt in vergelijking met hun vroegere produkten.

birt
27 juni 2004, 21:35
nice going j!!
ik wist natuurlijk al wel dat je ze ging kopen maar toch congrats! :D

go shred yer arse off :razz:

Lutz
27 juni 2004, 22:57
bedankt voor die tip van dat rubber bandje :-D


enne quantum korting niet neen :p maar in totaal toch een 60 euro korting gekregen,


enne @ birt: that's what i've been doin all day :p

LordRiffenstein
28 juni 2004, 07:26
Die Zakk Wylde, is dat nu een OD, boost of distortion?

Congrats met de leuke aanwinsten!

lespaul57
28 juni 2004, 08:11
Zozo mooi spul,

Ik heb zelf ook interesse in die ZW drive. Kan je daar nog wat meer over vertellen? Hebben er in die winkel nog meerdere van die pedalen? En waar heb je ze gekocht??

m^rton
28 juni 2004, 09:30
Vette spullen man. Word je gesponsord door MXR? :razz:

Maar aan je verhaal te zien is dat best gaaf spul, nu nog wat soundfiles erbij!

Lutz
28 juni 2004, 12:02
Die Zakk Wylde, is dat nu een OD, boost of distortion?

Congrats met de leuke aanwinsten!


welja, dat is het rare eraan :???:

je krijgt er leuke OD sounds uit, als je genoeg draait krijg je er ook een lichte distortion uit en je hem gebruiken als booster ook :-?


daarom gebruik ik hem eigelijk gwoon als tja "distortie" pedaal zeg maar, als OD zelf heb ik dan de YJM gekocht.

en lespaul57: 't enige dat ik je erover kan zeggen is: TEST HET DING UIT ! je zult zien dat je binnen de kortste keren gaat verkocht zijn

En normaal gezien hebben ze nog ZW 44 in stock ja, en de winkel was Key Music in Sint Niklaas (belgië)