PDA

View Full Version : Amps line-up! Wat vind jij?!



NielDxe
27 juni 2004, 16:45
Als je een volgorde zou moeten maken met de volgende amp merken, hoe zou jij ze dan zetten? van laag naar hoog?

in willekeurige volgorde: Marshall, Mesa, HK, Engl, Kock, Roland, Line 6.

gershwin5150
27 juni 2004, 18:15
laag naar hoog wat?

Negative K3 fan
27 juni 2004, 18:26
pfft, waar slaat dit dan op, al die merken hebben hun goede en zwakke modellen en kanten.

het is trouwens koch

verder ben je er zoveel vergeten: peavey fender vox etc. etc.

Harry
27 juni 2004, 19:14
Bedrock, en verder weet ik het niet. Zijn er nog meer merken dan?

Bluesbreaker
27 juni 2004, 19:48
hoe zou jij ze dan zetten? van laag naar hoog?


nee, van links naar rechts
ik mag dan wel groot zijn, maar ik vind ze toch makkelijker te bedienen als ze van links naar rechts naast elkaar staan dan wanneer ze van laag naar hoog op elkaar staan :wink:

Mithrandir
27 juni 2004, 21:43
Ik zou ze in ieder geval in volgorde LATEN zetten.......pff een beetje zelf sjouwen zeker.

birt
27 juni 2004, 21:45
Bedrock, en verder weet ik het niet. Zijn er nog meer merken dan?

kittyhawk, conquest, orange, bogner, diezel, z-amps....

wimmeltje
27 juni 2004, 21:55
VHT, Naylor, HOOK, CAE, Dumble

Mithrandir
27 juni 2004, 21:58
Holland, Cornford, Trace Elliot, London City, Matchless, Guytron, Brunetti

andy
27 juni 2004, 22:01
Wat is dit voor een topic, noem zoveel mogelijk gitaarversterkers op????


:???:

wimmeltje
27 juni 2004, 22:01
Wizard

Hempo
27 juni 2004, 22:11
telsell

andy
27 juni 2004, 22:14
Jullie vergeten Hiwatt en wat te denken van die oude bakken: Sound City, Power City, Super City, Ardsley, Jamm, Pfloyd.

Javaca
27 juni 2004, 22:29
CMW?

Behringer :razz:

srv-man
27 juni 2004, 22:47
Rivera, Soldano, Ernst Fliek, Dr. Z, K&M, Victoria, Cornell, Demeter, Badcat, Valve tech, THD, Marble, enzovoorts :???:

Nicci
27 juni 2004, 23:54
Als je een volgorde zou moeten maken met de volgende amp merken, hoe zou jij ze dan zetten? van laag naar hoog?

in willekeurige volgorde: Marshall, Mesa, HK, Engl, Kock, Roland, Line 6.

of alfabetisch: Engl, H&K, Koch, Line6 , Marshall, Mesa en Roland.

BLOK182
28 juni 2004, 00:19
Bogey, Adonis, Squier, Behringer........Diezel..... :-D

Anders Destium
28 juni 2004, 00:22
Ik heb weleens gehoord van gitaarbouwers, maar zijn er ook custom versterkerbouwers? Dat je zegt: ik wil dit en dit geluid en zo'n kast, bouw maar!

Dat zou wel wat zijn lijkt me 8-)

NielDxe
28 juni 2004, 01:31
kerels... Ik nam maar een handje vol hoor.. jeeetjee.... en niemand die het doet he ?
maar goed, nieuw lijstje dan ? Tis maar om een idee te krijgen van wie wat "de-het" vind...

lespaul57
28 juni 2004, 07:57
Wat is de reden van dit draadje??

Negative K3 fan
28 juni 2004, 08:53
Ik heb weleens gehoord van gitaarbouwers, maar zijn er ook custom versterkerbouwers? Dat je zegt: ik wil dit en dit geluid en zo'n kast, bouw maar!

Dat zou wel wat zijn lijkt me 8-)

Kost volgens mij wel een centje, maar volgens mij bestaat er wel iets in die richting, veel versterker modders als Voodoo Roccaforte en dat soort dingen die willen bij mods wel eens de wens van de klant in achting nemen. Maar helemaal een custom amp? pfft, dat doen alleen de zelfbouwers.

Raffel
28 juni 2004, 09:23
mwa ik kan alleen reageren op de ervaringen die ik heb met ieder merk. Voor mij zou dat dan als volgt zijn:

Engl/Mesa
Soldano/Koch
Line6/Peavey
Carvin
Aria Pro II
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Marshall

:-D

gerrekat
28 juni 2004, 10:15
Als je een volgorde zou moeten maken met de volgende amp merken, hoe zou jij ze dan zetten? van laag naar hoog?

in willekeurige volgorde: Marshall, Mesa, HK, Engl, Kock, Roland, Line 6.

1. ENGL
2. MESA
3. MARSHALL
4. HK
5. KOCH
6. LINE 6
7. ROLAND


Asl ik zou mogen kiezen:

1. ENGL POWERBALL
2. MESA Mark III/IV
3. VHT Ultra Lead
4. ENGL SE
5. ENGL SAVAGE 120
6. DIEZEL Herbert
7. Bogner Uberschall
8. RANDALL RM-100
9. EARFORCE Subsonic
10. Peavey XXX

robzilla
28 juni 2004, 11:06
Hook

koen_V
28 juni 2004, 11:16
Ik heb weleens gehoord van gitaarbouwers, maar zijn er ook custom versterkerbouwers? Dat je zegt: ik wil dit en dit geluid en zo'n kast, bouw maar!

Dat zou wel wat zijn lijkt me 8-)

Volgens mij kan je wel bij bepaalde merken iets custom laten bouwen. Ik weet dat die kerel van Muse custom speaker cabinets had van Marshall. Dus ik denk als je geld genoeg hebt dat dat allemaal mogelijk is.

Raffel
28 juni 2004, 13:13
of als je bekend genoeg bent en veel platen verkoopt :D

NielDxe
28 juni 2004, 13:23
De reden? Gewoon leut... hier waari k woon is daar al lang een discussie overgaande, wat nou beter is , terwijl dat natuulijk onmogelijk te pijlen is... ik ben zelf een groot ENGL fan....

Nicci
28 juni 2004, 14:08
Hook

hoeveel zijn er daarvan? 3?

PeArLjAm
28 juni 2004, 15:56
Mojave versterkers lijken mij heel erg gaaf!

www.mojaveampworks.com

ik heb alleen het idee dat de site het niet doet.

Casseman
28 juni 2004, 16:39
Marshall en Fender, punt. :P 8-)

pint
28 juni 2004, 18:05
engl
mesa
marshall
line 6

is voor ieder anders :-?
over wansmaak valt niet te twisten :-D

Soulflyhigh
28 juni 2004, 18:43
Ik denk:
Engl (Powerball, Blackmore, etc.)
Peavey (5150, Triple X)
Mesa (Rectifiers,Mark's)

Eventueel Bogner en Diezel maar die zijn wat meer "Boutique"

BLOK182
28 juni 2004, 18:50
Ik denk:
Engl (5150/Triple X)
Peavey (Powerball, Blackmore, etc.)

Ehh...andersom he vriend :wink:

ReinoutV
28 juni 2004, 19:10
Hook

hoeveel zijn er daarvan? 3?

Nee, 5 of 6. Leendert Haaksma bouwt ze allemaal zelf. Ik hoorde dat een jongen van de popacademie er ook een gekocht had.

Mitch
28 juni 2004, 19:43
Die HOOK amps blijven wel erg 'mysterieus'; er staat al tijden op de site dat er meer info komt, maar behalve de buitensporig hoge prijs en de leren bekleding in allerlei foute kleuren is erweinig bekend :-?

Gretsch6120
28 juni 2004, 20:13
heeft er nou nog niemand van FENDER gehoord? :lol:

pint
28 juni 2004, 20:51
zo lang wou ik m'n lijst niet maken :-D :D :-D

gerrekat
28 juni 2004, 22:04
Sorry maar een fender is geen optie als je over high gain bakken praat....

Gretsch6120
28 juni 2004, 22:21
Sorry maar een fender is geen optie als je over high gain bakken praat....

High gain..... wasda :???:

I'm a bluesy kinda guy 8-)

robzilla
28 juni 2004, 22:21
Die HOOK amps blijven wel erg 'mysterieus'; er staat al tijden op de site dat er meer info komt, maar behalve de buitensporig hoge prijs en de leren bekleding in allerlei foute kleuren is erweinig bekend :-?

Het lijken me echt vette bakken, niet dat ik er een gehoord heb maar zoiets onbekends heeft wel een beetje aantrekkingskracht. Alleen het geld he.. :cry:

Soulflyhigh
28 juni 2004, 22:25
Ik denk:
Engl (5150/Triple X)
Peavey (Powerball, Blackmore, etc.)

Ehh...andersom he vriend :wink:
haha my bad

ieme
28 juni 2004, 22:37
framus, engl, hook, custom audio en guytron

Javaca
28 juni 2004, 23:04
Ik heb weleens gehoord van gitaarbouwers, maar zijn er ook custom versterkerbouwers? Dat je zegt: ik wil dit en dit geluid en zo'n kast, bouw maar!

Dat zou wel wat zijn lijkt me 8-)

Chris - CMWamps doet dat volgens mij.

Anders Destium
28 juni 2004, 23:24
Van wat ik zelf heb gehoord gaat mijn voorkeur uit naar deze merken ten opzichte van de rest:

-Engl
-Koch
-Bogner
-Line 6
-Peavey
-Marshall

Is toch al een aardig lijstje zo (damnit), en ik mag natuurlijk ook niet laten blijken dat ik het clean van sommige Fenders best kan waarderen :oops:

NielDxe
28 juni 2004, 23:37
Ik ben zelf een echte engl man, "RBsignature? Ja graag!"
Maar koch vind ik ook "de-het" Alleen de flappen die je ervoor op tafel moet leggen.... Bij marshall betaal je een hoop voor naam heb ik het gevoel.. Mesa is ook erg lekker, maar meer voor het heavy werk dan clean, en bij fender psies het tegenovergestelde... Peavy is gewoon heel degelijk spul. Wat line 6 betreft? Ik ben er neit weg van... geen overweldigende sound... en geen buizen... en daar hou ik nou juist zo van. Er zal ongetwijgfeld wel een variant zijn die dat wel heeft trouwens (vorodat ik er op aangekeken wordt) maar het draait er niet om... the tubes make the sound....

NielDxe
28 juni 2004, 23:38
Ik ben zelf een echte engl man, "RBsignature? Ja graag!"
Maar koch vind ik ook "de-het" Alleen de flappen die je ervoor op tafel moet leggen.... Bij marshall betaal je een hoop voor naam heb ik het gevoel.. Mesa is ook erg lekker, maar meer voor het heavy werk dan clean, en bij fender psies het tegenovergestelde... Peavy is gewoon heel degelijk spul. Wat line 6 betreft? Ik ben er neit weg van... geen overweldigende sound... en geen buizen... en daar hou ik nou juist zo van. Er zal ongetwijgfeld wel een variant zijn die dat wel heeft trouwens (vorodat ik er op aangekeken wordt) maar het draait er niet om... the tubes make the sound....

PeteRS
29 juni 2004, 07:58
Die HOOK amps blijven wel erg 'mysterieus'; er staat al tijden op de site dat er meer info komt, maar behalve de buitensporig hoge prijs en de leren bekleding in allerlei foute kleuren is erweinig bekend :-?
Hmm, ik zag Leendert afgelopen zaterdag nog spelen (Soulvation) over een rekje met onmiskenbaar een PODje erin, vreemd als je zelf boutique amps in elkaar knutselt en Bogners en Guytrons thuis hebt staan. :???: :???: :???:

Bigfoot414
29 juni 2004, 12:12
Beetje expirimenteren kan toch wel? Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet direct een Ibanez bespelen, maar als ie lekker speelt, kan het mij niet schelen welk merkje erop staat.

PeteRS
29 juni 2004, 12:27
Beetje expirimenteren kan toch wel? Ik zie mezelf bijvoorbeeld niet direct een Ibanez bespelen, maar als ie lekker speelt, kan het mij niet schelen welk merkje erop staat.
Het kan mij ook niet schelen welk merkje er op staat, als het maar klinkt (ik heb ook een flextone), echter sommige toonpuristen beweren dat moddelingspul het aflegt tegen buizen. Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die zelf buizenamps maken en bezitten vaak tot deze groep behoren. Wellicht stelt Haaksma bij Soulvation andere eisen aan zijn gear dat bij pakweg Anouk.

ieme
29 juni 2004, 12:51
Die HOOK amps blijven wel erg 'mysterieus'; er staat al tijden op de site dat er meer info komt, maar behalve de buitensporig hoge prijs en de leren bekleding in allerlei foute kleuren is erweinig bekend :-?
Hmm, ik zag Leendert afgelopen zaterdag nog spelen (Soulvation) over een rekje met onmiskenbaar een PODje erin, vreemd als je zelf boutique amps in elkaar knutselt en Bogners en Guytrons thuis hebt staan. :???: :???: :???:

Omdat ze met soulvation veel in clubs en discotheken spelen (en daar weinig ruimte is) heeft leendert daar alleen een rackje met een pod (en gforce geloof ik) voor de sounds daar! gaat direct de mengtafel in...

NielDxe
30 juni 2004, 13:01
Het merk dat er opstaat maakt ook niet uit... tis alleen kut als je er emer voor betaalt OMDAT dat merkje er op staat...

BramVersteeg
30 juni 2004, 23:32
Mijn lijstje(wat ik heb bespeeld):

- Diezel (herbert)
- VHT (pittbull ultra lead)
- Bogner (übershall)
- Diezel (VH-4)
- ENGL (Ritchie Blackmore)
enz.
enz.

Maar dat is slechts mijn smaak. Ligt aan je smaak, speelstijl, gitaar, 1 of 2 gitaristen, enz. enz.

NielDxe
2 juli 2004, 13:54
Er zijn indd een hoop goede amps, is heeeeeeeeeeeeeeeel erg af hankelijk van smaak en wat ej er uit wilt halen. De combinatie met de juiste gitaar is ook erg belangrijk heb ik trouwens bevonden...

Droffie
2 juli 2004, 15:26
Het merk dat er opstaat maakt ook niet uit... tis alleen kut als je er emer voor betaalt OMDAT dat merkje er op staat...
kwestie van vraag en aanbod. Dat ene merkje wordt nou eenmaal duurder omdat de vraag er naar groter is. Simpele marktwerking. :roll:

Droffie
2 juli 2004, 15:26
Het merk dat er opstaat maakt ook niet uit... tis alleen kut als je er emer voor betaalt OMDAT dat merkje er op staat...
kwestie van vraag en aanbod. Dat ene merkje wordt nou eenmaal duurder omdat de vraag er naar groter is. Simpele marktwerking. :roll: