PDA

View Full Version : Footswich voor G-Major?!?!



NielDxe
27 juni 2004, 16:33
Ik heb sinds kort een G-major in gebrui, uiterst vet apparaat. Bij mijn aanschaf kreeg ik een G-minder midi pedaal cadeau en om nou te zeggen dat ik van dit apparaat onder de inruk ben?! :-?
In ieder geval:
Nu ben ik dus op zoek naar een floorboard voor mijn G-major
en heb mijn oog laten vallen op de Z-12 midi footswich van Engl. Voornamelijk omdat ik engl gewoon heerlijk spul vind.
Nu vraag ik me alleen af of de z-12 te combineren is met de G-major?!
Heeft iemand hier ervaring mee? of betere alternatieven?

InternEd
28 juni 2004, 10:11
Hoi,

Ik ken de Z-12 niet, maar als ie pc's en of cc's kan zenden kan de G-major ermee overweg. Verder zijn er veel verschillende midi controllers heb ik gemerkt toen ik er onlangs een zocht. Maak voor jezelf eerst uit wat je belangrijk vind, pc's of cc's of allebei kunnen zenden, 1 of 2 of geen expressiepedaal enz. Dan pas kun je een goeie keuze maken voor je controller.

Er zijn hier overigens volgens mij genoeg Engl adepten die je meer over de Z-12 kunnen vertellen.

Groeten, Ed.

LordRiffenstein
28 juni 2004, 10:54
De Z-12 kan enkel PCs versturen. De Behringer FCB is een leuke en degelijke midi-pedaal!

NielDxe
28 juni 2004, 13:25
Dsu de Z-12 is niet geschikt voro je G-jamor??

InternEd
28 juni 2004, 14:27
Dsu de Z-12 is niet geschikt voor je G-jamor??
Dat hangt er dus vanaf wat je wilt kunnen schakelen. Als je alleen van preset wil wisselen kan het dus wel met alleen PC's. Maar dat wil je vast niet, want anders zou je de G-minor wel voldoende vinden :D

Als je op je G-major bijvoorbeeld effecten wilt aan/uit schakelen buiten de presets om, of tap tempo, tuner mute, bypass e.d. heb je CC's nodig.

Groeten, Ed.

ieme
28 juni 2004, 18:06
je kan ook een T-rex bigfoot nemen, oerdegelijk en super in gebruik... zeker als je je amp ook wil schakelen met de midiswitcher!

NielDxe
28 juni 2004, 23:45
tap tempo enz kan ej allemaal van te voren instellen. G-minor is niet slecht alleen in mijn ogen neit erg functioneel. Ik weet niet of ik het ergens verprutst heb maar het lut niet gemakkelijk om hem zo in te stellen dat ik alleen de volgende opties heb: Tuner mode ( pedaal ingetrapt houden ), zappen tussen effecten en aan en uit zeten. Het probleem is dat aan en uitzetten vna de pre-sets ik moet 2 keer tappen voor hij aan of uit gaat, heel raar en moeilijk uit te leggen...... Vandaar dat ik zat te denken: Z-12 --> op plekkie nummer 1 gewoon mijn amp, geen effecten, en op de ander plekkies mijn presets, als ik mijn effecten dan uit wil hoev ik slechts weer op mijn eerste plekkie te trappen en klaar, net als een amp footswich... of is dit een foute beredenatie??

wimmeltje
29 juni 2004, 14:14
je kan ook een T-rex bigfoot nemen, oerdegelijk en super in gebruik... zeker als je je amp ook wil schakelen met de midiswitcher!

Of een Rocktron RSB-18 F+R.