PDA

View Full Version : Uniek: prototype van de Gibson Ace Frehley te koop.



Wouter J
27 juni 2004, 13:40
Gruhn guitars in de verenigde staten hebben een aantal gitaren van oud-KISS gitarist Ace Frehley te koop staan waaronder het eerste prototype van de Gibson Ace Frehley Les Paul.

http://www.gruhn.com/photo/EB5679.jpg

Ik doe ook een foto van een regulier model erbij zodat je de verschillen kan zien.

http://www.gruhn.com/photo/EB5542.jpg

Het moge duidelijk zijn dat het prototype eigenlijk meer een verbouwde Les Paul standard is terwijl het productie type meer van de Les Paul Custom weg heeft (bredere kop, dubbele bindings) Wat ook eigelijk historisch juist is want Ace speelde op Les Paul Customs met drie elementen.

http://www.kiss.com.br/87aceWALLP.jpg

Maar toch een leuk stukje rock geschiedenis.

jorrit
27 juni 2004, 18:53
whaha "het moge duidelijk zijn dat...." als ik naar de twee gitaren kijk zie ik toch bar weinig verschil......een iets dikkere binding, binding in de kop oke maar verder... :-?

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 18:54
ik vind de echte mooier dan t prototype...

shredneck
27 juni 2004, 19:36
de ebben toets op de onderste....

Monty
27 juni 2004, 19:49
http://www.kiss.com.br/87aceWALLP.jpg

Zo wat is dit voor mega tremolo systeem??? ZONDE!

Wouter J
27 juni 2004, 19:59
Dat is een Washburn Wonderbar, die je op een Les Paul kon zetten zonder te schroeven of frezen. Ace heeft uiteindelijk dat geval er weer afgesloopt omdat zijn techniek er onder leed.

fred dons
27 juni 2004, 20:03
ik heb het prototype in huis gehad, een vriend van mij had hem gekocht van de manager van Ace. (voor een stuk minder dan dat hij hem nu aan George Gruhn heeft verkocht :D )

de verschillen zijn inderdaad dat het prototype op een standard gebaseerd was ipv een custom, de gitaar was op zich niet zo bijzonder voor een customshop les paul (matige AA top) maar er zat wel een mooie koffer bij :razz:

shredneck
27 juni 2004, 22:21
http://www.kiss.com.br/87aceWALLP.jpg

Zo wat is dit voor mega tremolo systeem??? ZONDE!

Soort van Kahler imitatie lijkt het...ik herinner me een superstrat van Washburn (g5v of zo) en daar zat zo'n ding op idd.

gerrekat
28 juni 2004, 08:48
KISS is zooo gay! die gitaar is wel mooi trouwens....

fred dons
28 juni 2004, 09:09
kiss is gay want ???

Ik kan me Dimbag ook nog herinneren met make-up en getoupeerd haar
:D

urezna
28 juni 2004, 09:35
KISS is zooo gay!

ah joh, echt waar? mallerd.......!!! :oops:



Kiss is juist NIET gay.... dat je er niet van houdt misschien... das een heel ander verhaal....

gerrekat
28 juni 2004, 10:11
KISS slaat gewoon helemaal nergens op, ze touren nu rond met een veredelde coverband, als ze ene nieuwe CD uitbregen verkopen ze er geen twee!

Die solo CD van Gene Simmons is ook een lachertje, de beste recentie tot nu toe gaf er een 4 aan geloof ik, gewoon niet serieus te nemen.

Ik vind ejaren 70 platen van KISS ook redelijk de moeite warad, maar nu zijn ze eenkarikatuur van zichzelf en wie daar nog geld voor betaalt ook moet het zelf weten...

Ga naar AC/DC of Judas Priest dan zie je tenminste oprechte en echte muzikanten...

KI$$ gaat alleen nog maar om $$ en anders dan live optredens kunnen ze nergens meer wat mee verdienen, ik vond het "revenge" album nog goed maar waar ze nu mee bezig zijn kots ik van.

maar zoals ik zei op zich is de Ace Frehley LP een agve gitaar vind hem er vet uitzien....


Dime heeft er idd ook behoorlijk gay bijgelopen hij is zo'n beetje de grootste Ace fan ter wereld, overal tattoos van hem op zijn lijf....ach wat hij is tenminste niet zo'n $ellout...maar ik moet zeggen dat ik Damageplan ook geen fuck aanvind, en sommige PanterA paten zijn ook bagger, maar ik zie de connectie met KISS niet helemaal, ze hebben hun consequenties getrokken nadat Phil Anselmo weg was en zijn onder een veel geloofwaardigere nieuwe naam vrder gegaan in plaats van op hun PanterA roem te gaan teren, dat is pas geloofwaardig!

THW
28 juni 2004, 10:55
KISS slaat gewoon helemaal nergens op, ze touren nu rond met een veredelde coverband, als ze ene nieuwe CD uitbregen verkopen ze er geen twee!

Die solo CD van Gene Simmons is ook een lachertje, de beste recentie tot nu toe gaf er een 4 aan geloof ik, gewoon niet serieus te nemen.

Ik vind ejaren 70 platen van KISS ook redelijk de moeite warad, maar nu zijn ze eenkarikatuur van zichzelf en wie daar nog geld voor betaalt ook moet het zelf weten...

Ga naar AC/DC of Judas Priest dan zie je tenminste oprechte en echte muzikanten...

KI$$ gaat alleen nog maar om $$ en anders dan live optredens kunnen ze nergens meer wat mee verdienen, ik vond het "revenge" album nog goed maar waar ze nu mee bezig zijn kots ik van.

maar zoals ik zei op zich is de Ace Frehley LP een agve gitaar vind hem er vet uitzien....


Dime heeft er idd ook behoorlijk gay bijgelopen hij is zo'n beetje de grootste Ace fan ter wereld, overal tattoos van hem op zijn lijf....ach wat hij is tenminste niet zo'n $ellout...maar ik moet zeggen dat ik Damageplan ook geen fuck aanvind, en sommige PanterA paten zijn ook bagger, maar ik zie de connectie met KISS niet helemaal, ze hebben hun consequenties getrokken nadat Phil Anselmo weg was en zijn onder een veel geloofwaardigere nieuwe naam vrder gegaan in plaats van op hun PanterA roem te gaan teren, dat is pas geloofwaardig!
Er is een speciaal KISS topic in de Bands/artiesten forum
ga daar maar ff uitleven, maar hou het hier ff gezellig :-?

fred dons
28 juni 2004, 11:05
ik ben het wel eens dat kiss het zeer duidelijk voor het geld doet alleen
zij maken daar geen geheim van (99% van de andere bands wel terwijl ze het echt niet doen om de wereld te verbeteren of uit liefde voor de muziek)
het is gewoon een beroep en er moet (in het geval van Kiss veel) brood op de plank komen

En in het kader van Gay vind in Judas Priest niet zo goed voorbeeld :razz:

maar terug naar de Ace Paul, wat ik dus typisch vond is dat hoewel dit prototype bedoeld was om Ace over te halen een Gibson Signature te nemen, hij dus een matige top had (met mineral streaks) een tamelijk
hoge aktie, niet geintoneerd was, slecht was afgesteld en dus een typische gibson was (in principe doe je extra je best op je prototypes?)

ik heb heb tegen een replica en een productie Paul geprobeerd en ik was om het netjes te zeggen niet onder de indruk

gerrekat
28 juni 2004, 11:18
Flauw...

Rob is inderdaad homo ja....maar de band iig niet!

fred dons
28 juni 2004, 12:35
ach iemand nog een kopietje van de turbo lover single ? :razz:

gerrekat
28 juni 2004, 13:34
Pff dat was niet hun beste plaat, overigens was de live uitvoering gisteravond erg vet!

geef mij maar hell bentfor leather, sin after sin, stained class, british steel, screaming for vengeance, defeders of the faith en painkiller!

Anders Destium
28 juni 2004, 13:44
Geen gefuck met 'Priest :evil:

Kiss zijn zakkenvullers, de eerste band die merchandise tot een doel op zich heeft gebombardeerd (met groot succes, dat wel).

Ik vind die Les Paul echt ontzettend lelijk: sunburst en 3 hums, wat een gedrocht!

gerrekat
28 juni 2004, 14:05
Steve Smyth (Nevermore, ex-Testament) speelde gisteren op een classic black DEAN Caddilac met 3 Spierwitte Dimarzio's erin dta was zooooo vet!


Vind dan 3 PU gitaren best vet!

fred dons
28 juni 2004, 14:28
inderdaad geen gefuck met Priest (daar heb je nu toch ook zo'n soa spotje tegen ? :wink: )

met name vanaf Painkiller is Priest best te pruimen maar om kiss nu
gay te noemen omdat ze eerlijk zijn dat ze het puur voor het geld doen
(in tegenstelling tot bijvoorbeeld een metallica of een Avril Lavigne :razz: )

en les pauls met 3 pups rulen (alleen die smerige clownburst op deze is een beetje jammer)