PDA

View Full Version : Seymour Duncan Jazz humbucker



frekie
25 april 2002, 20:22
Gezocht: een Seymour Duncan Jazz humbucker SH2 voor bij de neck(hals). Prijs ± 50 euro.

Groetjes Frekie.

BartL
5 augustus 2004, 02:34
Even omhoogkicken.
Ik ga misschien nieuwe elementen kopen voor in m'n LAG rx200 (mahonie).
Ik zoek een beetje zo een sound als de solo's van Slash (GNR) zoals in Knockin' on Heavens door. Ik speel over een Marshall dsl201. Is dit (SH-2 neck) misschien een goede pickup hiervoor. Of kan ik beter de SH-1 '59 nemen? Of een totaal andere? :-?

jorrit
5 augustus 2004, 14:53
wat nou omhoog kicken, die gozer heeft 4 posts dus we moeten hem vriendelijk vertellen dat je hier marktplaats, gitaarmarkt, ebay etc. voor bedoeld zijn.....

om jou vraag te beantwoorden, slash speelt volgens mij met een seymour duncan aph (alinco pro)
http://www.seymourduncan.com/website/products/humbuckersdescr.shtml#AlnicoIIPro153Humbucker

maar ook met de stock humbuckers van sommige lp's

JV
5 augustus 2004, 15:01
bla

|
V

NeeraDJ
5 augustus 2004, 15:55
Even omhoogkicken.
Ik ga misschien nieuwe elementen kopen voor in m'n LAG rx200 (mahonie).
Ik zoek een beetje zo een sound als de solo's van Slash (GNR) zoals in Knockin' on Heavens door. Ik speel over een Marshall dsl201. Is dit (SH-2 neck) misschien een goede pickup hiervoor. Of kan ik beter de SH-1 '59 nemen? Of een totaal andere? :-?

Is je versterker in verhouding toch iets aan de trebly kant? Beetje high-gain? Ik heb weinig ervaring met de DSL-lijn, maar mocht je versterker aan deze eisen voldoen dan zou de Alnico II Pro neck zeker iets voor je kunnen zijn. Bedenk wel dat een deel van de sound ook in de vingers zit!

Succes!

BartL
5 augustus 2004, 15:59
Volgens mij is de DSL serie best schel / trebl-isch. Ik heb niet echt veel ervaring met andere schit.

En hoe zit dat dan met die S. Duncan SH-1 '59 humbucker? Ik heb ook gehoord dat die een lekkere LP sound kon 'evenaren'.

jorrit
5 augustus 2004, 20:16
een sh-1 gaat het ook wel doen hoor, als je slash achtige dingen wilt gaan spelen maar jij vroeg naar slash's elementen....

uiteindelijk klink je nooit als slash als je niet zijn techniek gebruikt.
je kunt dezelfde amp en gitaar en elementen kopen maar uiteindelijk zit het in je vingers, en ja dit is een cliché maar nou eenmaal waar

BartL
5 augustus 2004, 23:12
een sh-1 gaat het ook wel doen hoor, als je slash achtige dingen wilt gaan spelen maar jij vroeg naar slash's elementen....
Excuses :)

Thnx!