PDA

View Full Version : hoe nu verder?



cortjakje
27 juni 2004, 12:23
Ik heb nu 4jaar les en we spelen met een bandje nummers deze zijn door
de leraar uitgezocht,ik bedoel dus de accoorden en solo"s.
Maar hoeveel jaar moet je wel les hebben om dit zelf te kunnen?

Wickeh
27 juni 2004, 12:26
Ik speel nu 9 jaar akkoestisch en paar maandjes electrisch en ik kan je zeggen, dat heeft er niet zo vreselijk veel mee te maken. De laatste jaren dat ik les heb gehad merk ik dat ik zelf de vooruitgang boek door veel te spelen, te luisteren en dingen proberen uit te zoeken. Natuurlijk kom je er niet altijd zelf uit, maar hoe vaker je dit doet, hoe handiger er je in wordt! Akkoorden zijn altijd simpel uit te vogelen, en solos kun je vaak makkelijker uitzoeken als je de toonladders een beetje kent. Dus eigenlijk heb je natuurlijk wel ervaring nodig, maar je moet die ervaring ook zelf creeeren.

Swan
27 juni 2004, 13:19
ehhh ik heb ooit n paar maandjes les gehad, speel nu iets van 3 jaar en heb al in n paar bands gezeten met covers en eigen nrs..

cortjakje
27 juni 2004, 15:39
misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.

Bassbitch
27 juni 2004, 16:14
ik speel nu een jaartje ofzo? niet zo lang iig.... gewoon goed luisteren en proberen! veel oefenen! dan komt het wel goed :)

alhambra
3 juli 2004, 08:29
Volgens mij wordt het tijd voor een andere leraar.

Dugie
3 juli 2004, 12:15
misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.

gewoon je gitaar eens op een andere manier benaderen. Rechtstreeks vanuit de muziek (audio) ipv van bladmuziek en voorgekauwde dingen.
(ik ben het zelf ook aan het doen, en het valt niet mee, maar men klassieke spel is er al wel beter van geworden. Het electrische zal wel volgen)

Dugie
3 juli 2004, 12:16
misschien moet ik dan toch maar een andere hobby zoeken.

gewoon je gitaar eens op een andere manier benaderen. Rechtstreeks vanuit de muziek (audio) ipv van bladmuziek en voorgekauwde dingen.
(ik ben het zelf ook aan het doen, en het valt niet mee, maar men klassieke spel is er al wel beter van geworden. Het electrische zal wel volgen)

sickpunk
3 juli 2004, 12:20
geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)

Dugie
3 juli 2004, 13:58
geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)

Dat is het nu net als je wel les hebt gehad heb je het geheel anders geleerd en moet je in feite opnieuw beginnen, ankel de techniek heb je al.

Dugie
3 juli 2004, 13:59
geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)

Dat is het nu net als je wel les hebt gehad heb je het geheel anders geleerd en moet je in feite opnieuw beginnen, ankel de techniek heb je al.

downpaymentblues
5 juli 2004, 11:01
cortjakje ik speel nu al met al 20 jaar gitaar je raakt gelukkig nooit uitgeleerd maar een must voor alle gitaristen is het boek de gitaar van ralph denyer dat is volgens my de bijbel voor elke gitaar liefhebber te bestellen op bol.com je kan wel covers gaan leren maar dan word je een papagaai dan kan je iets na spelen maar je weet niet waarom en de structuur van de muziek word je nooit duidelijk ik kan het weten want toen ik het boek las en lees nog steeds.was ik in 3 weken verder als 10 jaar daarvoor.Je gitaar is net een computer toetsen bord als je niet weet waar de letters en tekens zitten dan kan niets of heel langzaam dus koop dat boek voor 20euro dat is het best besteede geld ever voor een gitarist :wink:

BlackSun
5 juli 2004, 18:49
Ik ga je een woord leren: i n t e r p u n c t i e : het gebruik van leestekens in een tekst. Is wel handig :D

Dugie
5 juli 2004, 20:02
hebben ze dat boek nog steeds?

Ik heb de mijne sinds 96 en ja ook ik gebruik het nog regelmatig, zeker een aanrader.

downpaymentblues
5 juli 2004, 21:31
leestekens zijn overbodig voor iemand die kan lezen :razz:

cortjakje
5 juli 2004, 21:32
Bedankt hoor ik heb het boek bestelt.

thijsov
5 juli 2004, 21:34
geen les gehad, gewoon begonne met de band... waarom zou een leraar je moeten vertellen wat je moet spelen?? begin anders eerst gewoon metw at covers.. en daarna gewoon eige dingen schrijven(gaat vanzelf)

Dat is het nu net als je wel les hebt gehad heb je het geheel anders geleerd en moet je in feite opnieuw beginnen, ankel de techniek heb je al.

nee hoor, mijn leraar dwong mij juist een bandje te zoeken, ik was toch goed genoeg daarvoor, en zelf audio uit te vogelen. (na 1 1/4 jaar les)

Joop M
6 juli 2004, 00:15
Ik heb hem besteld,dus als ik in 3 weken niet veeeeeeel beter speel
dan weet ik het ook niet meer :razz: :razz: :razz:
Grz Joop (nooit te oud om te leren)

downpaymentblues
6 juli 2004, 19:11
Joop dan weet je ieder geval wat je speelt of hoe je het zou moeten spelen.Maar die gasten die op dit forum zitten die weten alles al denk ik,4 accoorden en een pieperig solootje en op de grond een arsenaal aan effecten om het nog wat te laten lijken.(ik heb nu wel ,.!_= gebruikt anders kan black sun het niet lezen?) groeten aan de mensen die wel wat temelden hebben. :wink:o ja joop het kan ook 4 weken geweest zijn.

t0n3h^
7 juli 2004, 13:28
Ik heb altijd les gehad van......CD in Stereo-> ga maar uitzoeken. Ik heb nooit iets van blaadjes gehad. Als ik aankom met blaadjes, slaat ie me dood :razz: . Ik speel 2,5 jaar nu....en met wat hulp beheers ik hotel of california (de solo dan :P) redelijk. Dus als je echt niets weet....ga maar liedjes uitzoeken. En daarna wat trucjes daaruit halen en zelf een solo brouwen.