PDA

View Full Version : Stagg Les Paul



Annuh
27 juni 2004, 01:13
Ik zag laatst in de winkel een Stagg Les Paul...voor een heel goedkoop prijsje. Dus toen ik thuis kwam ging ik een beetje reviews lezen over deze les paul (stagg L-320 CS of L-350 CS).
Op Harmony Central waren ze er zeer tevreden mee. :P
Ik verwacht geen echte Gibson natuurlijk maar wat vinden jullie hiervan? :D

andoni
27 juni 2004, 10:37
Blijf aub weg van Stagg, je gaat het jezelf alleen maar beklagen...

En harmony central: let daar maar niet te veel op (vooral op die mensen die in gebrekkig engels en in hoofdletters typen en scores zoals 0 of 10 geven). Meestal zijn het wannabe's die hun eerste gitaar de hemel inprijzen, zonder enige kennis van zaken.

Er zijn veel betere alternatieven: Epi, allerlei Japanse klonen, ESP/LTD of 2e hands.

Annuh
27 juni 2004, 10:43
Wat is dan de goedkoopste (Goede) Les Paul?

Mijn budget is nogal laag en dat zal nog wel even blijven...haha

Sir Peckerkäse
27 juni 2004, 10:50
ik heb een J&D les paul, prima ding naar mijn idee, niet zo duur maar helaas wel bolt-on

wietse
27 juni 2004, 11:17
gewoon proberen zo'n stagg , daar in de winkel er op spelen.
en mischien heb je wel een goede te pakken.
het merk wordt hier wel erg afgekraakt net zoals richwood , samick etc maar als je bij de goedkoopste modellen weg blijft valt het vaak wel mee.
er zitten hier ook wel een paar op het forum die erg tevreden zijn over hun stagg les paul.
die strat dingen van hun daar moet je wel bij uit de buurt blijven , spelen wel ok maar daar is het ook mee gezegd.
london city maakt die ook lp modellen ?....daar noor je namelijk wel veel goeds over.

Rubenios
27 juni 2004, 11:29
ik heb er laatst ff op gespeeld voelde wel goed op zich. ofcourse wel ff andere elementen erin.

floyd
27 juni 2004, 11:33
die strat dingen van hun daar moet je wel bij uit de buurt blijven , spelen wel ok maar daar is het ook mee gezegd.
london city maakt die ook lp modellen ?....daar noor je namelijk wel veel goeds over.

Helemaal mee eens , ik heb zo'n strat van stagg.
Het is mijn eerste gitaar en het ding speelt ook wel goed , tremolo ontstemde nooit werkte goed! Maar nu naar één jaar gaan de stemmechanieken kapot , de plastic topkam slijt uit kortom hij begint lekker te onstemmen.

Annuh
27 juni 2004, 12:14
Is er dan toevallig iemand die z'n Stagg Les Paul al meer dan een jaartje heeft? Hoe ziet die les paul er nu uit? Ja en elementen vervangen kan altijd he :D

Ik dacht ook wel dat ie goed was. Als ik het geld had zou ik natuurlijk ook wel voor een Gibson gaan maar ja haha ;)

Javaca
27 juni 2004, 12:27
Die Richwood ES-335en spelen wel lekker.

andoni
27 juni 2004, 12:31
er is meer dan Gibson en Stagg hoor...

er goedkoop is niet per definitie slecht (ik heb veel plezier gehad met mijn Squier strat),maar ik ken iemand die zo'n LP heeft en dat ding valt dus letterlijk uiteen, en is gemaakt van samengeplakt houtvijlsel (zo lijkt het toch).

en ik vind Richwood stukken beter dan Stagg, maar mss is dit toeval heb er nu niet zo heel veel bespeeld.

AART
27 juni 2004, 12:32
Ik zag laatst in de winkel een Stagg Les Paul...voor een heel goedkoop prijsje. Dus toen ik thuis kwam ging ik een beetje reviews lezen over deze les paul (stagg L-320 CS of L-350 CS).
Op Harmony Central waren ze er zeer tevreden mee. :P
Ik verwacht geen echte Gibson natuurlijk maar wat vinden jullie hiervan? :D

niet doen, gewoon een leuke ibanez of epi kopen :)

Annuh
27 juni 2004, 12:46
Mijn locale gitaarwinkel (music maniacs haarlem) raad op zich wel een stagg aan...met wat seymour duncan elementen erop.
voor de vierde keer i'm really broke! en alle epi's worden voor 450 2de hands verkocht! :-?

Dus een stagg met seymour duncans? (nogsteeds niks :???: )

De meningen zijn erg verdeeld haha het wordt wel lastig kiezen... :wink:

Javaca
27 juni 2004, 12:52
Richwood lijkt me wat steviger.

London City heeft ook erg leuke gitaren. De LP modellen wijken alleen qua vorm wat meer af van een echte LP.

Annuh
27 juni 2004, 12:58
Ik denk dat ik maar voor een EPI ga...ff sparen dan toch haha ;)
Heeft iemand er 1 te koop? voor een normalere prijs dan die marktplaats crap... :D

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 13:06
ik heb laatst op die prs kopie van stagg gespeeld...die was heeeel netjes, set through neck, zelfs een soort van flame top (geen photoflame, maar ook niet echt een supermooie top), abalone inlays, lekker dunne neck, klonk ook niet superverkeerd ofzo, voor het geld (199) was dat een heeel net gitaartje...
http://www.staggmusic.com/images/13804.jpg

wietse
27 juni 2004, 13:09
waarom mail je skabouter niet effe die heeft nog een richwood lp te koop.
is een leuke gitaar en ik kan het weten want die is van mij geweest.
wel bolt on neck maar is niks mis mee verder.

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 13:18
waarom mail je skabouter niet effe die heeft nog een richwood lp te koop.
is een leuke gitaar en ik kan het weten want die is van mij geweest.
wel bolt on neck maar is niks mis mee verder.

ik snap niet dat mensen die bolt on les paul van richwood kopen, als de setneck versie ongeveer net zo duur is :???:

Javaca
27 juni 2004, 13:18
Misschien wordt die gitaar wel de gitaarnethoer van 2004.

birt
27 juni 2004, 14:32
je kan ook een mooie epi lp vinden voor 300 ofzo hoor, gewoon ff zoeken en niet meteen eentje van 450 kopen :wink:

Annuh
27 juni 2004, 15:03
Ik heb dit gevonden:

http://www.intwine-net.com/lespaul.bmp

Wat is een redelijke prijs voor deze epi, 2dehands niet beschadigd?

zelf vind ik hem echt fantastisch mooi! :D

Wickeh
27 juni 2004, 15:04
Is ie in rioolwater ondergedompeld? :???: Bij mijn weten zijn er niet van die bruine bursts...

Annuh
27 juni 2004, 15:07
het is een limited edition (die limited edition, dat je les pauls ook in het groen hebt en blauw...check de topic van de gibson limited die iemand gekocht heeft) volgens mij...ik vind het juist mooi :wink:

Wickeh
27 juni 2004, 15:09
Aaaah, ja blauw en groen wist ik. Kheb al 's zo'n kikkerepi gezien, van dat glitterende groen. Eeeerg, maarja als je 't mooi vind moet je 't kopen want tis jouw gitaar :D.

Annuh
27 juni 2004, 15:11
nee dat glitter groen en glitter goud vind ik ook niet om aan te zien haha ;)

maar m'n vraag was eigenlijk wat jullie voor deze gitaar zouden neerleggen...niet zie je het verschil tussen deze gitaar en een riool 8-) :razz:

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 15:13
weetikveel, als ie een beetje netjes is heb je voor 300 echt wel een koopje...
400-450 zou de gangbare 2e handsprijs zijn denk ik...

Annuh
27 juni 2004, 15:14
weet je dat niet? :wink: .....ja oke hij vraagt 425... :D

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 15:19
bied 400....

schaap
27 juni 2004, 15:22
Als een echte Nederlander.


Ofzo :cool:

SiNiSTRaL
27 juni 2004, 15:26
nee, als iemand die weet dat 425 aan de hoge kant is al :)

Annuh
28 juni 2004, 12:31
okie ik heb ff m'n charmes gebruikt ( :wink: ) en mag hem nu voor 375 ophalen :lol: haha

soup
28 juni 2004, 12:44
Is ie in rioolwater ondergedompeld? :???: Bij mijn weten zijn er niet van die bruine bursts...
jawel die zijn er wel!!! epiphone les paul standard plus honeyburst
http://www.epiphonestore.co.uk/acatalog/lp-stnd-honeyburst.jpg
en dit is al helemaal geen limited edition

Annuh
28 juni 2004, 13:34
oke top thanx! haha :D