PDA

View Full Version : Koch Studiotone....yeah!!!



marc_o
26 juni 2004, 18:32
Vandaag de nieuwe Koch versterker, de studiotone getest.
Ik was absoluut zeer zwaar onder de inderuk en ik denk dat Koch hier echt een ontzettend goede versterker op de markt heeft gebracht voor rond de 1000 euro.
De versterker is 20 watt en heeft een 12" speaker.
Reverb en 2,5 kanaal. Oftewel, clean, overdrive en een overdrive+, de leadsound dus.
Persoonlijk vind ik het de best klinkende Koch die er is en heeft een goed volume, in ieder geval geschikt voor cafe's en kleine zaaltjes. Zeker wanneer je met een PA speelt is het versterkertje luid genoeg zonder dat je het idee hebt dat ie het maar net trekt. Zeker na het aansluiten van een Koch 4 keer 12" werd ik erg blij.
Het geluid zit in hhet straatje van de duurdere Rivera's en ik vind persoonlijk dat ie zelfs een heel eind met de Bogner Shiva mee kan.
Oftewel...ik MOET er eentje hebben!!
Hoe moet je geluid omschrijven, ik weet het ook niet, maar denk aan een multitone waarvan de kanalen beter op elkaar zijn afgestemd. Zoals het overdrivekanaal dat voorbij de 12 uurstand op de multitone niet echt mooier, maar dat is hier wel het geval. De leadsound is best heel vet, zelfs met een standaard telecaster, dus dat belooft wat met de zwaardere gitaren.
Wat veel verschil maakt is de Bright switch die in 3 standen gezet kan worden, zijnde -, neutraal en +, en de midshift.

Affijn, probeer 'm en laat je verrassen.....

Bigfoot414
26 juni 2004, 18:47
Cool, waar kan ik em testen?

marc_o
26 juni 2004, 18:51
Och, die zullen wel in veel winkels staan, ik was in Kapelle, bij Den Dekker...

Bigfoot414
26 juni 2004, 18:56
Ik wil sowieso nog eens een goede oefenamp. Mn 15 watts Marshalletje begint na 2 jaar wat te irriteren :D

marc_o
28 juni 2004, 20:36
Ik vind de Koch wel een serieuze versterker en heb nu toch echt wel serieus GAS!!!!!!

Mitch
28 juni 2004, 21:36
Haal rustig adem: in.....uit.......in.........uit.........


Helpt het al ? Nee ? Trek dan de knip maar open, lucht altijd op :D

Nicci
28 juni 2004, 23:27
ik had er over gelezen, maar vroeg me af hoe groot dat ding eigenlijk is. het leek me een erg klein kastje . . .
en die overdrive+ is een volumeboost neem ik aan?

Wicked Willy
29 juni 2004, 17:15
Kheb een Twintone gehad en heb nu een Multitone 100, maar ben idd erg nieuwsgierig naar het kleine nieuwe broertje.....kheb um al bij Feedback zien staan, maar dat was tijdens het weekend van de uitverkoop....en tja gewoon te druk om uit te proberen. Koch maakt sowieso errug goede versterkers, al moet je wel van de sound houden....maar goed da is met alles

marc_o
29 juni 2004, 20:45
ik had er over gelezen, maar vroeg me af hoe groot dat ding eigenlijk is. het leek me een erg klein kastje . . .
en die overdrive+ is een volumeboost neem ik aan?

Afmeting is hetzelfde als die van de twintone.
je hebt 3 geluiden, zijnde clean, overdrive en lead (die is verder niet instelbaar, maar gewoon meer gain en meer volume.

Nicci
29 juni 2004, 21:18
ah. ik zit al een tijdje wat rond te neuzen naar een andere versterker en vind dit wel een interesant ding. 20 watt vind ik ook wel een sympathieke hoeveelheid watts. min of meer 3 kanalen is precies genoeg. mmm. wie weet. voor de prijs hoef je net niet te laten . . .

guhlenn
30 juni 2004, 12:54
wat is de prijs?

guhlenn
30 juni 2004, 12:58
en waarom staat ie niet op de website van Koch?

I wanna i wanna i wanna...

Bigfoot414
30 juni 2004, 13:42
Me first! Me first! Me first! :D :D

Nicci
30 juni 2004, 15:08
wat is de prijs?

ik geloof €1000,-. ik denk dat als je even wacht ze wel voordeliger aangeboden zullen worden.

marc_o
30 juni 2004, 19:19
Koch is nooit zo snel met de site, maar hij kost 995 ex. btw.
Niet erg goedkoop, maarja, dan moet je maar doorsparen of wat anders kopen.
Heb zojuist m'n Musicman goed verkocht, dus heb de cash weer liggen........nu weer beslissen tussen nog een extra Zwier handbouw, of de kleine Koch.......moeilijk, moeilijk, moeilijk..........

Nicci
30 juni 2004, 23:37
oeps. ik dacht dat dat incl btw was. dat veranderd de zaak

BartL
30 juni 2004, 23:40
Koch is nooit zo snel met de site, maar hij kost 995 ex. btw.
Niet erg goedkoop, maarja, dan moet je maar doorsparen of wat anders kopen.
Heb zojuist m'n Musicman goed verkocht, dus heb de cash weer liggen........nu weer beslissen tussen nog een extra Zwier handbouw, of de kleine Koch.......moeilijk, moeilijk, moeilijk..........
Waarom een Koch kopen als je goede clean en vette scheur hebt? (Fender & Engl) Leg eens uit :razz:

Is de Koch NOG beter in beiden?

guhlenn
1 juli 2004, 11:23
anders is leuk en leuk is anders.

Daarom.

pimmetje
1 juli 2004, 11:55
Waarom een Koch kopen als je goede clean en vette scheur hebt? (Fender & Engl) Leg eens uit :razz:

Is de Koch NOG beter in beiden?

Houd jij 't dan je hele leven bij 1 gitaar en 1 versterker????
De meeste gitaristen mogen blij zijn als ze 't bij 1 gitaarcrap-kamer kunnen houden :D.

marc_o
2 juli 2004, 16:40
Ach ja, en ik heb het na 10 jaar Engl wel gezien eigenlijk. Ik vind (deze) Koch erg goed klinken voor de muziek die ik speel. Ja, de Engl voldoet meer dan prima natuurlijk, en de Fender ook, maar het is dat gevoel he? GAS en dergelijke. Persoonlijk ervaar ik dat je steeds anders gaat spelen op andere spullen, klinkt misschien raar, maar zo voelt dat bij mij wel in ieder geval.
Of ik 'm koop, dat weet ik nog niet. Wil er absoluut nog een Zwier telecaster bij, die bevalt me wel zo goed, maar heeft zo'n karakter dat ik er geen back-up voor heb. En zo blijf je bezig natuurlijk....maar wie kent dat niet hier???

Bigfoot414
2 juli 2004, 16:43
Ik begin er nu toch echt serieus over te denken om over niet al te lange tijd een tweede buizenamp (Koch?!?) aan te schaffen...

marc_o
4 juli 2004, 12:15
meer is beter!