PDA

View Full Version : Mooie Solo's



BlackSun
26 juni 2004, 17:49
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen, dus dan hier maar:

Ik ben sinds kort beetje bezig met soleren etc, en nou zoek ik wat mooie met gevoel gespeelde langzame tot middelsnelle solo's om na te spelen. Absoluut geen notenpoepperij!
Omdat mijn muziekkennis buiten metal om nogal beperkt is hoor ik graag wat suggesties!

TjeChe
26 juni 2004, 18:53
Probeer van Slash Estranged of November Rain. Beide zijn best goed, en er zit erg veel dynamiek, gevoel, whatever in.

Jimi Hendrix - Little Wing is ook wel leuk.

Joe Satriani in z'n rustigere nummers als Love Thing of Rubina.

De eerste solo van Master of Puppets van James Hetfield.

Deze moet ik het eerst aan denken.

mr.freeze
26 juni 2004, 19:20
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen, dus dan hier maar:

Ik ben sinds kort beetje bezig met soleren etc, en nou zoek ik wat mooie met gevoel gespeelde langzame tot middelsnelle solo's om na te spelen. Absoluut geen notenpoepperij!
Omdat mijn muziekkennis buiten metal om nogal beperkt is hoor ik graag wat suggesties!


Californication van the Red Hot Chili Peppers. Geweldige solo. Ook de drie solo's van Scar Tissue mogen er prima wezen. En de solo van Light My Fire, van the Doors

mr.freeze
26 juni 2004, 19:21
Ik weet niet waar ik dit anders moet plaatsen, dus dan hier maar:

Ik ben sinds kort beetje bezig met soleren etc, en nou zoek ik wat mooie met gevoel gespeelde langzame tot middelsnelle solo's om na te spelen. Absoluut geen notenpoepperij!
Omdat mijn muziekkennis buiten metal om nogal beperkt is hoor ik graag wat suggesties!


Californication van the Red Hot Chili Peppers. Geweldige solo. Ook de drie solo's van Scar Tissue mogen er prima wezen. En de solo van Light My Fire, van the Doors

THW
26 juni 2004, 19:50
Een paar Iron maiden solo's (vooral in hoge E):
die van:
Paschendale
Fear Of The Dark (heb ik de tab van pm me maar als je em wilt)
Hallowed Be Thy Name

Alle solo's van The Darkness zijn ook best te pruimen: redelijk simpel, maar toch goed in het gehoor en er zitten best wel veel veel gebruikte technieken in waat ook wel handig is

en voor de rest nog nothing else matter van Metallica

Jopie
28 juni 2004, 11:43
Hallowed be thy name? :o
Fear of the dark?

Vind ik toch vrij moeilijke solos mede door het snelle en onregelmatige legatowerk van Dave Murray.
De soloos van bijv. Aces High en the Trooper zijn makkelijker al moet je wel goed kunnen 'trillen'
Verder enkele redelijk te doene soloos

Hotel California
Livin on a prayer
Crazy train

Kijk verder op moi website daar staan nog een paar enkele met geluid.
http://home.wanadoo.nl/lexdet

en ga naar de tabs/geluid sectie

THW
28 juni 2004, 11:52
Hallowed be thy name? :o
Fear of the dark?

Vind ik toch vrij moeilijke solos mede door het snelle en onregelmatige legatowerk van Dave Murray.
De soloos van bijv. Aces High en the Trooper zijn makkelijker al moet je wel goed kunnen 'trillen'
Verder enkele redelijk te doene soloos

Hotel California
Livin on a prayer
Crazy train

Kijk verder op moi website daar staan nog een paar enkele met geluid.
http://home.wanadoo.nl/lexdet

en ga naar de tabs/geluid sectie
Ik heb een aardig simpele tab voor de solo van Fear Of The Dark, is niet helemaal hetzelfde maar het kan er mee door :)
Je heb heb wel gelijk over hallowed die is achteraf nu ik het luister toch wel erug moeilijk :roll:

RS-Rik
28 juni 2004, 12:01
Die is cool, en lang!

Mithrandir
28 juni 2004, 12:49
Shine on you crazy diamond lijkt me ook een goeie, niet te snel, erg mooi en het hele nummer is ongeveer een lange solo, dus daar zit genoeg materiaal in :)

GuitarMaster
28 juni 2004, 18:15
Hallowed be thy name? :o
Fear of the dark?

Vind ik toch vrij moeilijke solos mede door het snelle en onregelmatige legatowerk van Dave Murray.
De soloos van bijv. Aces High en the Trooper zijn makkelijker al moet je wel goed kunnen 'trillen'
Verder enkele redelijk te doene soloos

Hotel California
Livin on a prayer
Crazy train

Kijk verder op moi website daar staan nog een paar enkele met geluid.
http://home.wanadoo.nl/lexdet

en ga naar de tabs/geluid sectie

Die samples op je site zijn wel heel erg sloppy ingespeeld...

Wickeh
28 juni 2004, 18:17
De twee solo's uit theme van School of Rock zijn wel leuk, klinken mooi, zijn niet moeilijk en leuk om te spelen. Er staat een powertabje van op www.powertabs.net :D.

BlackSun
28 juni 2004, 18:42
Hey thanks allemaal!! genoeg materiaal om wat leuk mee te klooien :D

Ga snel aan de slag

Pegasus
29 juni 2004, 22:12
Alle nummers van The Shadows. Doorgaans helemaal niet moeilijk om te spelen, maar toch best geinig. Ook goed om je timing te oefenen.

Sir Peckerkäse
30 juni 2004, 20:11
the shadows is best rustgevend om naar te luisteren

Super Slinky
1 juli 2004, 06:10
Comfortably Numb - Pink Floyd (The Wall)

dit nummer heeft 2 solos. Een korte en een lange. Goeie melodie en timing.

Maiden Michiel
1 juli 2004, 09:04
Wat dacht je van Smoke On The Water van Deep Purple of Stairway... van Zeppelin?