PDA

View Full Version : Goede distortion voor ongeveer 150 euro



Blijepanda
25 juni 2004, 23:52
Simpele vraag:

Wat is nou een goede distortion (voor rock, geen metal) voor 150 euro?

Robbert
26 juni 2004, 01:23
Heb je al eens een distortion pedaal gehad? Zo nee, probeer dan eens een Boss DS-1, of geef een idee van het geluid dat je zoekt.

Goed is namelijk vrij moeilijk te definieren ;)

Fuhgawz
26 juni 2004, 01:50
Uhr... Digitech Hot Rod???

Speeddemon
26 juni 2004, 02:28
2e hands H&K Tubefactor.
De beste!

Fuhgawz
26 juni 2004, 19:09
Visual Sound Jeckyll & Hyde!

Wat voor geluid wil je er precies uit kunnen krijgen. Kun je wat voorbeelden geven? Verder: wat voor zooi heb je nog meer?

Blijepanda
27 juni 2004, 00:36
Ik heb het liefst een distortion waar veel uit te halen valt; ik wil dus hard kunnen scheuren, maar het moet ook wat minder kunnen, een beetje meer richting een soort lichte bluesachtige overdrive. Ik heb ooit lang geleden wel eens een zoom 707 II gekocht, maar daar kan ik nu weinig meer mee. Ik heb het kopen van effecten heel lang uitgesteld, en ik wil nu eindelijk wat fatsoenlijke pedaaltjes kopen. Ik heb nu een H & K attax tour reverb (100 watt), maar ik ben niet echt tevreden met het distortion-kanaal.

Robbert
27 juni 2004, 00:49
Misschien dat idd de Tubefactor wel goed is voor jou; tijdens de demo's van Speedy klonk dat pedaal iedergeval erg goed.

Maar een bluesy-overdrive kan ook een (al dan niet) gemodificeerde Boss BD-2 zijn.

Speeddemon
27 juni 2004, 02:36
wat je hoe dan ook zou moeten doen, is dus naar 'dubbel-pedalen' kijken.

En vergeet aub pedalen als SD-1 of Fulltone FD-2, want die hebben te weinig gain om 'te scheuren'.
Al zou ouwe Marshall The Guv'nor+Boss SD-1 wel cool zijn, denk ik.

maar kijk dus idd naar:
VS JEckyll & Hyde,
H&K Tubefactor
Banzai Fireball II
of koop 2 losse pedalen: Boss OD-3 (voor boost en/of bluesy drive)+Zoom Tri-Metal voor t harde scheurwerk. Koop GEEN Boss Metalzone!

Mitch
27 juni 2004, 12:46
Wat voor jouw gebruik wel eens erg goed zou kunnen uitpakken is de nieuwe Carl Martin PlexiTone.
Heeft een medium overdrive, heavy overdrive en een boost er achter voor solo's. Ik weet uit ervaring dat juist op transistorbakken die Carl Martin overdrives verrekte goed klinken. Eerlijk gezegd beter dan op een goede buizenbak.
Uitzondering op de regel: duurdere overdrives horen thuis op betere buizenbakken :)

The Thumb
27 juni 2004, 19:47
of natuurlijk gewoon de hot driveŽnŽboost (eventueel de Mk2 versie), tweedehands wel te krijgen voor eur 100. Ik weet niet goed waarom, maar het blijven erg onderschatte pedalen.

Diedo
27 juni 2004, 19:52
of de mk3 :)

Stratman70
28 juni 2004, 01:08
Ik heb een oude versie van de Marshall Guvnor gescoord voor 60 euro en dat ding klinkt echt helemaal te gek!

lespaul57
28 juni 2004, 08:15
Uhr... Digitech Hot Rod???

Deze staat volgens mij eentje op gitaarmarkt

Speeddemon
28 juni 2004, 14:11
Ik heb een oude versie van de Marshall Guvnor gescoord voor 60 euro en dat ding klinkt echt helemaal te gek!
toevallig nie van Paul Ulrix?

Die had ik ook al heel lang op t oog.

Diedo
28 juni 2004, 21:15
Uhr... Digitech Hot Rod???

Deze staat volgens mij eentje op gitaarmarkt

hmmm ik was er niet erg tevreden over... hij ruiste als een tiet...

ieme
28 juni 2004, 22:23
Heb je al eens een distortion pedaal gehad? Zo nee, probeer dan eens een Boss DS-1, of geef een idee van het geluid dat je zoekt.

Goed is namelijk vrij moeilijk te definieren ;)

dat moet je dus niet doen! dan denk je: distortion is zuigend rotgeluid! als je nou 50 euro zou hebben ala, dan kun je er 1 nemen... maar voor 150 euro kun je echt wel wat moois krijgen hoor!

ieme
28 juni 2004, 23:02
trex, voodoolab, barber... www.haarguitars.nl

Antal
29 juni 2004, 14:37
Heb je al eens een distortion pedaal gehad? Zo nee, probeer dan eens een Boss DS-1, of geef een idee van het geluid dat je zoekt.

Goed is namelijk vrij moeilijk te definieren ;)

dat moet je dus niet doen! dan denk je: distortion is zuigend rotgeluid! als je nou 50 euro zou hebben ala, dan kun je er 1 nemen... maar voor 150 euro kun je echt wel wat moois krijgen hoor!

Ik vind het anders geen slecht idee. Een DS-1 is echt niet rot ofzo, en ze zijn zo goedkoop dat je ze makkelijk kunt proberen!

lespaul57
30 juni 2004, 15:14
Uhr... Digitech Hot Rod???

Deze staat volgens mij eentje op gitaarmarkt

hmmm ik was er niet erg tevreden over... hij ruiste als een tiet...

Geen idee, Wat is een goede distortion voor een marshall 2203 als je ook wel eens heel clean moet??