PDA

View Full Version : Gitarist met 6 vingers



Markie
25 april 2002, 13:48
Kent iemand een gitarist met 6 vingers?
Ja het is misschien een rare vraag maar het zou goed kunnen dat er iemand met zo'n afwijking op deze aardkloot rondloopt (over 'kloot' gesproken; je komt wel gekkere dingen tegen, zoals die man in India met kloten zo groot als Skippyballen!)

Ik ben erg benieuwd wat voor extra dimensie we aan het gitaarspel zouden kunnen geven als we een vinger meer hadden; hele bizarre akkoorden misschien.

Iemand er ooit van gehoord of iets wat er op lijkt?

Ditmar
25 april 2002, 14:24
Het is inderdaad waar dat er mensen op de wereld rondlopen met zes vingers, er schijnt vroeger (nee, ik heb het niet alleen van de discovery documantaire over reuzen hoor) een ras op de wereld te hebben rondgelopen met zes vinger aan elke hand/voet. En er zijn nog steeds mensen die met zes vingers per hand geboren worden, maar of dat nou echt een functie heeft. De zesde vinger is namelijk nog kleiner dan de pink, dus het zou niet echt heel erg nuttig zijn bij het gitaarspelen.

sebass
25 april 2002, 16:59
Ik had iemand in de klas met poly dactylie, maar zij had aan biede handen een extra duim en daar heb je niet echt veel aan vooral niet als deze boven elkaar zitten.

Luca P
25 april 2002, 23:42
Ik heb geloof ik in een oude Guitar Player ooit een foto van een zwarte blues gitarist gezien die zes vingers had.
Vraag niet wie dat was want dat weet ik dus niet meer.

Noctiis
29 april 2002, 10:51
ik heb 10 vingers! speelt ook lekker

pimmetje
29 april 2002, 11:41
Volgens mij was die bluesgitarist Hound Dog Taylor... voor de liefhebbers: Hound Dog Taylor and the Housrockers (dacht ik me te kunnen herinneren) :smile:

Markie
29 april 2002, 12:43
Op 2002-04-29 10:51, schreef Noctiis:
ik heb 10 vingers! speelt ook lekker

haha, jij komt in het Guiness Book of Records

stinkhippie
29 april 2002, 16:45
het was inderdaad hound dog taylor, hij speelde aanvankelijk piano, maar werd slidegitarist

Noctiis
29 april 2002, 17:48
haha, jij komt in het Guiness Book of Records


:grin: zeker weten!

Lucky
3 mei 2002, 11:44
ben je eindelijk de enige gitarist op aarde met zes vingers ...ga je je toeleggen op slideguitar....hmmmm ben ik de enige die de tegenstelling ziet.....

Noctiis
3 mei 2002, 12:42
nee, maar van mij mag hij hoor... Ik zou er zoiezo niet naar luisteren dus :grin:

Watti
7 juni 2002, 16:52
Er scheen ook iemand te zijn die met 3 vingers speelde...good ol'Django Reinhardt.
(weer eens wat anders dan 6 vingers)

Kitaarhiero
7 juni 2002, 17:28
Een gitarist met 6 vingers?
The Edge!!!

ownee... dat was een print/opmaakfout van totalguitar :razz:

pimmetje
8 juni 2002, 16:55
Op 2002-05-03 11:44, schreef Lucky:
ben je eindelijk de enige gitarist op aarde met zes vingers ...ga je je toeleggen op slideguitar....hmmmm ben ik de enige die de tegenstelling ziet.....

Het lijkt mij juist een goede keuze. Zo kan je net als alle andere gitaristen akkoorden pakken en soleren met 5 vingers... en ook nog tussendoor slide spelen. Ik denk dat je er op die manier meer toegevoegde waarde uithaalt dan als extra stompie om een toontje beet te pakken :smile:.

Ik heb juist de slide om m'n pink om ook nog een beetje redelijk 'normaal' gitaar te kunnen blijven spelen tijdens de nummers met slide. Het valt echter nog steeds niet mee :sad:.

Luca P
8 juni 2002, 21:08
Ik krijg er ook geen normaal geluid uit. Ik doe hem ook op m'n pink. Maar ik hoor alleen het gerammel tegen de frets. En snaren dempen die je niet horen wilt lukt ook al niet.
Soms speel ik boven langs de hals slide, maar dan kan je niet snel switchen naar het normaal spelen.

pimmetje
9 juni 2002, 01:30
Ja slide is een vak op zich... ik worstel er ook nog flink mee. Dankzij een paar tips van een gitaarleraar (staan er ook een paar van bij de speeltechnieken) en veel luisteren naar de cd Muddy "Mississippi" Waters Live lijkt 't toch zo nu en dan al te gaan lukken.

Dat wil niet zeggen dat ik een zesde vinger niet alsnog zou verwelkomen :grin: