PDA

View Full Version : MIJN NIEUWE KAS SUCCES!!!!



MASTERHOMIE
5 september 2001, 22:57
ja hier komt ie dan!!

ik luister nu al mn hele leven naar muziek en het valt me op dat waar je ook naar luisterd, een bassist eigenlijk een zielig hoopje bijrol muziek facet is.( moeilijk maar daarom heb ik ook de langste topic en zo jaag ik de domme blondjes weg :grin: )

zijn er hier ex-bassisten? want misschien kunnen die mijn ietwat negatieve beeld over bassisten op vijzelen als het ware

cu en maak er wat moois van :razz:

anoniem
6 september 2001, 02:07
uhm. om maar eens een bekende band te noemen: Red Hot Chilli Peppers.. hun bassist (Flea) is nou niet bepaald ingehuurd als "achtergrond-muziek"..

dus het is maar net welke rol je als bas-gitarist wenst te spelen.. :smile:

Outshine
6 september 2001, 11:39
Ja tuurlijk.
Jaco Pastorius was zeker ook een "een zielig hoopje bijrol muziek facet"???

Rectifier
6 september 2001, 13:41
Dus dan speelt er in je band geen bassist???
Tenminste als je zelf als gitarist wel een leuke bijrol kan vervullen. Ik ken ook wel bands waarvan de bassist een betere rol vervult dan de gitarist.
Maar goed,t'is jouw mening!

Sander
6 september 2001, 13:46
Primus

taylor
6 september 2001, 23:16
de bassist is iemand die altijd onderschat wordt in een band.

de meeste kijken daar niet naar,maar zelf en bassist als die bij van halen is zeer goed ook al doet hij geen gefreak dingen hij is gewoon in tune met de drums.

i just love good bass players

MASTERHOMIE
7 september 2001, 09:31
ok ik ben al iets meer overtuigd.

maar ga rustig door!! :smile:

AutoStatic
7 september 2001, 09:52
Een bassist hoeft _absoluut_ geen bijrol te vervullen. De bassist is samen met de drummer de spil van de band. In ons bandje (http://www.sodap.nl) is de bassist duidelijk aanwezig. Kan me onze muziek ook niet voorstellen zonder hem. Hij heeft gewoon zijn stijl die mooi aansluit bij wat de anderen doen. Trouwens, er zijn ook bands die niet eens gitaristen hebben of bij wie de nadruk zwaar op de bas ligt (Dianogah, Rotko, Ganger). Dianogah is een perfect voorbeeld, een Rickenbacker en een Jazz bas met een drummer en gaan maar. Schitterende muziek (http://www.speedsite.com/~dianogah), mooie site ook :smile:

Jimi Hendrix
7 september 2001, 10:16
Lekker gelul.
Als je bassist niet goed is kun je een lekkere groove wel vergeten.
Waanzinnige bas/drums tandems: Jeff & Mike Porcaro (Toto), Jimmy Johnson & Vinnie Colaiuta (Allan Holdsworth), Billy Gould & Mike Bordin (Faith No More). Vraag je eens af waarom deze bands zo strak klinken: juist, de bas & drums klikken waanzinnig.

Rectifier
7 september 2001, 12:07
RIGHT!!!

MASTERHOMIE
7 september 2001, 19:17
Op 2001-09-07 09:16, schreef Jimi Hendrix:
Lekker gelul.
Als je bassist niet goed is kun je een lekkere groove wel vergeten.
Waanzinnige bas/drums tandems: Jeff & Mike Porcaro (Toto), Jimmy Johnson & Vinnie Colaiuta (Allan Holdsworth), Billy Gould & Mike Bordin (Faith No More). Vraag je eens af waarom deze bands zo strak klinken: juist, de bas & drums klikken waanzinnig.



was faith no more gisteravond niet op de tv op tmf? vond het wel vaag dat er zoveel gitaristen waren. of leek dat maar zo

Jimi Hendrix
7 september 2001, 21:34
Nee man, dat was inxs.
Die schooljeugd houdt niet van FNM.
Terwijl het naar mijn idee een van de beste hardere bands was/is.

MASTERHOMIE
8 september 2001, 09:08
ja je hebt gelijk nu weet ik het weer. maar dis allemaal off topic!!!

bassisten moeten jullie ff verdedigen

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-09-08 08:09 ]</font>

Ditmar
8 september 2001, 16:33
Huh, Faith No More hard ??? Neuh, ga maar eens naar Meshuggah of Cannibal Corpse luisteren, da's pa hard..

Persoonlijk vind ik Faith No More wel een van de meer briljantere bands ooit, maar MrBungle (de nieuwe band van Mike Patton en die gitarist die ze hadden op King for a day) is een nog veel briljantere band

taylor
8 september 2001, 20:01
fnm vind ik personlijk niet echt veel aan wel leuk maar niet super ik heb ze ook nog live gezien niet echt bijzonder al vonden me vrienden het wel gaaf dus....

jimi bedoelde denk ik 1 van de(bekende,wat iederen wel kent) hardere bands

qua heavy bands is black label society gewoon het best(de band van zakk wylde)


bleed black

Ditmar
8 september 2001, 20:33
Zeker, maar dat is nog niet zo hard als Cannibal Corpse hoor..... ik heb ze live gezien (en ontmoet :smile: ) en dan gaat het hard, HEEL HARD !!!!

Maareh.....Zakk Wylde rules..... BREWTALITY !!!!!!

Ramses
8 september 2001, 21:11
Fath no more is super...jammer dat INXS gewonnen heeft bij dat live request...

oohh ja...een band waarbij de bassist ook voor een strak geluid zorgt is G 'n R

greets Ramses

Jimi Hendrix
8 september 2001, 21:17
Ik heb FNM ook live gezien, in paradiso op koninginnedag een paar jaar terug.
En dat was briljant!!
Maarre ach, jeugdsentiment he.

taylor
8 september 2001, 22:52
Op 2001-09-08 19:33, schreef Ditmar:
Zeker, maar dat is nog niet zo hard als Cannibal Corpse hoor..... ik heb ze live gezien (en ontmoet :smile: ) en dan gaat het hard, HEEL HARD !!!!

Maareh.....Zakk Wylde rules..... BREWTALITY !!!!!!


ja cannibal corpse en dat soort bands ken ik ook wel(ik zelf hou niet van die keiharde metal,maar ik ken die bands allemaal wel doordat een vriend dat wel luistert,tevens geen muziekant).

maar ik bedoel black label society is gewoon ongeloofelijk heavy in de trand van oude ozzy ,black sabbath

Eko
9 september 2001, 11:34
Heren,
Waar gaat dit in vredens naam over? Ik kan hier niets over gitaren in vinden.
Als je het net als op de FDP wil hebben zou er gewoon een GITARISTENBAR op deze pagina moeten komen. Daar zou je het over van alles kunnen hebben.Tot die tijd zou enige beperking tot het onderwerp niet slecht zijn.
Groeten Martin

Noctiis
9 september 2001, 12:30
Ja, maar dat is juist het leuke van dit soort forums. Gewoon lekker lullen, hehe :smile:
Trouwens Ditmar, als je Cannibal Corpse hard vind, probeer dan eens Dying Fetus of Cryptopsy, dat is pas HARD! :smile: hehe, ik heb een pit overleefd op dying fetus, maar daarna wel 3 weken moeilijk gelopen :smile:
humor!!
Groeten, Niels

Ditmar
9 september 2001, 16:50
Dying fetus heb ik inderdaad al enge verhalen over gehoord.... maar ik heb er nog nooit wat van gehoord. Het lekkere aan Cannibal Corpse (ten opzichte van andere death metal) is wel dat het lékker groovend is, dat zie je maar bij weinig death metal bands.

Maareh....ik zal dr es naar luisteren

Outshine
10 september 2001, 00:04
T wordt hoog tijd dat die chatbox klaar is.

Als je echt van knetterhard houd moet je Vader es checken. Niet dat ik ervan houd hoor, geef mij maar gewoon good old metallica in de tijd dat Cliff nog leefde (eerste 4 albums dus).

taylor
11 september 2001, 23:24
your right!!

anoniem
12 september 2001, 08:40
Ooit wel eens van Sting en Mark King gehoord? Wel een tijdje geleden, maar zij waren (als bassist) toch het middelpunt van hun bands?
Jeff

MASTERHOMIE
13 september 2001, 17:30
JULLIE HEBBEN MIJN KAS SUCCES VERNIELD!!!!!!

eikels. waarom gingen jullie zo vet off topic???? nou ja als je maar plezier hebt :grin: :grin:

taylor
13 september 2001, 20:48
ja hehe

Ditmar
13 september 2001, 23:46
Ehm....okee

Nou ja, Alex Webster van Cannibal Corpse is ook een goeie bassist

Ibanez
14 september 2001, 17:49
Op 2001-09-09 11:30, schreef Noctiis:
Ja, maar dat is juist het leuke van dit soort forums. Gewoon lekker lullen, hehe :smile:
Trouwens Ditmar, als je Cannibal Corpse hard vind, probeer dan eens Dying Fetus of Cryptopsy, dat is pas HARD! :smile: hehe, ik heb een pit overleefd op dying fetus, maar daarna wel 3 weken moeilijk gelopen :smile:
humor!!
Groeten, Niels
hahaha leuk verhaal.

Noctiis
14 september 2001, 19:59
Tenxx :wink:

taylor
14 september 2001, 22:53
oh ja de bassist(o.b) van black label society is ook goed.

trouwens ik had gehoort dat barend corboui of hoe heet die gast net niet de bassist van black label society was geworden die is ook zeer goed

Kitaarhiero
18 september 2001, 13:47
McCartney/Star?

Bassisten zijn vrij essentieel voor een band, ik ben er nog steeds niet overheen dat mijn band het zonder zal moeten stellen! (ach hij was toch geen show man, five-string heel hoog opgehangen, een beetje stijve houding en héél technisch)

taylor
18 september 2001, 13:50
billy sheehan.

die gast van rush is ook erg goed

ekkerman
2 november 2001, 10:23
grappig dat in deze rubrieken er al weer zo snel van het topic word afgeweken en het toch weer gaat over die band is goed maar die ik goed vind is beter...
ik vind om nog even terug te komen waar dit eigenlijk over ging dat als je nummers schrijft heel handig gebruik kan maken van de bassist en zijn aanwezigheid en dan bedoel ik met name grooves of als je een nummer schrijft met een aflopende baslijn op een stationair akkoord zoals in de brit pop veel gebruikt wordt en trouwens wat was level 42 geweest zonder bas ?????

Kitaarhiero
2 november 2001, 11:41
Level 21;)