PDA

View Full Version : Noten leren lezen



Bartyboy
25 april 2002, 00:22
Hallo Mensen,

Vanaf volgende week krijg ik les van mijn nieuwe prive leraar.

Deze wil mij, naast gewoon dingen spelen die ik leuk vind, ook noten gaan leren lezen (ben ik het trouwens wel mee eens), maar heeft daar een vreselijk suffe lesmethode voor.

Gitaarstarter heette het ofzo. In dit boek wordt het noten lezen je geleerd met ernstig oudbollige melodiedjes die in de "altijd is kortjakje ziek" en "vader jacob" catagorie vallen.

Nu heeft hij gezegd, dat als ik een beter (wat betreft de liedjes die gebruikt worden) lesboek vindt, hij daar geen problemen mee heeft.

Ik ben dus op zoek naar een boek waarin ik noten leer lezen (op de gitaar) maar toch niet van die oudbollig melodietjes bevat. Wie heeft er tips?

Alvast bedankt.

Markie
25 april 2002, 10:45
Tja, ik denk dat het gewoon nooit echt leuk is, noten leren lezen.

Ik heb 1,5 jaar zonder gedaan maar kom nu tot de conclusie dat noten lezen wel handig is. Heb met mijn gitaarleraar afgesproken dat we er per week maar 10 min. in de les aan besteden.
Ik heb het boek 'modern method for guitar' van Daniel Leavitt. Een ouderwets boek maar geen kortjakje.

Bartyboy
25 april 2002, 11:08
Volgens mij staat kortjakje er ook niet letterlijk in, maar dat bedoel ik als voorbeeld van oudbolligheid.

Moonchild
27 april 2002, 23:03
Op 2002-04-25 09:45, schreef Markie:
Tja, ik denk dat het gewoon nooit echt leuk is, noten leren lezen.

Ik heb 1,5 jaar zonder gedaan maar kom nu tot de conclusie dat noten lezen wel handig is. Heb met mijn gitaarleraar afgesproken dat we er per week maar 10 min. in de les aan besteden.
Ik heb het boek 'modern method for guitar' van Daniel Leavitt. Een ouderwets boek maar geen kortjakje.


JA! dit boek is volgens mijn gitaarleraar een van de weinige goede boeken

berkley press is de uitgever.

als je dit boek uitkrijgt, bent je al een HEEL end verder

Bartyboy
28 april 2002, 01:56
Hebben jullie dan enig idee waar ik meer informatie kan krijgen over dit boek, of het boek kan bestellen?

Ik kan er namelijk niet veel over vinden.

Moonchild
29 april 2002, 08:43
tis trouwens william leavitt

en gewoon vragen aan je gitaarleraar, die zal m wel voor je bestellen

Echoes
29 april 2002, 09:44
Tjah noten leren lezen is op zich niet echt een leuke bezigheid..en denk dat al die boekkies beginnen met van dat soort liedjes..Dus er maar snel doorheen werken! ben je er snel vanaf :0)

mirage
2 mei 2002, 21:11
ik moet je zeggen ik ben zelf ook zonder les met de gitaarstarter begonnen, en na ongeveer 75% ervan doorgewerkt te hebben met internet sites naar akkoorden theorie overgestapt.
op het einde word het wat vervelend, maar voor echte beginner is het wel een heel leerzaam boek

Bartyboy
3 mei 2002, 00:53
Ik denk dat ik toch ook maar gewoon begin noten lezen met gitaarstarter. Als ik het zo hoor zijn er niet echt spannende boeken voor verkrijgbaar.

Dionyios
3 mei 2002, 01:30
ik heb dus les uit een boekje wat "De allround plectrum-gitarist" heet. Het is een driedelige serie (heb deel 1 bijna uit :grin: ), en het behandeld notenlezen en het spelen van akkoorden in verschillende muziekstijlen.

De serie is geschreven door Ed Wennink en is uitgegeven door Wolters-Noordhoff.

Ik vind het wel een goed boek, want je begint echt bij het begin met theorie, en alles wordt uitvoerig behandeld met veel oefeningen.

Misschien iets om te bekijken als je nog steeds een boek zoekt

Markie
3 mei 2002, 12:52
Dat boek van William Leavitt heb ik op internet besteld, bij Proxis.be