PDA

View Full Version : Mooi scheur geluid??



Uchison
25 juni 2004, 02:29
Beste forrumnaars, zo te lezen hier en daar hebben er meer mensen een 'oude' Vibrolux :) . Met die amp in gedachten ben ik benieuwd naar de betere pedaaltjes kenners onder ons wat als de mooiste combi bij deze versteker en een Strat zou zijn. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Mark S
25 juni 2004, 11:01
probeer 'ns een Fulldrive van Fulltone, niet goedkoop wel goed en de Boss OD-3, echt een hele goede OD van Boss die zich absoluut kan meten met de veel duurdere boutique pedalen (no matter what they say)

BartL
25 juni 2004, 12:06
OD-2 van Boss? :wink:

Lucky
25 juni 2004, 13:06
ik gebruik op mijn vibrolux een red snapper voor od, een een fulltone distortion pro voor vettere tones en tegelijk voor endless sustain leads.
de fulltone heeft een fuzzig randje maar dat vind ik erg lekker binnen het bandgeluid (geeft een beetje warmte die die fender wel kan gebruiken).
is een lekkere combi...maar niet echt die thrash oooomph.
maar goed...als je dat zoekt moet je geen vibrolux als uitgangspunt nemen.

halselement, red snapper met gain op een uur, tikje compressor van de barber = heavan!
weinig gain, veeeeel sustain. super!

Ik heb er wel Weber speakers in zitten (vrij hard met vrij veel bite)

Speeddemon
25 juni 2004, 19:10
en de Boss OD-3, echt een hele goede OD van Boss die zich absoluut kan meten met de veel duurdere boutique pedalen (no matter what they say)
dude, heb je nou text gejat van toen ik die OD-3 te koop aanbood? :o


Anyway, t klopt wel: Boss OD-3 is erg ondergewaardeerd en top!

Mark S
26 juni 2004, 08:58
en de Boss OD-3, echt een hele goede OD van Boss die zich absoluut kan meten met de veel duurdere boutique pedalen (no matter what they say)
dude, heb je nou text gejat van toen ik die OD-3 te koop aanbood? :o


echt waar? waar staat (stond) dat dan?

Speeddemon
26 juni 2004, 13:40
hij is al verkocht en die ad dus al weg.

Maar ik had er ook zo'n stuk instaan over "dat ie niet onder doet voor de duurdere (boutique) jongens".

Zonder gekheid, heb ik liever een OD-3 op m'n pedalboard dan een Fulltone FD-2.

Rock&Roll
26 juni 2004, 14:07
Ik heb er nog een, die ik niet meer gebruik, dus ik zou hem best wel willen verkopen als iemand er echt naar op zoek is...

:cool:

Uchison
26 juni 2004, 15:31
Waarom liever die boss dan die fulldrive, die is nota bene nog treu bypass! :o
Uitleg?
Eerlijk gezegd heb ik de fulldrive 2. :wink: Ben benieuwd of die in combinatie met de fat boost een mooi solo geluid maakt. De boost functie op de fulldrive vind ik niet zo werkbaar/mooi namelijk. :( Heeft er iemand die combi al geprobeerd? :???:
Groetjes, Uchison.

The Thumb
27 juni 2004, 19:56
ik heb 2 fulldrives gehad , de rode en de blauwe versie, en vond met name die latere blauwe erg goed, met name bij gebruik met fender/fender. de boost functie vond ik waardeloos, veel te ongedefinieerd. Wat ik tegenwoordig doe voor mijn leadsound is gebruik maken van een bosst pedaaltje. Ik heb hier de fulltone fatboost liggen en deze is daar uitermate geschikt voor (let wel, ik gebruik hem icm een red snapper en een everman fuzz drive, niet met een fulldrive). daarnaast zou je ook eens kunnen kijken naar de tribooster van big tone music brewery, die heeft drie verschillende boosts aan boord (germanium, lpb en fet) . de tribooster zou in jouw geval nog wel eens wat beter kunnen klinken: de fulldrive is vrij gecomprimeerd en icm de fatboost kan ik me voorstellen dat dat iets teveel van het goede wordt. de tribooster klinkt wat opener dan de fatboost, en zou volgens mij goed bij de fulldrive passen

Uchison
28 juni 2004, 01:42
Mr Tumb zou je qwat meer info wiollen posten over die boost pedaal waar je het over hebt. Heb bijna de fat boost al besteld.. :roll:
Maar waarom zou dat dan niet goed werken volgens jou??

The Thumb
28 juni 2004, 11:14
"Mr Thumb", zo hoor ik het graag hehehehe :wink:

Wat ik bedoel te zeggen is dat wanneer je een overdrive gebruikt die behoorlijk compresst (zoals de fulldrive) een boostpedaal dat het geluid nog meer comprimeert wat teveel van het goede kan worden. De boost op de fulldrive heeft daar bijvoorbeeld erg veel last van. Ik houd zelf van een ‘open’ overdrive geluid (Red Snapper) en van een wat gecomprimeerdere leadsound, en in combinatie met de fatboost lukt dat goed.

De tribooster klinkt opener, en in combinatie met de red snapper vind ik dat hij wat te open blijft. Ik heb de tribooster nu een maandje, en ben toch weer terug bij de fatboost. Ik kan me voorstellen dat als je overdrive geluid al wat gecomprimeerd is (fulldrive dus), dat je dan juist gebaat bent bij een wat openere boost.

linkje naar big tone music brewery:

http://bigtonemusic.com/home.html

jpb
28 juni 2004, 11:16
Ik ben het wel eens met thumb. Zelf heb ik de fat-boost (pre-2003 model) achter een MJM blues-devil staan. Hele goede combi. De Blues devil is transparanter/feller dan de FD (zoals de red snapper ook) zodat het goed samengaat met de "vetheid" v/d fat-boost (ik noem het eerder "vet" dan gecomprimeerd; compressie valt wel mee bij de fatboost vind ik). Dus fellere overdrive + fatboost=goed IMO. De Tri-booster ken ik niet, maar i.c.m. jouw FD zou ik ook denken aan een ZVex SHO of een RGW Bad-Bob of een Pharao CAB (op de laatste twee niet gespeeld maar dat is de algemene opinie), of vele andere goede clean-boosts. Let wel, wanneer je een fender (=sc) in een fender amp speelt kan de FD met fat-boost zeker goed klinken; met humbuckers zal dat wellicht te modderig worden. succes ermee.

Mitch
28 juni 2004, 14:04
Als Thumb van die Triboost af wil......hmmm.....
Maar zoals gezegd: openere clean boost (mosFET) lijkt me ook het meest zinnig in die situatie.
De bost mode op de FD2 vond ik ook prut trouwens. Zet dan de boost achter de drive, heb je nog een extra solo geluid. Op deze manier is -ie waardeloos.

The Thumb
28 juni 2004, 14:15
Als Thumb van die Triboost af wil......hmmm.....


tsja, de tribooster is een beetje werkeloos op het moment...

The Thumb
28 juni 2004, 14:40
plus los daarvan moet binnenkort waarschijnlijk een nieuwe gitaar gefinancierd gaan worden...

Antal
28 juni 2004, 17:04
tsja, de tribooster is een beetje werkeloos op het moment...

GAS, GAS, GAS.... :wink:

Uchison
14 juli 2004, 16:51
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 16:52
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 16:53
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 16:54
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 16:57
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 17:11
Ik heb niet naar jullie geluisterd en... :-( ben bang dat jullie gelijk hadden. De Fat boost heb ik nu binnen en op de een of andere manier haalt hij gain weg uit mijn signaal. Doe Ik iets verkeerds of is dit wat jullie allemaal bedoelden? Teveel van het goede? Volgens Mr. Fuller nmoet je de FB als laatste zeten in de keten. Dat heb ik gedaan, maar nog niet tevreden. Wel als het clean is, maar alles wat met overdrive of dist. Vergeet het maar. Raar geluid ineens. :-?
Iemand ideeen?? :???:

Uchison
14 juli 2004, 17:19
oepss ging ff mis.
Staat er nu een aantal keer teveel op :oops:
Hihihi

The Thumb
14 juli 2004, 17:23
misschien moet je ff laten weten wat de instellingen op je fulldrive en op de fatboost zijn

Uchison
14 juli 2004, 17:53
Mr Thumb, instellingen...hmmmhhmmmm....ff denken. TYja een beetje moeilijk te zeggen. Want van de FB weet ik het geoon nog niet.
Van de FD doe ik: V 11-12 uur; T (afhankelijk van ruimte en hoe hard de Vibrolux staat) meestal ergens in het midden of net ietje voorbij; OD 4-5 uur. De boost kan ik niet zoveel mee, te dicht klinkend. :-?
Met de FB hoopte ik at meer gain te kunnen fabriceren, maar dat lukt op de een of andere manier niet echt. :cry:
Tips :???:
Graag....

Uchison
14 juli 2004, 22:30
Niemand reageert..... :(

Robbert
14 juli 2004, 22:40
Klinkt het pedaal wel lekker als hij alleen tussen amp en gitaar zit?

Uchison
14 juli 2004, 22:49
Jawel, maar niet zoals ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken. Dat is als een soort van extra (gain)boost voor of de Dist. Pro of de FD 2. Ik gebruikte de FD als die boost bij de Pro, maar dat wilde zeggen dat ik de gain bijna helemaal dicht had en het volume heel hoog. Op de functie na CompCut. Je zou dan theoretisch denken dat de FB dan hetzelfde zou doen, maar op de een of andere manier reageert het heel anders. Snap niet helemaal waarom.
Ideeen :???:

Uchison
14 juli 2004, 22:50
Jawel, maar niet zoals ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken. Dat is als een soort van extra (gain)boost voor of de Dist. Pro of de FD 2. Ik gebruikte de FD als die boost bij de Pro, maar dat wilde zeggen dat ik de gain bijna helemaal dicht had en het volume heel hoog. Op de functie na CompCut. Je zou dan theoretisch denken dat de FB dan hetzelfde zou doen, maar op de een of andere manier reageert het heel anders. Snap niet helemaal waarom.
Ideeen :???:

Uchison
14 juli 2004, 22:57
Jawel, maar niet zoals ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken. Dat is als een soort van extra (gain)boost voor of de Dist. Pro of de FD 2. Ik gebruikte de FD als die boost bij de Pro, maar dat wilde zeggen dat ik de gain bijna helemaal dicht had en het volume heel hoog. Op de functie na CompCut. Je zou dan theoretisch denken dat de FB dan hetzelfde zou doen, maar op de een of andere manier reageert het heel anders. Snap niet helemaal waarom.
Ideeen :???:

Uchison
14 juli 2004, 23:43
Eigenlijk is het een mooie clean boost vind ik. Althans op deze versterker, sf Vibrolux. Maar in gain territory duwen...hnmmm..niet echt nog.
Ideeen :???:

Antal
15 juli 2004, 01:32
Als je een foutmelding krijgt, ga dan ff 2 pagina's terug en druk op verversen (refresh). Dan staat je post er 9 van de 10 keer wel gewoon.

Dus niet bij elke foutmelding gelijk opnieuw op ok drukken :)

Robbert
15 juli 2004, 01:37
Ah niet echt ideeen. Ik weet dat ie erg lekker klonk op de versterker van jpb.

The Thumb
15 juli 2004, 08:23
als je puur voor de gainboost gaat werkt de fatboost misschien beter voor de fulldrive dan erachter. erachter resulteert meer in een volumeboost dan in een gainboost.

probeer het eens met de drive van je fatboost op 12 uur, volume wat harder dan je bypassed volume, tone naar smaak (ik zou hem ergens tussen 3 en 6 uur zetten).

Uchison
15 juli 2004, 11:28
Mr Thumb, dat had ik idd al geprobeerd, ervoor. Maar toch gaf dat heel iets anders dan als ik de FD in de Dist. Pro doe. Dat gaf een veel vettere gain-sound. De FB gaat lijkt wel over de top, maar misschien ligt het ook aaan deze versterker. Niet echt je scheurmonster.
Het goede nieuws is wel dat ik vanmiddag een Super Reverb krijg :-D
Dan gaat het waarschijnlijk veel beter allemaal. Ik vermoed dat die amp wat makkelijker is in wat harder oversturen. Dan probeer ik ook meteen je settings. Thx voor de tip. 8-)

Uchison
15 juli 2004, 11:28
Mr Thumb, dat had ik idd al geprobeerd, ervoor. Maar toch gaf dat heel iets anders dan als ik de FD in de Dist. Pro doe. Dat gaf een veel vettere gain-sound. De FB gaat lijkt wel over de top, maar misschien ligt het ook aaan deze versterker. Niet echt je scheurmonster.
Het goede nieuws is wel dat ik vanmiddag een Super Reverb krijg :-D
Dan gaat het waarschijnlijk veel beter allemaal. Ik vermoed dat die amp wat makkelijker is in wat harder oversturen. Dan probeer ik ook meteen je settings. Thx voor de tip. 8-)