PDA

View Full Version : Werking 2/4 dradige humbucker...



Trocar
25 juni 2004, 00:29
test

Trocar
25 juni 2004, 00:30
Twee vraagjes:

1.
Ik heb een humbucker element met 2 draden. 1 draad is de 'hot', 1 draad is de 'coil tap' (neem ik aan, het werkt iig als 'coil tap') en ik heb een 'bare wire' voor de aarde. Ik snap dat ik zo'n element niet parallel kan schakelen. Maar gebeuren er rare dingen als ik gewoon de 'bare wire' en de 'hot' omdraai? Met andere woorden: kan ik bij dit element de fase omkeren met aansluiten?

2.
Ik heb ook een 4-dradig element. 'Normaal' gesproken verbindt je 2 draden met elkaar en plak je ze af om hem in serie te gebruiken. Ik heb deze twee draden niet afgeplakt, maar samen op dezelfde plek op de (5-way) toggleswitch gesoldeert, en gebruik deze 2 draden samen dus eigenlijk als 'coil tap' (wanneer ik hum+single coil combineer). Staat het element nu nog wel gewoon in serie als ik gewoon de hele humbucker selecteer (dus niet 'coil tap')?

Ik heb een idee, maar wil het graag zeker weten. (Los halen en proberen is ook zo wat :wink: ). Dank!

Jeroenvanhulsteijn
25 juni 2004, 11:42
ik weet niet hoe dat zit met phase. daar heb je volgens mij 2 coils voor nodig, waarvan je het signaal dan uit phase kunt zetten. maar die 2 aderige humbucker heeft alleen coil split. je kan hem dan wel in combinatie met een andere single coil uit phase schakelen. maar de coils van de humbucker zelf niet.

bij de 4 aderige humbucker zou dit wel moeten kunnen denk ik. want dan heb je voor elke coil een draadje.

en dat andere verhaal...geen idee. mss moet je wat schema's bekijken op de site van seymour duncan. wellicht dat je er dan ook uit komt.