PDA

View Full Version : Waarom spelen veel bands op imitatie-strats ?



sweet
24 april 2002, 22:45
Het valt mij de laatste tijd vaak op dat gitaristen in semi-profesionele rockbands vaak op een imitatie spelen van een fender strato- of telecaster. Van de bands die ik de afgelopen tijd heb gezien speelde maar ongeveer een kwart op een echte fender, en de rest op een imitatie, en daaronder vallen de squiers in mijn ogen NIET !!
Persoonlijk vind ik bijna alle imitaties vrij lelijk omdat de kop of de body een andere vorm hebben (patent van Fender). Maar waarom spelen zoveel gitaristen hier nou op ? Zijn ze beter ?

puvin
24 april 2002, 22:49
goedkoper in elk geval

ekkerman
25 april 2002, 08:37
vaak zelfs beter ( catalyst panthera ) de strat is slechts een vorm niet perse het merk fender hoor ....

Dila
25 april 2002, 14:56
niet omdat ze beter zijn in elk geval

L4A
25 april 2002, 15:07
Duh... :grin:

pimmetje
25 april 2002, 17:16
Op 2002-04-25 14:56, schreef Dila:
niet omdat ze beter zijn in elk geval

Het kan heel goed zijn dat die gitarist 'm WEL beter vindt. Zelfs dat die gitaar beter is voor hem. Je kan vanuit de zaal niet zien wat hij met z'n gitaar heeft gedaan. Een imitatie-fender kan vrijwel dezelfde body en hals hebben. Stop er een paar elementen in die JIJ goed vind klinken voor JOUW geluid en zie eens wat een leuk speeltje je hebt.

Voor dat soort knutselwerk is 't zonde om te betalen voor de naam Fender.

Robbert
25 april 2002, 17:39
Psies. Kijk naar het merk G&L.

Toen mr. Fender overstapte van zijn eigen bedrijf naar G&L, maakte hij ook weer strats en tele's. Als je die gitaren ziet, mooi hoor, echt goede kwaliteit en kunnen dus ook wel concureren met Fender.