PDA

View Full Version : LP-alternatief?



BLOK182
24 juni 2004, 22:28
test

BLOK182
24 juni 2004, 22:28
Ff naar aanleiding van Josdevos' topic met zun ESP's, daar kwam ik deze tegen: http://users.pandora.be/josdevos/CTM/eclipseictm_8.jpg Vond hem er erg gaaf uitzien, maar ik dacht, tja, een "normale" Eclipse is al 15-1600, zal deze wel vet duur zijn. Kennelijk niet dus, duitse listprices zitten rond de 1800, kortom, voor dat geld heb je hoogstens een gibson LP standard in ebony. Ik vind die LP custom look erg vet, maar de prijs van een lp custom is ook erg, ehm...vet :) Dan zou ik al tweedehands uitkomen, maar deze ESP vind ik toch wel heel erg gaaf. Ik vroeg me alleen af, wie heeft der ervaring mee, enne, kwalitatief gezien, ligt zoiets gelijk/hoger dan Gibson? Een vaag stemmetje in me zegt namelijk dat dit wel eens makkelijk even goed kan zijn als een gib LP standard....

Anders Destium
24 juni 2004, 22:34
Ik denk dat de kwaliteitscontrole bij ESP inderdaad hoger ligt dan bij Gibson, maar dat geldt voor 90% van de gitaarmerken :)

Bij deze gitaar is het enkel de looks nabootsen, ik verwacht niet echt dat hij zal klinken als een LP :wink:

soup
24 juni 2004, 22:35
deze heeft ook emg's , maar dat is je zeker al opgevallen, dus daarmee bedoel ik ook dat je geen sound als de lp standard krijgt

skabouter
25 juni 2004, 01:06
voor dat geld zou ik toch eerder voor het echte werk gaan..................

soup
25 juni 2004, 10:27
voor dat geld zou ik toch eerder voor het echte werk gaan..................
en het echte werk is , gibson??? het is maar wat je zelf als het echte werk beschouwt he

Anders Destium
25 juni 2004, 10:47
Bij ESP krijg je waar voor je geld, bij Gibson véél minder.

maylingjv
25 juni 2004, 12:01
het echte werk is echt wel niet gibson hoor er zijn genoeg bouwers en kleine firma's die je een les paul maken die maar een fractie van de prijs kosten van een gibson,voor een echte originele gibson zou ik zeker gaan voor heritage als je perse een usa made gitaar moet hebben,hamer is ook een alternatief,bij shamray laat je er een bouwen,gordon smith bouwt ook mooie les pauls

BLOK182
25 juni 2004, 12:24
Thanks voor de reply's! Ben trouwens misschien niet helemaal duidelijk geweest qua LP-beschrijving, ik bedoelde zeg maar meer iets met een dikke mahonie body, gelijmde dikke nek, geen tremolo's, simpelgezegd, een LP-achtige gitaar dus, iets waar een lekker dik setje snaren op kan en dan een vette dikke (scheur) sound mee te hebben. Moet met die Eclipse toch wel lukken, denk ik zo?

BLOK182
25 juni 2004, 12:24
Thanks voor de reply's! Ben trouwens misschien niet helemaal duidelijk geweest qua LP-beschrijving, ik bedoelde zeg maar meer iets met een dikke mahonie body, gelijmde dikke nek, geen tremolo's, simpelgezegd, een LP-achtige gitaar dus, iets waar een lekker dik setje snaren op kan en dan een vette dikke (scheur) sound mee te hebben. Moet met die Eclipse toch wel lukken, denk ik zo?

gerrekat
25 juni 2004, 12:29
Ik zou liever deze ESP kopen dan GIBSON!

ijff
25 juni 2004, 12:51
Dean Hardtail.. of nog goedkoper: een Dean EVO Special select.. ff nieuwe elementen d'r in en je heb een supergitaar!
Je kan ook naar LAG kijken.

BLOK182
25 juni 2004, 12:52
Die USA hardtails van Dean zijn wel mooi, maar goed, ik heb een PRS, wil ook nog wel een ander modelletje erbij :wink:

Josdevos
25 juni 2004, 13:23
Nu ik vind mijn ESP veel beter afgewerkt dan elke Gibson die ik al in m'n handen heb gehad. Mijn Eclipse CTM komt binnen een weekje binnen, zal nog wel wat pics maken dan en een grondige review geven.

Nu die dat ik ga hebben, die van de foto, is wel niet meer te krijgen, ze hebben hem aangepast. Vanaf nu heeft hij aged binding en een matte finish...

http://www.espguitars.co.jp/oversea/standard_gt/images/ecli1_ctm.jpg

Nu de gouden hardware blijft, deze met zwarte was een one off...
Is nu gebaseerd op een LP Custom waar Hetfield mee optreed de laatste tijd...
http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/guitars/espstd/hires/eclipse1ctm_2.jpg

BLOK182
25 juni 2004, 15:04
Thanks man, daar kan ik wat mee 8-) Matzwart is ook zo erg nog niet, eens checken hoe het in het echt uitziet, maar waar vind je dat spul :P

SiNiSTRaL
25 juni 2004, 15:31
ik vind die ec1000 vet (volgens mij was t die) in see through cherry achtige finish met een vette top eronder...kost iets van 1500 ofzo

BLOK182
25 juni 2004, 15:37
Das die LTD Deluxe? Die is rond de 1000-1100 nu, zijn wat goedkoper geworden.

Josdevos
25 juni 2004, 15:45
Tis die gele binding die ik lelijk vind... nu probleem is dat je om echt enkele ESP's te testen naar Duitsland moet. En de speciale modellen zijn oko altijd dadelijk uitverkocht.

gerrekat
29 juni 2004, 11:53
http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG2072.jpg