PDA

View Full Version : This one goes out to all those silly camelboys



Stratman70
24 juni 2004, 21:01
Zoals een schilder een onderwerp schildert, heb ik hier getracht om Barret op zijn kameel reizend door de woestijn via muziek neer te zetten.

Sluit je ogen en aldus, zie hem gaan: Camel Ride (http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000142907_000018999.mp3)

Het is nogal een brei (brij?) van geluid, overstuurd, teveel compressie enzo.... EN VOORAL NIET ECHT SERIEUS! het gaat namelijk om Barret, dus serieus kun je zijn? :wink:

Oftwel Barret, als jij onzin kunt planten hier, kan ik het ook!

Bosch
24 juni 2004, 21:06
wees innovatief :-?

Swan
24 juni 2004, 21:19
t is wel t coolste wat je tot nu toe hebt gepost :-D

Stratman70
24 juni 2004, 21:25
Tja, Ik post tenminste iets. :D

Swan
24 juni 2004, 21:29
ohja k moet nog es iets posten idd

slayurrr
24 juni 2004, 22:13
http://www.edge.org/documents/images/camel.gif

Omg dit is echt heftige shit stratmen :-D

Stratman70
25 juni 2004, 20:27
8-) 8-) 8-) 8-)

Super Slinky
27 juni 2004, 09:28
Best leuk gedaan, maar ik zie de kameel niet echt voorbijrijden, maar hoor wel duidelijk Camel's Rajaz voorbijkomen. :)

Mithrandir
27 juni 2004, 11:41
Heb je nou allerlei mp3'tjes aan elkaar geplakt???

Stratman70
27 juni 2004, 11:51
Nee, ik heb dit helemaal zelf verzonnen en ingespeeld. Hoezo? Het was als geintje naar BW bedoeld. Het is erg ruw en snel opgenomen. Ingespeeld op mijn Gibby Les Paul en de eerste solo met een ouderwetse octaver van Boss, wat op zich voor een best grappig geluid zorgt vind ik zelf.
@ Super Slinky: ik ken dat nummer helaas niet, maar ben nu wel erg benieuwd.

Wickeh
27 juni 2004, 11:53
Klinkt leuk gozer. Zie op sommige stukjes de woestijn voor me :D.

Super Slinky
27 juni 2004, 12:12
@ Super Slinky: ik ken dat nummer helaas niet, maar ben nu wel erg benieuwd.

Dit is een geintje toch?
Op het album Rajaz van de bekende band Camel staat een nummer dat bijna exact hetzelfde klinkt. Als je het niet bewust gehoord hebt dan heb je het zeker onbewust gehoord ergens want het is wel heel erg toeval dat het er zo veel op lijkt. :wink:

Mithrandir
27 juni 2004, 12:20
Het nummer heet Sahara volgens mij, download maar eens Stratman :)

Stratman70
27 juni 2004, 12:38
Dank voor de titel. Ik ben m nu aan het zoeken via edonkey. Het zou erg typisch zijn. Ik ken eigenlijk helemaal niks van Camel. Ik werd wel 's morgens wakker met dit riffje in mijn hoofd en ben het gaan opnemen.

Hopelijk heb ik m snel binnen en weet ik of ik het misschien idd (onbewust) al eens heb gehoord. Ik kom hier nog op terug, want het lijkt me zo onwaarschijnlijk, maar je weet het natuurlijk nooit.

Stratman70
29 juni 2004, 10:41
Nou moe, ik heb 'm gedownd, maar ik vind hem er in de verste verte niet op lijken. Of gaat het misschien om een ander nummer van dat album? Ik heb Sahara gedownd.

ik vond het al zo vreemd. Het riffje was gemaakt met Malmsteen in mijn hoofd, die soms ook van dat soort riffjes heeft en verder was het een soort oefening van de harmonisch mineur ladder met gewoon oosterse muziek in het algemeen in gedachte en iemand op een kameel door de woestijn bij ondergaande zon.

Super Slinky
29 juni 2004, 10:52
Nou moe, ik heb 'm gedownd, maar ik vind hem er in de verste verte niet op lijken. Of gaat het misschien om een ander nummer van dat album? Ik heb Sahara gedownd.



Misschien heb je niet het juiste nummer gedownload. Ik weet de titel niet.
Maar vind je het niet opvallend dat je in je in de titel van dit onderwerp het woord Camel laat vallen en dat dan je nummer lijkt op een nummer van de wereldberoemde band Camel? (Ja, Camel heeft Platinum albums gehad !) Ik dacht dat je een grapjes maakte door de Camelfans op de hak te nemen en ze Camelboys te noemen. :D

Luc-O
29 juni 2004, 11:32
Hey Stratman! Klinkt ondanks het feit dat het als 'geintje' is bedoeld en de matige geluidskwaliteit best aardig. Het geheel vind ik iets te langdradig, maar er zitten wel een paar stukken in die op zichzelf de moeite waard zijn om verder uit te werken. Een paar passages hebben echt zo'n beklemmend, dreigend sfeertje, te gek! Luister maar eens naar Satriani's 'War' van zijn cd The Extremist, heeft ongeveer dezelfde sfeer. 8-)

bamboozler
1 juli 2004, 22:44
hoorde ik het nou goed en herkende ik een stukje I Still Remember in het midden???

vind het wel goed gedaan overigens!

Luc-O
1 juli 2004, 23:14
:o Sjongejongejonge, ik probeer al DAGEN een reactie te plaatsen, lukte steeds maar niet, staat-ier ineens 8 keer op... :x :evil: :-? :???:

slayurrr
1 juli 2004, 23:28
:o Sjongejongejonge, ik probeer al DAGEN een reactie te plaatsen, lukte steeds maar niet, staat-ier ineens 8 keer op... :x :evil: :-? :???:

Komt door de server, daar heeft iedereen last van.
Als je een reactie hebt geplaatst en je ziet 'm niet staan, dan moet je ff bij 1 van je eigen posts op je profiel klikken > dan "zie alle berichten van <jezelf> > en dan klik je ff op het topicje waar je hebt gereageerd, dan staat je reactie der wel.

(beetje vaag uitgelegd, maargoed je komt er vast wel uit 8-) )

Stratman70
3 juli 2004, 09:45
@ Super Slinky: Nee, dat camelboy sloeg als grapje op een gewaardeerd medeforumlid, waarvan ik de naam verder niet zal noemen. (Hé Barret, waarom heb jij nog niet reageerd op dit dingetje? :wink: )
Ik meen echt serieus niks van Camel te kennen. Maar als het er zo op lijkt ben ik erg benieuwd welk o welk nummer het is.

@ Luc-O: hey hartstikke bedankt voor de hardnekkige pogingen om te reageren! Dank je voor je gave commentaar en natuurlijk voor het luisteren! Ik zal dat nummer van Satriani eens downen. Erg gaaf dat je die sfeer ook oppikt, want dat vind ik zelf best sterk aan het nummer. Voor de rest rammelt het aan alle kanten (geluidskwaliteit en spel etc.), maar idd die dreigende, beklemmende sfeer bij sommige passages vond ik zelf ook goed uitpakken.

@ Bamboozler: Inderdaad hoorde je dat goed: ik vond het er wel erg goed bij passen en omdat Blackmore mijn grote meester is en de meester altijd zei "There's nothing wrong with stealing, as long as it's done with class.", besloot ik maar eens iets van hem te gebruiken, het is maar een klein stukje he.

De rest is toch echt allemaal door mijzelf verzonnen. :cool: (voor de duidelijkheid.)

In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie gave reacties!

Stratman70
4 juli 2004, 15:04
idd heeft War van Satriani wel iets weg van het sfeertje. Gaaf nummer is dat.

Luc-O
4 juli 2004, 15:09
Wat mij betreft is The Extremist zijn beste cd, qua sfeer, composities, productie, alles!! 8-) Tja, 1992 hè, samen met '91 een topjaar voor wat betreft de releases van legendarische cd's. Ik noem:

-Metallica - Black Album ('91)
-Megadeth - Countdown to Extinction ('92)
-Van Halen - FUCK ('91)
-Dream Theater - Images and Words ('92)
-Alice in Chains - Dirt ('92)
-Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik ('91)
-Fishbone - The reality of my surroundings ('91)
-Extreme - III sides to every story ('92)
-Mr. Big - Lean into it ('91)
-Nirvana - Nevermind ('91)
-Pearl Jam - Ten ('92)
-Faith no More - Angel dust ('91)
-Soundgarden - Superunknown ('92)
-Badlands - Voodoo highway ('91)
-U2 - Achtung Baby ('91)
...and so on...

Stratman70
5 juli 2004, 10:15
Gaaf dat je Badlands noemt. Wat vind jij van Jake E. Lee? Ik heb dat altijd een geweldige gitarist gevonden. Heel gaaf plectrumgeluid heeft hij o.a.

Luc-O
5 juli 2004, 10:30
Ik vind Jake E. Lee ook een te gekke gitarist! Ik ben heel lang helemaal leip geweest van hun nummer Soulstealer, dat wordt zo vet gespeeld! 8-)

( :( Het lukt me trouwens wéér niet te reageren in mijn eigen topic, maar hier gaat het goed, snap er geen f*ck van :???: )

Stratman70
5 juli 2004, 11:12
Ja, ik had ook nog een reactie gezet op jouw topic, maar hij komt vanzelf wel bovendrijven vroeg of laat. Kijk maar eens in het venster onderaan, als je een bericht aan het intypen bent. dan zie je je vorige berichten al wel staan.

AART
10 juli 2004, 11:38
http://www.travelinstyle.com/morocco/images/Sahara/large%20caravan.jpg

Stratman70
12 juli 2004, 22:54
Met de groeten aan Barret.

Swan
12 juli 2004, 23:00
wil je nou zo graag n reply van hem?

Stratman70
12 juli 2004, 23:55
Neuh, niet persé. Ik hou gewoon van die jongen en doe hem daarom graag de groeten! :D

Tupelo
6 augustus 2004, 02:48
Hey best cool. Technisch in ieder geval top! Niet echt mijn stijl, maar zeker gewaardeerd!