PDA

View Full Version : Ibanez Archtop



Globetrotter
24 juni 2004, 20:38
http://images.piens.be/ibanez/AFS75TTRD.jpg
Hoi!

Heeft er iemand ervaring met deze archtop? Ibanez lijkt me wel een kwalitatief goed merk, maar maken ze ook goede archtops? Hij is zeer betaalbaar, en ik vind hem er wel cool uitzien, met die 'bigsby'.
Cheers,

Bart

Edit: en spotgoedkoop: denk 360€ (als mijn btw berekening klopt...)

SiNiSTRaL
24 juni 2004, 21:34
ibanez een kwalitatief goed merk?!
dat hangt er maar van af, dioe goedkope dingetjes van onder de 400 euro van ibanez is echt bagger (dan doel ik op de solidbody gitaartjes)
maar de dure zijn wel goed

John P
24 juni 2004, 21:44
Hij/zij krijgt wel goeie recensies. Lijkt me wel een leuke gitaar om erbij te hebben. Weinig geld voor een arch-top.

Thom TK
24 juni 2004, 22:34
ibanez een kwalitatief goed merk?!
dat hangt er maar van af, dioe goedkope dingetjes van onder de 400 euro van ibanez is echt bagger (dan doel ik op de solidbody gitaartjes)
maar de dure zijn wel goed

FF tussendoor hoor:

Valt de RG470 ook onder jouw beschrijving??
Gewoon ff ter info, want ik ben linkshandig en kan erg weinig gitaren uittesten.

SiNiSTRaL
24 juni 2004, 22:39
ibanez een kwalitatief goed merk?!
dat hangt er maar van af, dioe goedkope dingetjes van onder de 400 euro van ibanez is echt bagger (dan doel ik op de solidbody gitaartjes)
maar de dure zijn wel goed

FF tussendoor hoor:

Valt de RG470 ook onder jouw beschrijving??
Gewoon ff ter info, want ik ben linkshandig en kan erg weinig gitaren uittesten.
die op marktplaats bedoel je?
ik vind m een beetje te duur eerlijk gezegd (450 ofzo vraagt ie ervoor) maar is opzich wel een leuke gitaar (standaard ibanez rg, basswood body, wizard neck, klote pickups, floyd achtige tremolo)

skabouter
25 juni 2004, 01:05
voor deze ibbie viel ik ook. lekker stoere rock`a billy, met stoere bigsby.
tot ik hem testte.............erg kutding. ik zou nie weten of de prijs/kwaliteit verhouding goed is of niet (misschien wel) maar ik vond hem erg kut. voor een "gitaar" geen prettig ding. geen maple balk in het midden dus veel feedback (met gain). de lak is kut, de finish is goedkoop (het ding voelt echt als plastic), de bigs ontstemt, de neck is te smal, de frets te klein, en het geheel heeft een erg hoog plastic-gehalte. ik vond het 3 keer niets.

ReinoutV
25 juni 2004, 09:06
Dit soort gitaren hebben nooit een balk in het midden. Je moet hem zelf maar proberen, voor het geld vond ik het een hele leuke gitaar. Als ie goed afgesteld is speelt ie ook neg eens heel fijn. Je kan dan altijd doorsparen om later eens een keer de pickups te vervangen of zo. Het ontstemmen van de bigsby kan ook komen omdat er nieuwe snaren of zitten of zo. En bij extreem gebruik ontstemmen dit soort vibrato's (ook die van de fendersoort) altijd.

Globetrotter
25 juni 2004, 15:12
Misschien toch maar beter doorsparen voor een Epi Dot ofzo?
In elk geval al bedankt voor de 'feedback'... Alle overige info over dees gitaartje blijft welkom!
Cheers,

Bart

SiNiSTRaL
25 juni 2004, 15:29
skabouter zn epi stond te koop geloof ik...es335

episua
25 juni 2004, 17:24
Ik speelde uhmm... een jaartje terug op eigenlijk alle soorten hollowbody's in meerdere winkels waaronder de Ibanez artcore serie en de hele Epiphone reeks. Persoonlijk vond ik de Ibanez type's qua bespeelbaarheid vele malen beter dan de (duurdere) Epiphone's. Uiteindelijk ben ik voor een Epiphone Wildkat gegaan, maar dat eigenlijk puur om het formaat en de P90 elementen. Maar moest ik tussen een Epiphone Dot es 335 en zo'n Ibanez kiezen, dan had de Ibanez het 100% gewonnen. Dus eh... zelf gaan testen die archtops van de bekende merken.

skabouter
25 juni 2004, 20:24
mijn sheraton staat niet meer te koop

mar ik horde wel van een tweedehands ES dot voor 200 euro (koopje !!)

Bluesbreaker
25 juni 2004, 20:43
ik ben ook van plan om over een tijdje artcore te gaan kopen (na mn fender) en inderdaad vrijwel allemaal positieve revieuws
en natuurlijk kun je geen top kwaliteit verwachten van een gitaar van net onder de 400 euro

skabouter
25 juni 2004, 20:51
ja, inderdaad. maar de epiphones zijn nu ook flink in prijs gedaald, en vor 50-100 euro meer heb je iets veel beters en mooiers (maarja, das mijn mening )