PDA

View Full Version : elementen te magnetisch?



robzilla
24 juni 2004, 17:10
Hoi,

Ik heb net mn Gibson les Paul Std. opgehaald bij de muziekwinkel, ze hebben hem afgesteld omdat hij wat rare buzz gaf op de brug (zit er nog steeds een beetje als je hard aanslaat rond het 12e vakje op de Gsnaar) en de action niet goed was.

Nu werd mij verteld dat de elementen extra magnetisch zijn en deze erg aan de gitaar trekken, het stemmen van de snaren apart gaat wel goed, maar op het fretboard zitten er soms wat valse plekken. Dit veroorzaakte ook het de rare buzz op de brug op de Gsnaar.

Nieuwe elementen zouden de gitaar goed doen zeiden ze.

Kan dit? Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt?

ps,. wat kunnen andere redenen van de buzz op de Gnsaar zijn? Versleten zadeltje?

shredneck
24 juni 2004, 17:15
Je rijnste bull als je het mij vraagt, en ik kan het weten, het is mijn werk.


Pick ups zijn nooit TE magnetisch, zelfs een x2n van DiMarzio(een echte krachtpatser) is qua stringpull goed af te stellen.

Deze winkel probeert je op te lichten, en het lijkt me zo dat er geen kennis aanwezig is.

Voor hulp, mailen.

Groeten,
C.

shredneck
24 juni 2004, 17:15
Je rijnste bull als je het mij vraagt, en ik kan het weten, het is mijn werk.


Pick ups zijn nooit TE magnetisch, zelfs een x2n van DiMarzio(een echte krachtpatser) is qua stringpull goed af te stellen.

Deze winkel probeert je op te lichten, en het lijkt me zo dat er geen kennis aanwezig is.

Voor hulp, mailen.

Groeten,
C.

shredneck
24 juni 2004, 17:20
..overigens kan de buzz natuurlijk veroorzaakt worden door plaatselijke fretslijtage, een incorrecte halspenafstelling of wellicht een zadeltje, maar in dat laatste geval zou deze op andere posities ook moeten buzzen.

Topkam is het niet, de noot was immers "gefret" toch?

Een losse halspen zou kunnen, die bij bepaalde frequenties dus mee gaat trillen, of wellicht heb je last van zgn. "dead spots" in de gitaar...

Monty
24 juni 2004, 17:21
Lijkt me sterk dat dat aan de elementen liggen. Zowiezo trekken humbuckers minder aan je snaren dan single coils wanneer je ze te hoog zet.

Wat misschien het euvel is:
- Je hals staat niet recht (in het ergste geval een S-vorm). Er zit een boggel waar je hals de body raakt (zie je vaker bij acoustische gitaren).
- Je frets zijn niet goed. Ze steken uit of staan scheef
- Intonatie of action nog niet goed.
- Er zit iets los op je brug wat meetrilt

Als je denkt dat het wel aan je elementen ligt, moet je ze een keer flink naar beneden draaien (niet te, dan vallen ze erin). Maar als je standard gibson elementen hebt lijkt het me sterk dat dit het geval is.

robzilla
24 juni 2004, 17:23
Lijkt me sterk dat dat aan de elementen liggen. Zowiezo trekken humbuckers minder aan je snaren dan single coils wanneer je ze te hoog zet.

Wat misschien het euvel is:
- Je hals staat niet recht (in het ergste geval een S-vorm). Er zit een boggel waar je hals de body raakt (zie je vaker bij acoustische gitaren).
- Je frets zijn niet goed. Ze steken uit of staan scheef
- Intonatie of action nog niet goed.

Als je denkt dat het wel aan je elementen ligt, moet je ze een keer flink naar beneden draaien (niet te, dan vallen ze erin). Maar als je standard gibson elementen hebt lijkt het me sterk dat dit het geval is.

de winkel heeft ze al teruggedraaid, en de hals is voor zover ik kan zien zo recht als een plank.

Monty
24 juni 2004, 17:25
Om welke winkel gaat het?

robzilla
24 juni 2004, 17:28
Om welke winkel gaat het?

Dat zou een beetje bad press zijn om te vermelden, ik kan het je wel pm'en als je het graag wilt weten..

Monty
24 juni 2004, 17:31
Om welke winkel gaat het?

Dat zou een beetje bad press zijn om te vermelden, ik kan het je wel pm'en als je het graag wilt weten..

Ok doe dat maar :wink:

Negative K3 fan
24 juni 2004, 18:22
hoezo bad press??? het is toch gewoon hoe het gaat of niet? Niks bad press. Juist good press als ze het goed oplossen en het ook in het topic komt!

Maar anyway, ik vind niet dat je van een nieuwe gitaar van >2000 dat soort dingen mag verwachten! Zelfs mijn agile kwam beter de winkel uit, waarschijnlijk ook de meeste epiphones. Shredneck, hoe is die gitaar er door gekomen?

Bluesbreaker
24 juni 2004, 18:38
idd, als je verhaal klopt waarom zou je dan de naam van de winkel niet noemen, als iets goed gaat attendeer je mensen daar op en als iets verkeerd gaat waarschuw je ze er voor.....

shredneck
24 juni 2004, 18:56
hoezo bad press??? het is toch gewoon hoe het gaat of niet? Niks bad press. Juist good press als ze het goed oplossen en het ook in het topic komt!

Maar anyway, ik vind niet dat je van een nieuwe gitaar van >2000 dat soort dingen mag verwachten! Zelfs mijn agile kwam beter de winkel uit, waarschijnlijk ook de meeste epiphones. Shredneck, hoe is die gitaar er door gekomen?


Die LP was volgens mij niet nieuw, dus dan kan het van alles zijn.

shredneck
24 juni 2004, 18:56
hoezo bad press??? het is toch gewoon hoe het gaat of niet? Niks bad press. Juist good press als ze het goed oplossen en het ook in het topic komt!

Maar anyway, ik vind niet dat je van een nieuwe gitaar van >2000 dat soort dingen mag verwachten! Zelfs mijn agile kwam beter de winkel uit, waarschijnlijk ook de meeste epiphones. Shredneck, hoe is die gitaar er door gekomen?


Die LP was volgens mij niet nieuw, dus dan kan het van alles zijn.

robzilla
24 juni 2004, 19:40
Mijn LP was idd niet nieuw. De winkel was City Music in Alphen aan den Rijn, ik ga morgen of zaterdag nog even langs en kijken wat ze zeggen.

robzilla
26 juni 2004, 18:50
Om nog even op het gebuzz op de brug terug te komen, ik heb de snaren even los gedraaid en mijn zadels bekeken. De zadels van de hoge E en de Gsnaar zijn redelijk versleten zo te zien. Ik heb even in paint een voorbeeldje gemaakt van hoe ze eruit zien, kan een zadel die er zo uitziet een buzz veroorzaken?

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitar/zadelvb.JPG

Het onderste rondje is dus volgens mij ingesleten door de snaar, of hoort het zo?

Monty
26 juni 2004, 19:16
Uit je tekening kan ik niet echt opmaken met wat je bedoelt (het lijkt meer op een tiet :-? ).

Maar zadels hebben een inkeping (notch) waar de snaar inligt, dat is normaal en zouden geen buzz moeten veroorzaken.

robzilla
26 juni 2004, 19:52
Uit je tekening kan ik niet echt halen wat je bedoelt (het lijkt meer op een tiet :-? ).

Maar zadels hebben een inkeping (notch) waar de snaar inligt, dat is normaal en zouden geen buzz moeten veroorzaken.

Hoi,

natuurlijk zit er een inkeping in de zadels, maar zit er in de inkeping nog een inkeping? Of heeft de snaar die erin gesleten, en veroorzaakt die inkeping misschien buzz?

THW
26 juni 2004, 21:26
te magnetische elementen???? :???:
Ik heb er niet zoveel verstand van maar dat bestaat toch echt niet!

Javaca
26 juni 2004, 21:34
Te magnetische elementen bestaan wel.
De magneten van de elementen trekken de snaren wat naar zich toe waardoor het geluid snel doodvalt en dof wordt.

Een buzz wil vaak een te hoge fret of te laag afgesteld zadel betekenen. Een ingesleten zadel kan dit ook veroorzaken.

robzilla
26 juni 2004, 22:38
Te magnetische elementen bestaan wel.
De magneten van de elementen trekken de snaren wat naar zich toe waardoor het geluid snel doodvalt en dof wordt.

Een buzz wil vaak een te hoge fret of te laag afgesteld zadel betekenen. Een ingesleten zadel kan dit ook veroorzaken.

Dat is dus wat ik denk, een ingesleten zadel. Ik ga het es vergelijken met de Epi Elite Les Paul vna een vriend van me. Wat zijn goede nieuwe zadels, als ik ze nodig heb?

Javaca
26 juni 2004, 22:45
Ik zou er grafieten zadels op gooien.

Antal
29 juni 2004, 01:24
De winkel was City Music in Alphen aan den Rijn

Ok, daar hoeven we dus ook niet heen.... :roll:

IndiepoprockJesse
29 juni 2004, 03:41
Om nog even op het gebuzz op de brug terug te komen, ik heb de snaren even los gedraaid en mijn zadels bekeken. De zadels van de hoge E en de Gsnaar zijn redelijk versleten zo te zien. Ik heb even in paint een voorbeeldje gemaakt van hoe ze eruit zien, kan een zadel die er zo uitziet een buzz veroorzaken?

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitar/zadelvb.JPG

Het onderste rondje is dus volgens mij ingesleten door de snaar, of hoort het zo?

[nerd mode]Hihi, that looks like a boobie, ghigh[/nerd mode]

:D

ok, ik kan denk ik maar beter naar bed gaan nu.. truste