PDA

View Full Version : de luxe trafo



emeas
24 juni 2004, 13:56
Wie kan me vertellen wat de juiste kleurcodes zijn voor het aan sluiten van een Fender de luxe trafo en dan met name de primaire kant die wil ik n.l aansluiten zonder de meerstanden schakelaar.
Het gaat hier om een NOS trafo uit 1968 (606 850)
Die wil ik monteren in m,n 68 de luxe reverb omdat hier nu een vervangingstrafo inzit.
Voor zover ik het kan bekijken moet ik een keuze maken tussen zwart-zwart/rood (240V?)of zwart-zwart/groen(230V)of zwart-zwart/geel(220V?)

Mr.Jay
24 juni 2004, 15:12
Wie kan me vertellen wat de juiste kleurcodes zijn voor het aan sluiten van een Fender de luxe trafo en dan met name de primaire kant die wil ik n.l aansluiten zonder de meerstanden schakelaar.
Het gaat hier om een NOS trafo uit 1968 (606 850)
Die wil ik monteren in m,n 68 de luxe reverb omdat hier nu een vervangingstrafo inzit.
Voor zover ik het kan bekijken moet ik een keuze maken tussen zwart-zwart/rood (240V?)of zwart-zwart/groen(230V)of zwart-zwart/geel(220V?)

even doormeten is het beste.
Zet een klein spannigkje om de beurt op de prim. draden en meet steeds sec. wat eruit komt, je kiest zo de gewenste waarde.

JaY

aad
24 juni 2004, 23:04
Wie kan me vertellen wat de juiste kleurcodes zijn voor het aan sluiten van een Fender de luxe trafo en dan met name de primaire kant die wil ik n.l aansluiten zonder de meerstanden schakelaar.
Het gaat hier om een NOS trafo uit 1968 (606 850)
Die wil ik monteren in m,n 68 de luxe reverb omdat hier nu een vervangingstrafo inzit.
Voor zover ik het kan bekijken moet ik een keuze maken tussen zwart-zwart/rood (240V?)of zwart-zwart/groen(230V)of zwart-zwart/geel(220V?)

Als je zeker weet dat die kleuren zwart-zwart/groen overeenkomen met 230V aansluiting zou ik daarvoor gaan. Daarna idd even nameten kwa secundaire spanningen. De voltages lopen zo te horen niet eens zover uit elkaar, dus dat kun je zo doen denk ik.
Maar weet je zeker dat er geen 110V (bijv) bij zit?

emeas
24 juni 2004, 23:35
o ja er zit volgens mij ook nog een 110 V aansluiting op zwart/wit-zwart,
en ook nog zwart/oranje zwart is nog een mogelijkheid.
Ik heb vanavond voorzichtig 23V op zwart/groen/zwart gezet en meet dan secundair op gr/gr-0.6V en op geel/geel-0,5 V op rood /rood ongeveer 75 V en op rood/ blauw en geel/rood ongeveer 5 V dus dat lijkt me wel aardig in de richting. :P