PDA

View Full Version : geluidskaart.



sebass
24 april 2002, 19:09
Wat is een goede geluidskaart om muziek op te nemem. Ik ben van plan om een microfoon voor de versterker te zetten dan door een klein mengpaneeltje (misschien eerst door een DI boxje indien dit beter is) naar de computer om deze af te mixen met zang enzo.
Ik gebruik nu een live SB 5.1 rechtstreeks in de line in, waar ik niet echt tevreden mee ben maar het is er ook niet voor gemaakt.
Als mike had ik een akg c 1000 s in gedachten. Iemand gebruikte er drie om mijn akoestische gitaarspel op te nemen en het klonk echt geweldig.

BVD Sebastiaan

Dirk_Hendrik
25 april 2002, 11:14
Sebass,
Misschien is het een idee om eerst eens uit te zoeken wat waarvoor dient. Op het moment dat je met een DI aan de slag gaat om iets vanuit een mixer naar en line in te sturen geef je duidelijk blijk van gebrek aan basiskennis.
Opstelling: C1000 (aan de prijs maar mooi) => microfooningang mixer => uitgang mixer (is line niveau) => line in van SB. Op het moment dat dit vreselijk waardeloos klinkt is er waarschijnlijk iets ontzettend mis met de opstelling die je gebruikt. Wat kan ik nit zeggen want ik je daadwerkelijke opstelling niet.