PDA

View Full Version : Gezocht: Chorus die erg ver kan gaan



katana
24 juni 2004, 11:58
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een chorus pedaal die goed in te stellen, zo eentje waarvan je plotseling naar de wc moet, die tegen een flanger aan kan gaan en die toch ook beschaafd kan zijn.

Is een boss super chorus wat? (Er staat wel super op dus :-D )

Mvg Jasper

Globetrotter
24 juni 2004, 12:49
Ik kocht zopas de Chorus Ensemble 20 (dergelijke twin pedaal). Hij is wel digitaal, maar je kan er echt wel heel wat kanten mee uit. Stereo, mono, verschillende soorten Chorus waaronder de CE 1 (waar ik absoluut verzot op was... maar wegens vintagen en dus duur en moeilijk te vinden bied dit een alternatief), een rich chorus, standard chorus, een chorus voor in combinatie met distortion enz. en alles individueel nog in te stellen... Ik ben nog niet aan het einde van de mogelijkheden van dit pedaaltje. Je kan ook een aantal presets saven in 4 memory 's. Ze zijn tegenwoordig ook zo duur niet meer (200€ in duitsland), toch niet als je ziet wat je er voor terug krijgt.
Cheers,

B-a-r-t

jaywalker
24 juni 2004, 13:22
EHX small clone gaat erg ver...richting phaser. Heb dat ding een paar dagen thuis gehad om voor phx de busjes te veranderen. Gaat erg ver

katana
24 juni 2004, 13:51
Die Chorus ensemble 20 lijkt me wel een heel fijn ding inderdaad, maar ik vind 200 euro wel wat veel voor een chorus pedaal. Zo uitgebreid hoeft het allemaal niet, het gaat er gewoon om dat ik een lekkere vage chorus kan maken maar ook een hele softe.

De Small Clone zal denk ik beter gaan, die ligt ook beter in mijn budget:-)
Maar daar heb ik nog een vraagje over...
De Small Clone heeft maar 1 potmeter die de rate instelt en verder een dept switch, is dat genoeg om je chorus goed te kunnen instellen?

Mvg Jasper

Fuhgawz
24 juni 2004, 13:53
Volgens mij gaan de goedkopere chorussen ook wel ver. Van Danelectro, of zo'n oude Pearl of Yamaha chorus.

Mitch
24 juni 2004, 14:11
Zeker als het tegen de flanger aan moet kunnen zitten denk ik Ibanez: CS9, BC9, DCL, CCL.
Een maat van me heeft geloof ik nog een Ibanez die chorus en flanger combineert (niet dat nieuwe prutding CF7). Zal nog even informeren voor je als je wilt, want die is in goede staat en gaat voor een schappelijke prijs weg.

jaywalker
24 juni 2004, 16:11
Die Chorus ensemble 20 lijkt me wel een heel fijn ding inderdaad, maar ik vind 200 euro wel wat veel voor een chorus pedaal. Zo uitgebreid hoeft het allemaal niet, het gaat er gewoon om dat ik een lekkere vage chorus kan maken maar ook een hele softe.

De Small Clone zal denk ik beter gaan, die ligt ook beter in mijn budget:-)
Maar daar heb ik nog een vraagje over...
De Small Clone heeft maar 1 potmeter die de rate instelt en verder een dept switch, is dat genoeg om je chorus goed te kunnen instellen?

Mvg Jasper

Jup :-D

Mijn ce-2 heeft ook maar 2 knoppen. Meer dan 2 knoppen is overbodig...net zals als een mxr phase 90 (die heeft er maar 1)

BartL
5 juli 2004, 12:34
Wat kost tegenwoordig een tweedehands ORIGINELE Ibanez CS-9? Zit je dan rond de 120 - 140 euro?

Fluffy
5 juli 2004, 12:38
nieuw 169
2de hands zag ik hem voor 91

Fuhgawz
5 juli 2004, 12:40
Wat kost tegenwoordig een tweedehands ORIGINELE Ibanez CS-9? Zit je dan rond de 120 - 140 euro?

Nope, http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=26300 :-D

BartL
5 juli 2004, 14:04
Woei :-D

BartL
5 juli 2004, 14:05
nieuw 169
2de hands zag ik hem voor 91
Nee, want die zijn niet meer nieuw te koop :)

Robbert
5 juli 2004, 14:14
nieuw 169
2de hands zag ik hem voor 91
Nee, want die zijn niet meer nieuw te koop :)

De Maxon serie weer wel.

BartL
5 juli 2004, 14:20
Maar dat zijn toch ook re-issues? :-?

Robbert
5 juli 2004, 14:22
Maar dat zijn toch ook re-issues? :-?

Uhuh.

Negative K3 fan
5 juli 2004, 17:20
eenc horus die erg ver gaat is natuurlijk de EHX poly chorus, alleen niet zon goede kwaliteit.

schizo910
5 juli 2004, 18:33
rotary chorus van Ibanez (RC99)!!!

dejohan
6 juli 2004, 15:03
eenc horus die erg ver gaat is natuurlijk de EHX poly chorus, alleen niet zon goede kwaliteit.

Think Kurt Cobain.