PDA

View Full Version : Leuke gitaar om te upgraden



BartL
24 juni 2004, 00:39
Wat zijn nou leuke gitaren (nieuw/tweedehands) rond de 300 euro :-D om te upgraden? (Topkam / Tuners? / Pickups etc.)

Schiet maar raak...

OLP MM1?
Iets van Epiphone?
Iets van Harley Benton (die telecaster?)?

Rubenios
24 juni 2004, 03:07
ehhh geef me 1 reden.... waaarom zou je dat willen?

Harry
24 juni 2004, 08:31
denk maar na, het is niet moeilijk. Is toch leuk, om van een leuke plank een goede gitaar te maken?

bollocks37
24 juni 2004, 10:16
Zoek een Agile.
(heb er toevallig nog één te koop :wink: )

Raffel
24 juni 2004, 10:17
oh ik hem nog een krakkemikkige bak ergens liggen, die kun je helemaal naar hartelust upgraden als je wil. Nek vervangen, alle electronica. Je mag m hebben voro 500 euro :P

Jeroenvanhulsteijn
24 juni 2004, 10:34
Epiphone Genesis en Ibanez Blazers (de ouwe modellen) zijn denk ik leuke gitaren om te upgraden.

maar ik denk niet dat ze er meer waard door worden.

munkie
24 juni 2004, 10:57
Epifoon, daar MOET je alles op vervangen :-D :-D :-D :-D :-D

Negative K3 fan
24 juni 2004, 11:24
Zoek een Agile.
(heb er toevallig nog één te koop :wink: )

wordt lastig in nl

welke agile heb je te koop en waarom?

Bins
24 juni 2004, 13:13
Ik heb zelf een OLP mm1. Wat ik heb gedaan:

Graphtech zadels
Grafiete topkam
4 gotoh tuners
Nieuwe potmeter

De hals van de olp is echt lekker,heel comfortabel. Verder zijn de stock-tuners wel ok, maar ik had nog een setje 6l liggen, dus heb ik die bovenste 4 vervangen (4l/2r setjes zie ik bijna nergens). De topkam was gebroken, al na 1 of 2 weken, echte plastic crap. Die grafiete is goed, help ook met stemvastheid. De brugzadels heb ik uit voorzorg gedaan. Cheape zadels = gebroken snaren, in mijn ervaring.

Alleen de brug pickup ga ik nog vervangen, dan issie "klaar". De stock pu's zijn zeker niet slecht, maar missen wat "ballen", ik denk dat een superdistortion of een tonezone wel lekker gaat klinken. Onversterkt klinkt de gitaar gewoon goed.

Maar goed, ik doe dit niet omdat ik upgraden zo leuk vind. Ik heb gewoon niet zoveel geld,. Dus heb ik iets goedkoops gehaald, wat wel lekker speelde, en upgrade ik telekns wat als ik een beetje geld heb. Je kan wel zeggen "doorsparen", maar ik had snel een redelijke, "gigbare" gitaar nodig, dus vandaar.

Als je er geen haast mee hebt, koop dan gewoon in 1 keer een goeie, als je "kutten met gitaren" leuk vind, haal dan een warmoth ofzo in huis, dat lijkt me veel leuker dan upgraden. (maar goed, je moet natuurlijk doen waar je zelf zin in hebt)

SiNiSTRaL
24 juni 2004, 13:15
Epifoon, daar MOET je alles op vervangen :-D :-D :-D :-D :-D
of van die jap jacksons....om over die goedkopere uit china of war die troep vandaan komt maar te zwijgen...

amon
24 juni 2004, 13:22
ik heb nog wel een airguitar die je mag kopen voor 250 euro, incl air-hardcase op maat.
kun je helemaal mooi upgraden! :razz:



nee, maargoed, ik zou iets van squier ofzo nemen die hebben soms nog aardig leuke stratjes en als je daar dan de hardware en elementen van veranderd...

Javaca
24 juni 2004, 13:28
London City

SiNiSTRaL
24 juni 2004, 13:30
London City
de duurdere london cities (van 800 euro ofzo, die prs kopiën) die schijnen echt heel goed te zijn...

Luuk'm
24 juni 2004, 15:05
is een London city van rond de €800 getest hier op gitaarnet.
Een hurricane III ofzo, lijken me prima dingen, alleen die kleur...

bollocks37
24 juni 2004, 15:37
welke agile heb je te koop en waarom?

Ik heb een AX2, zo'n explorer type, met een mooi gevlammed bovenblad 8-)

Ik heb 6 gitaren waarvan twee Agile's:
1x Gibson LP Classic, wordt gebruik tijdens repetities en optredens.
1x Agile 2500 met Bigsby dit is de backup voor de Gibby en gaat dus mee met optredens.
1x Ibanez Roadstar uit '83 die in C is gestemd.
1x Hohner professional L75, deze gitaar heb ik al twintig jaar en staat op mijn werk naast mijn bureau.
1x Ibanez S370, staat thuis altijd klaar en ingeplugged om te spelen.
1x Agile AX explorer......volkomen ongebruikt, één keer meegenomen naar de repetitie Klikt perfect net als al die andere gitaren die ik heb...

Kort samengevat, ik gebruik hem niet, en kan ook na bovenstaande opsomming geen smoes bedenken waarom ik hem zou houden.
Ik verwacht overigens niet dat ik hem kan verkopen, het merk zegt de meeste mensen helemaal niks.

THW
24 juni 2004, 15:40
Misschien een Koreaanse DEAN
Of een Yamaha Pacifica
Kijk eens 2e hands!

DeLirium
5 juli 2004, 18:18
welke agile heb je te koop en waarom?

Ik heb een AX2, zo'n explorer type, met een mooi gevlammed bovenblad 8-)

Ik heb 6 gitaren waarvan twee Agile's:
1x Gibson LP Classic, wordt gebruik tijdens repetities en optredens.
1x Agile 2500 met Bigsby dit is de backup voor de Gibby en gaat dus mee met optredens.
1x Ibanez Roadstar uit '83 die in C is gestemd.
1x Hohner professional L75, deze gitaar heb ik al twintig jaar en staat op mijn werk naast mijn bureau.
1x Ibanez S370, staat thuis altijd klaar en ingeplugged om te spelen.
1x Agile AX explorer......volkomen ongebruikt, één keer meegenomen naar de repetitie Klikt perfect net als al die andere gitaren die ik heb...

Kort samengevat, ik gebruik hem niet, en kan ook na bovenstaande opsomming geen smoes bedenken waarom ik hem zou houden.
Ik verwacht overigens niet dat ik hem kan verkopen, het merk zegt de meeste mensen helemaal niks.

Ik wil 'm heeeeeeeeeeeeeel graag hebben! Wat moet ie kosten?

DeLirium
5 juli 2004, 18:18
welke agile heb je te koop en waarom?

Ik heb een AX2, zo'n explorer type, met een mooi gevlammed bovenblad 8-)

Ik heb 6 gitaren waarvan twee Agile's:
1x Gibson LP Classic, wordt gebruik tijdens repetities en optredens.
1x Agile 2500 met Bigsby dit is de backup voor de Gibby en gaat dus mee met optredens.
1x Ibanez Roadstar uit '83 die in C is gestemd.
1x Hohner professional L75, deze gitaar heb ik al twintig jaar en staat op mijn werk naast mijn bureau.
1x Ibanez S370, staat thuis altijd klaar en ingeplugged om te spelen.
1x Agile AX explorer......volkomen ongebruikt, één keer meegenomen naar de repetitie Klikt perfect net als al die andere gitaren die ik heb...

Kort samengevat, ik gebruik hem niet, en kan ook na bovenstaande opsomming geen smoes bedenken waarom ik hem zou houden.
Ik verwacht overigens niet dat ik hem kan verkopen, het merk zegt de meeste mensen helemaal niks.

Ik wil 'm heeeeeeeeeeeeeel graag hebben! Wat moet ie kosten?

DeLirium
5 juli 2004, 18:19
welke agile heb je te koop en waarom?

Ik heb een AX2, zo'n explorer type, met een mooi gevlammed bovenblad 8-)

Ik heb 6 gitaren waarvan twee Agile's:
1x Gibson LP Classic, wordt gebruik tijdens repetities en optredens.
1x Agile 2500 met Bigsby dit is de backup voor de Gibby en gaat dus mee met optredens.
1x Ibanez Roadstar uit '83 die in C is gestemd.
1x Hohner professional L75, deze gitaar heb ik al twintig jaar en staat op mijn werk naast mijn bureau.
1x Ibanez S370, staat thuis altijd klaar en ingeplugged om te spelen.
1x Agile AX explorer......volkomen ongebruikt, één keer meegenomen naar de repetitie Klikt perfect net als al die andere gitaren die ik heb...

Kort samengevat, ik gebruik hem niet, en kan ook na bovenstaande opsomming geen smoes bedenken waarom ik hem zou houden.
Ik verwacht overigens niet dat ik hem kan verkopen, het merk zegt de meeste mensen helemaal niks.

Ik wil 'm heeeeeeeeeeeeeel graag hebben! Wat moet ie kosten?

Diedo
5 juli 2004, 19:45
PM aub....

VaderSlayer
5 juli 2004, 23:13
Er staat bij feedbak een Dean EVO X voor 200,- mahonie gitaar etc. misschien is dat wat?

BartL
5 juli 2004, 23:40
Vanmiddag OLP MM1 uitgetest.
ff quoten uit een ander topic...

Vanmiddag de OLP MM1 getest. Ik ben erg blij verrast :o

Speelt best lekker (niet 1500 euro-lekker) en klinkt eigenlijk erg goed. Ik vraag me af of je iets beter kan krijgen onder de 300 euro...
...dus :)

SiNiSTRaL
5 juli 2004, 23:42
heb ooit na een optreden van bins ff 2 sec op die van hem gespeeld, vond m een beetje 'plastic' en tele-achtig aanvoelen...maarja, is best wel bang voor je buck :D

BartL
5 juli 2004, 23:53
Juistem :cool: Bestwel heel erg :-D