PDA

View Full Version : Rack uitbouwen



Iced Dragon
23 juni 2004, 21:25
Hallo mannen,
hier zijn we weer. Nog 1 examen te gaan (volgende dinsdag) en dan heb ik een weekje vrijaf om eindelijk wat aan mijn rack te doen.
Daarom nu al een topic om tegen dan al zoveel mogelijk informatie te hebben.

'k weet dat er al vanalles geschreven en gevraagd geweest is maar 'k zou nu 's alles gebundeld willen zien staan van mensen met ervaring.

Mijn huidig rack is
Engl 530
G-Major
Marshall 8008

in een Gatorrek van 4 units,
de apparaten onderling verbonden met van die gekleurde kabeltjes...

Eerst en vooral ben ik op zoek naar een nieuwe poweramp (de 8008 zou dan als back-up dienen)
Eerst wou ik een Engl 930/60 maar dat is niet doorgegaan (sorry Morris)
En nu heb ik mijn zinnen gezet op VHT
Waarom? Lijken mij kwalitatief iets betrouwbaarder? Heb hier ergens gelezen van uitgebrandde Engls?? Dat heeft mij iig wat bang gemaakt..

De 2150 leek me wat overkill, zowel qua vermogen als prijs (toch bij Piens een kleine 2500€)

Mijn interesse gaat uit naar de 2/50/2.
50W buizen zou genoeg power moeten geven dacht ik? Met EL34 buizen heb ik geen ervaring, al zegt iets in mijn hoofd me om een of andere reden 6L6...
Ik speel metal/shred, maar ook gewoon cleane dingetjes, jazz, blues. Clean is eigenlijk heel belangrijk.
Heb de kans gehad om Wimmeltjes 2/90/2 te kopen, maar ik dacht dat 2x90W toch misschien iets te veel was en dat die KT88 buizen niet zo geschikt waren voor clean?
Momenteel zit ik niet in een band (maar daar kan gauw verandering in komen), da's ook waarom ik slechts 50W zou willen kopen. Aan de andere kant, thuis kan ik hem toch niet opendraaien wegens buren en studeren...dus waarom dan toch geen 2/90/2? Heb wel spijt dat ik deze heb laten glippen.

Dus, ik vind de klank (clean en distortion) van mijn 530 dik in orde en ik zoek een poweramp die hem alle eer aan doet, en vooral de clean clean houdt. (Later zal ik wsch overschakelen naar een 580, maar da's toekomstmuziek).
Welke buizen raden jullie me aan? Misschien dat de clean ietsje warmer zou mogen maar mijn 'ritmedistortion' moet niet te veel mids hebben. (heb een Engl 4*12" Pro cab : V30 speakers)

Zou ik kijken voor tweedehands of gewoon direct bij vd Haar? Zijn adviesprijs was geloof ik 1125€ voor de 2/50/2. Kan ik hier nog aan afbieden?
Ik zou dan ook direct goeie bekabeling en pluggen willen. Welke merken?
Hoeveel meter enz..(ev. wat reserve bijgerekend)
Ik zou ook wat reservebuizen willen inslaan dan. Ook hier welk merk?
m'n Engl heeft 2 x ECC 83.
Kan ik hier ook(?) gerust voor bij vd Haar terecht of raden jullie mij toch liever iemand anders aan?

En zou ik alles (530, G-major, VHT) in een rack proppen of toch maar de VHT in een apart 4-eenheden rekje? Dan kan er altijd nog wel wat bij :wink:
of moet ik al beginnen uitkijken naar zo'n shockmounttoestanden?

Sorry, enorm veel vragen, hopelijk kunnen jullie mij helpen en jullie kennis met mij delen, alvast bedankt, 8-) 8-)

Bjorn :amp: