PDA

View Full Version : Beste Live-acts/bands



THW
23 juni 2004, 19:34
Welke band/act vinden jullie het beste live performance hebben?

Ik vind:
Iron maiden
(jaren 70) KISS
AC/DC
The Darkness
En de laatste maar zeker niet de slechtse: Queen

BLOK182
23 juni 2004, 19:44
Queen idd erg cool, die dvd live in wembley was erg vet om te zien, gave show, hoe mercury het publiek bespeelde!

THW
23 juni 2004, 19:47
Queen idd erg cool, die dvd live in wembley was erg vet om te zien, gave show, hoe mercury het publiek bespeelde!
Freddie had ook op live at Wembley gitaar gespeelt, hij kan maar 3 akoorden ofzo maar goed hij had wel dit gezegd toen hij met de gitaar aan kwam lopen:
"This shitty thing only plays 3 chords, but I'll make the best off it"
:-D

thijsov
23 juni 2004, 20:17
ik vind muse erg vet live.

Bluesbreaker
23 juni 2004, 21:16
voor de act is het natuurlijk Hendrix/ Townshed

The Mule
23 juni 2004, 22:44
Phish
Grateful Dead
King Crimson
TOOL
Gov't Mule
Tower of Power

flippodestroyer
24 juni 2004, 13:20
Sepultura met Max Cavalera
Ministry
Metallica
The Hives
Peter Pan Speedrock

hoofd
24 juni 2004, 13:44
laatst de DVD van Skinny Puppy gezien, Ain't it Dead Yet?, die zanger maakt er ook echt een complete performance van, erg goed.

soup
24 juni 2004, 14:01
iron maiden
foo fighters
heideroosjes

Pete Townshend
24 juni 2004, 17:32
KISS
The Who

mr.freeze
24 juni 2004, 20:55
The Doors
Jimi Hendrix
(heb ik mij laten vertellen)

Stuurbaard Bakkebaard
(uit eigen ervaring, het is leuk om naar te kijken en luisteren)

Lahoeda
28 juni 2004, 00:57
Iron Maiden
DRI
Pro-pain
Youth of Today
Madball

Fuhgawz
28 juni 2004, 09:16
the Mars Volta!!

Super Slinky
28 juni 2004, 10:29
Camel - vorig jaar! Gaaf concert/ goed geluid

Slechte live act: The Stranglers - wat een takkeherrie.

Static-M
28 juni 2004, 11:57
Stuurbaard Bakkebaard is idd erg gave performance, evenals the Queens of the Stone Age.

Lahoeda
28 juni 2004, 13:41
Ik vergeet nog:

WASP
Dragonforce
No Reemeding Social Value
Pitboss 2000

Lahoeda
28 juni 2004, 13:42
oja en Demented are go!

It's a Psychobilly Freak Show!!

bobdieleman
28 juni 2004, 15:39
MOTORPSYCHO IN HET VORIGE DECENNIUM

Snaar'n Bennie
28 juni 2004, 18:38
The Kotzaak Klan
Muse
Spinvis

Bluesbreaker
28 juni 2004, 18:47
spinvis is idd cool, heb ze alleen nog nooit live gezien, mooi stelletje droogkloten zeker

mr.freeze
28 juni 2004, 18:49
the Mars Volta!!


The Mars Volta is een erg goede band, met een goede performance ook, maar als je niet weet wat te verwachten, maakt het een behoorlijk slechte indruk. Vorig jaar, 20 maart, in het voorprogramma van de peppers, kwam het op mij over als een hoop herrie en geschreeuw. Inmiddels weet ik dat het een van de beste bands is die deze aardbol bewandelt.

Fuhgawz
28 juni 2004, 22:52
The Mars Volta hoort ook niet in het voorprogramma van de RHCP. De gemiddelde pepper fan kan de muziek niet aan.

IndiepoprockJesse
29 juni 2004, 03:30
Ik vergeet nog:

WASP
Dragonforce


MEEN JE DAT SERIEUS?! :o

Ik heb een vriend die er heen is geweest, oh mijn god, het was echt de horror voor hem, wat een slappe trash was dat echt.. dat hun live act echt een van de meest belachelijke ooit was (judas priest op arrow was er niks bij) was nog niet het ergste (voor hem wel, want ik vind dat soort shit juist super grappig env ermakelijk) maar ze schenen ook nog wel eens zo ongelovelijk slecht te spelen ook.. dat hij bijna aan een infuus naar huis moest gebracht worden..

Jesse//

Lahoeda
30 juni 2004, 00:50
Als je WASP belachelijk noemt dan weet ik het niet meer, ik heb ze 3x gezien.
Laatste tour alleen de Effenaar show meegepikt en toen vond ik het goed.
Blackie was in topvorm, en veel klassiekers doen het goed bij mij.
Dragonforce vond ik die avond minder, ik heb ze beter zien spelen.
Ik ben niet zo heavy metal fan (meer thrash) maar die gitaristen, man, man, man wat een spel plezier en wat een solo's, zang kwam toen wel slecht over. Maar die gasten laten trucjes met een gitaar zien waar je met open mond naar staat te kijken.
Een van de weinige heavymetal bands waar ik warm voor loop, met uitzondering van Iron Maiden en Manowar.
Wat zijn jou betere livebands dan???


Verder zeg ik SLAPSHOT!!
Wat een energie, wat een power, Choke ademt hardcore!


OLD TIME HARDCORE!!!

The wall of dolls
30 juni 2004, 11:26
Led Zeppelin
The Who
The Police
GOlden Earring
Jimi Hendrix Experience

The wall of dolls
30 juni 2004, 11:26
The Mars Volta hoort ook niet in het voorprogramma van de RHCP. De gemiddelde pepper fan kan de muziek niet aan.

Ja lachen, gelukkig weet de muziekkennende pepperfan wel dat de peppers wat meer zijn dan velen zeggen

Set Wenker
30 juni 2004, 12:08
Led Zeppelin
Stevie Ray Vaughan
Jimmi Hendrix
U2
Kaizers Orchestra
Prince
en... Michael Jackson. (Kunt er van vinden wat je wilt, maar zijn podiumpresentatie is niet onaardig.)

appeltaart
30 juni 2004, 19:33
Ik vind Muse ook erg goed live. Kaizers Orchestra werd al eerder genoemd, ik heb niet het hele optreden wat ze op Pinkpop gaven gezien, maar ze waren zeker wel goed.

Razorhead
4 juli 2004, 13:44
Rush
King crimson

Mr.Bluesbreaker
4 juli 2004, 14:09
TOTO! Laatst in Hardenberg gezien, wat een fantastische show. Gewoon >2 uur foutloze geniale nummers.

Neals
17 juli 2004, 17:03
Muse
Flogging Molly
Iron Maiden
Toy Dolls
GBH
Vandals
One Men Army

En vast nog een heleboel waarvan ik echt meesterlijke shows heb gezien

Lahoeda
18 juli 2004, 21:40
Toy Dolls in september in 013.
Morgen effe een kaartje halen.

'Rupert the Bear'!!!

RRRobin
18 juli 2004, 22:31
"This shitty thing only plays 3 chords, but I'll make the best off it"
:-D

LOL :-D dies wel vet idd

mijn lijst:
Metallica
Muse
Mars Volta

het 3 m systeem :cool:

The Flying Dutchman
21 juli 2004, 19:43
Red hot chili peppers
dave grohl projecten (veel ervan toch)

verder wens ik nog wat '70 bands op te noemen zoals:
-Led zeppelin
-Pink floyd
...

maar deze heb ik spijtig genoeg nooit kunnen meemaken :'(

sunday violence
21 juli 2004, 22:26
yellowcard! laatst in de melkweg gezien. vergeleken met veel punkbands steekt yellowcard qua strakheid ff 86859134x boven de rest uit

sickpunk
22 juli 2004, 09:41
yellowcard is dan ook geen punk band;)

en tering wat een gammele band...
wel grappig de hele zaal kwam voor yellowcard(terwijl lagwagon hoofd programma was)
en je had allemaal mensen die zaten te zeiken dat yellowcard geen hoofdprogramma was, maar dat kut lagwagon :P
ook de hele zaal kon dat mee blere, maar lagwagon niet...
z'n viool was trouwens stront irri... en ik schijt standaard op emo...
neee dit was ronduit een saaie band(dan was het voor voor programma nog leuker)

sunday violence
23 juli 2004, 12:51
yellowcard is dan ook geen punk band;)

en tering wat een gammele band...
wel grappig de hele zaal kwam voor yellowcard(terwijl lagwagon hoofd programma was)
en je had allemaal mensen die zaten te zeiken dat yellowcard geen hoofdprogramma was, maar dat kut lagwagon :P
ook de hele zaal kon dat mee blere, maar lagwagon niet...
z'n viool was trouwens stront irri... en ik schijt standaard op emo...
neee dit was ronduit een saaie band(dan was het voor voor programma nog leuker)

tja smaken verschillen.

maar jezus jij bent wel erg bekrompen, en jou mening veranderd geen moer aan het feit dat yellowcard (of je de muziek nou leuk vind of niet) een set neerzette dat stond als een fucking huis!

sickpunk
23 juli 2004, 13:00
en jou opmerking dat ze strakker waren dan menig punk band ook niet... hoe kan je nou een emo band met een punk band vergelijken... dus...

IndiepoprockJesse
23 juli 2004, 13:56
ah bah yellowcard, ulgh.. viezerikken..

AART
23 juli 2004, 15:31
BAH, yellowcard :x

pennywise op pukkelpop was zo vet. en de heideroosjes daar hadden ook een hele vette show, maar Bad Religion is heer en meester bij shows :)

sickpunk
23 juli 2004, 15:50
heideroosjes zijn live inderdaad erg gaaf......bouncing souls trouwens ook

sunday violence
23 juli 2004, 17:32
dude, emo valt bij mij onder de noemer punk. en ik vergelijk het qua strakheid.

sickpunk
23 juli 2004, 17:36
emo valt onder de noemer punk??
jonge... echt serieus hoor.......

wel handig als ze emo bands ergens zoeken gewoon zeggen "ja speel rock, maar vind ik wel onder de noemer emo vallen hoor"

serieus echt complete onzin weer....

en iets wat niet hetzelfde is ken je ook niet vergelijken....

steve vai heeft ook vettere gitaar solo's dan een punk band...
das ook nie echt te vergelijken of wel?

sunday violence
23 juli 2004, 17:42
dude
je bent dom!

en ik heb geen zin om een heel verhaal te houden nu, dus ik laat je maar.
stop alle muziek maar in hokjes, hoe dom kan je zijn. oooh dat is 'emo' (belachelijk woord trouwens) dusss dat is kut! was jij niet die lul die in de melkweg kwam vertellen dat je het hele concert van yellowcard buiten stond omdat je emo zo kut vind?? jaa dat was jij. kijk eens verder dan je neus lang is, en verveel me niet met je nutteloze commentaar.

punk!

sickpunk
23 juli 2004, 17:49
ja ik stond inderdaad buiten, zeg ik ergens dat dat niet zo was??? NEEE... zeg ik ergens dta ik emo wel leuk vind?? NEEE kenk er wat aan doen dat ik een schijt hekel heb aan jankmuziek met depressieve schreeuwerige zeikerige zangers... en zelfs als je buiten staat hoor je het nog, nog duidelijker en beter dan dta je in de zaal staat pipo...
jij hebt nutteloos commentaar, ik heb het woord emo ook niet verzonne, yellowcard valt nou een maal onder de noemer emo, sorry heb ik ook niet bedacht... prutser
en ja sommige muziek kan je inderdaad in hokjes proppen, ja.... zoiets heet een stroming of stijl...
en yellowcard heeft met hun jankmuziek nix weg van een punkband...

sunday violence
23 juli 2004, 17:50
noem me geen prutser sukkel!

over prutsers gesproken, zal ff kijken of ik een nummer van je kan posten hier.... :roll:

sickpunk
23 juli 2004, 21:33
jonge ga jij dan maar bolke de beer spelen ;) doe je ook nog wat nuttigs... en vin het knap als je wat recents van ons kan vinden(aangezien dat er niet is)

Fluffy
24 juli 2004, 00:54
BAH, yellowcard :x

pennywise op pukkelpop was zo vet. en de heideroosjes daar hadden ook een hele vette show, maar Bad Religion is heer en meester bij shows :)

he hou je bek mogool ocean avenua van yellowcard is geniaal

RS-Rik
25 juli 2004, 02:19
Er staat me iets bij...

hammerfall, anderahlf jaar geleden, 013.. Dat was een vet optreden, met vuurwerk op gitaren enzo....Jammer dat het publiek af en toe lauwtjes reageerde.

Ik weet nog dat een vriend van me en ik de enige 2 waren die stonden te headbangen, (lees, met de kop op en neer rausend een boerenhossen metalpolonaise) omdat een of ander numnmer was afgelopen.. maar wij gingen door... en die zanger keer ons vaaaag aan. Tijdens dat optreden heeft die gast ook nog eens best lang geknield naar ons zitte kijken, om te zien of wij terug keken (ja dus).. Was erg vet.

dimo
28 juli 2004, 22:23
Queen live at wembley is zalig
men vader is der fan van die heeft al die cd's en dvd's

BlackSun
28 juli 2004, 22:44
oh, ik dacht dat je Linkin'Park ging zeggen :D

Toffe gozer
28 juli 2004, 22:59
Een goede live band is voor mij Toto, ben al bij veel concerten van hun geweest en het is elke keer weer genieten. Bij elke concertreeks komen ze met nieuwe toffe arangementen bij oude hits zoals "afrika" en "rosanna". Luister en kijk maar eens naar "Toto live in Amsterdam" daar zijn ze ook in topvorm.

hendri
29 juli 2004, 11:39
Red hot chili peppers
dave grohl projecten (veel ervan toch)

verder wens ik nog wat '70 bands op te noemen zoals:
-Led zeppelin
-Pink floyd
...

maar deze heb ik spijtig genoeg nooit kunnen meemaken :'(


Pink Floyd `94 gezien in de Kuip....erg vet..incl..vliegende varkens, neerstortende vliegtuigen en dolby surround geluid

Pieuw
13 augustus 2004, 14:18
Pink Floyd `94 gezien in de Kuip....erg vet..incl..vliegende varkens, neerstortende vliegtuigen en dolby surround geluid[/quote]

Ja Pink Floyd was toen echt te gek! Die haalden echt alles uit de kast. Bijvoorbeeld de saxofoon solo uit Shine On You Crazy Diamond, alleen zwabberend door de twee clussters halverwege het stadion, waardoor ie als het ware uit de mix werd getild. Wat te denken van de geluiden op Money. Zo ruimtelijk krijg je het niet elke dag, zeker in 1994 niet. 3 zangeressen die volledig uit hun pan gaan op Great Gig In The Sky. Ik vind PF wel goed, maar niet de beste band ever, maar dit was qua presentatie en geluid het beste concert dat ik gezien heb. Zelfs 10 jaar later nog. Het klonk eigenlijk gewoon beter dan hun studioalbums, wat in de stijl waarin ze spelen een echte topprestatie is.

Verder heb ik goede ervaringen met
Rush, altijd vezorgd.
Marillion, gewoon een te gekke band, zoveel kwaliteit.
Meatloaf, zo lang zijn stem het houdt ,te gekke show, lekker Amerikaans.
Tears For Fears, uit de tijd met Oleta Adams.
The Fixx, klinken live iets directer dan op de supergeproduceerde CD's.
Rolling Stones, meer de sfeer dan de muziek, want er rammelt altijd wel wat, net als op de plaat overigens.
Buddy Guy, beste nog levende bluesgitarist.
Dire Straits, jammer dat ze na Brothers in Arms de verkeerde afslag hebben genomen.
Vandenberg, ooit in het voorprogramma van Rush gezien, vlak na de USA tour.


Queen is natuurlijk een geweldige act, maar zij halen live niet het niveau van Pink Floyd. Wellicht moet je er ook op een andere manier naar kijken. Freddy is dan toch meer een entertainer en smokkelt nogal wat met de hoge noten van het album. Hij kiest voor energie ipv perfectie. Gelukkig werkt dat blijkbaar wel met hun muziek. Ik heb thuis ook Live At Wembley en ook die ene van daarvoor toen Don't Stop Me Now hun meest recente hit was. Dat was voor Queen's begrippen behoorlijk raggen!

FrankS
10 september 2004, 11:20
Devin Townsend / Strapping Young Lad
Meshuggah
Dillinger Escape Plan
Queensryche (alleen niet in de HMH vorig jaar..toen was Sun Caged de topper ;))
Dio
Watchtower (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Bruce Dickinson (Maiden helaas nooit live gezien, Bruce wel)
Vicious Rumors (!!!!!!!!!!)
Stormrider \m/(><)\m/

Philippe
10 september 2004, 15:21
Pink Floyd
Jet
WC Experience ( :-D )
En inderdaad Micheal Jackson

el loco
10 september 2004, 18:55
Machine Head vind ik toch wel één van de beste livebands wat betreft show. (14 november weer in de melkweg, yeah!)
Meshuggah is live ook onverslaanbaar, echt retestrak.

Wat ik bijzonder ruk vond live was Tool, maar dat schijnt een kwestie van smaak te zijn... Muzikaal overigens perfect hoor, maar wel megasaai!

ozzy
10 september 2004, 19:53
Queensryche (alleen niet in de HMH vorig jaar..toen was Sun Caged de topper ;))



:evil: Sun Caged was een bak herrie met een schreeuwerige zang, hoor.
Sorry :wink:

FrankS
11 september 2004, 16:40
Queensryche (alleen niet in de HMH vorig jaar..toen was Sun Caged de topper ;))



:evil: Sun Caged was een bak herrie met een schreeuwerige zang, hoor.
Sorry :wink:
Heh hmm je mag best een mening hebben hoor, met je 'sorry' ;).. ik had het over Qryche dat ze daar niet echt geweldig waren, stonden er als een stelletje zoutzakken bij, geen energie, die Mike had z'n solo's niet genoeg uitgezocht en pielde maar wat, in tegenstelling tot hoe ze normaal zijn. Vorige Arrow Classic-optreden was bv. super. En Sun Caged was voor mij interessanter in de HMH. :)

ozzy
11 september 2004, 16:59
Queensryche (alleen niet in de HMH vorig jaar..toen was Sun Caged de topper ;))



:evil: Sun Caged was een bak herrie met een schreeuwerige zang, hoor.
Sorry :wink:
Heh hmm je mag best een mening hebben hoor, met je 'sorry' ;).. ik had het over Qryche dat ze daar niet echt geweldig waren, stonden er als een stelletje zoutzakken bij, geen energie, die Mike had z'n solo's niet genoeg uitgezocht en pielde maar wat, in tegenstelling tot hoe ze normaal zijn. Vorige Arrow Classic-optreden was bv. super. En Sun Caged was voor mij interessanter in de HMH. :)

Voor wat betrefd Queensrijche heb je gelijk,
Voor wat betreft Sun Caged dus niet.{Kende Sun Caged ook niet, en het geluid was 1 brei, daardoor kwam het bij mij als een hoop herrie over,misschien is de muziek daardoor verkeerd overgekomen. Maar de zanger stond alleen maar te schreeuwen, dat kwam wel goed over)

Embryoyo
11 september 2004, 17:18
Gorerotted
Inhume
Kringspiertyfus
Urine Festival

Fuhgawz
11 september 2004, 18:26
+ Dillinger Escape Plan!!

Erg strak! ;)

Embryoyo
11 september 2004, 20:06
Haemorrhage

paul15
12 september 2004, 11:35
Heb een tijdje geleden Fur gezien in de Kelder, een erg strakke performance!

Ritch
1 december 2004, 20:15
Toto
Prince
:roll:

ozzy
1 december 2004, 21:39
Rammstein (natuurlijk :roll: )

Reel Big Fish
3 december 2004, 18:03
REEL BIG FISH

ozzy
3 december 2004, 18:35
Gorerotted
Inhume
Kringspiertyfus
Urine Festival

:o Kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Vertel.

headbang
4 december 2004, 14:28
madball
terror
hatebreed
born from pain
blood for blood
slapshot
everybody gets hurt
shattered realm
....

Embryoyo
5 december 2004, 12:14
Gorerotted
Inhume
Kringspiertyfus
Urine Festival

:o Kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Vertel.Weet ik veel... ik vind ze gewoon goede live bands... Gewoon bruut 8-) en gorerotted is ook nog eens erg strak.

Embryoyo
5 december 2004, 12:18
Rammstein (natuurlijk :roll: )Vertel. :o

Ik heb ze ook een keer live gezien, maar ik vond voornamelijk die stunts met dat vuur cool. Voor de rest vond ik ze niet echt geweldig ofzo.

dejohan
6 december 2004, 10:38
Foo Fighters

bloodboiler
6 december 2004, 11:44
Zappa!!!
Helaas nooit zelf meegemaakt maar als je de video's van zijn shows ziet weet je wat ik bedoel.
Hij was altijd omringd door de beste muzikanten en was een van de weinigen die van muziek en humor een geslaagde combinatie wist te maken.

Primus was trouwens ook altijd erg vermakenlijk.