PDA

View Full Version : Morgen Soldano Atomic ophalen!



ijff
23 juni 2004, 18:41
Yesss.. morgen m'n nieuwe oefen-amp ophalen: Soldano Atomic 16 .. benieuwd of 'ie net zo goed is als de reviews beweren.. Iemand ervaring met deze versterker?

BLOK182
23 juni 2004, 18:42
Eikel :D Ik zag em ook te koop staan, leek me al erg vet als oefenamp, veel plezier dermee, enne, foto's en soundclips!!!

ijff
23 juni 2004, 19:27
.. ik had inderdaad heel snel gereageerd! Hij had dezelfde dag al 5 reacties... Omdat ik de eerste was mag ik 'm kopen ;-)

Quink
23 juni 2004, 20:10
Iemand ervaring met deze versterker?

Yep, ikke. Ik heb de mijne nu zo'n twee jaar. Ik vind het een fijn versterkertje. Alleen, het is een een-kanaals, dus voor andere geluidjes aan de knopjes draaien. Wat voor thuis/oefen natuurlijk geen bezwaar is. In tegenstelling tot wat ik wel eens gelezen heb blijft de mijne wel (redelijk) clean op hogere volumes. Wat ik wel absoluut een nadeel vind is dat er geen stand-by knop op zit. Af en toe komt er een flinke knal uit bij uitzetten. Momenteel staat hij de de versterkerdokter. De oorspronkelijke buizen worden vervangen door nieuwe.

Veel plezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst.

Jeroenvanhulsteijn
23 juni 2004, 22:25
:-D :-D :-D :-D :-D

Een Soldano...tjonge...maar met die pedaltone kun je toch ook oefenen? nouja...er zullen vast mensen blij gemaakt kunnen worden met een pedaltone (me me me me me :razz: )

maar errrm alvast veel plezier toegewenst :)

ijff
23 juni 2004, 23:00
Klopt.. maar het is met die pedaltone een beetje moeilijk jammen (of ik moet er op gaan drummen ofzo..).

(... moet ik er overigens even bij vertellen dat m'n top+cab's 40 min rijden van m'n huis staan opgeslagen.. dus die ga je niet 'even' ophalen..)

lespaul57
24 juni 2004, 09:06
Klopt.. maar het is met die pedaltone een beetje moeilijk jammen (of ik moet er op gaan drummen ofzo..).

(... moet ik er overigens even bij vertellen dat m'n top+cab's 40 min rijden van m'n huis staan opgeslagen.. dus die ga je niet 'even' ophalen..)

Waar ergens oefenen jullie met je bandje? Ik ben nog opzoek naar een oefenruimte... PM me even

ijff
24 juni 2004, 20:56
Goed hij's binnen! Foto's zal ik jullie besparen.. hij ziet er als nieuw uit (zoek dus zelf maar op internet).

Ff snel een clipje opgenomen: Shure C606 (die C staat waarschijnlijk voor Crap!) rechstreeks in de PC. (let ff niet op de timing e.d.)

http://members.chello.nl/~j.ijff/Atomic.mp3

oh ja.. opgenomen op huiskamervolume!!!

srv-man
24 juni 2004, 21:52
Nou, voor zover mijn pc speakertjes een oordeel toe laten vind ik hem lekker klinken. Om een idee te hebben: hoeveel % van de gain gebruik je?

ijff
24 juni 2004, 21:54
Weet het niet meer zeker.. heb intussen alle settings alweer veranderd (lekker aan't spelen met de knopen).. maar ik geloof dat ik de pre-amp op 8 (bij Soldano gaan alle knoppen tot 11...) en de master op 2,5 had staan.

BLOK182
24 juni 2004, 22:32
Klinkt wel lekker dude, ik zit stiekem ook te kicken op zo'n laag wattage bakkie voor thuis, sinds mun boogie in het oefenhok staat, die bogey 8 watter van 40 euro is echt stront :-D

ijff
24 juni 2004, 22:43
Tja.. heb me suf gezocht naar iets leuks.. dus succes ermee!
Ik kan je alvast op weg helpen:

Cornford Harlequin/Hurricane (absoluut 'the shit'!!)
Soldano Atomic/Astroverb
Orange AD1510/AD1512
VOX AC-15
Fender Champ
Mesa Studio 22
Marshall DSL201
Epiphone Galaxy 10
Gibson Goldtone GA-5/GA-15
Koch Studiotone (=nieuw!)


Maar goed.. probleem is dat deze shit bijna nooit 2e hands wordt aangeboden...

Ik ga er overigens ondanks het lage wattage nog wel een Weber MASS bij kopen.. om met koptelefoon te kunnen spelen en/of direct m'n PC in te gaan...

soup
24 juni 2004, 22:56
hoeveel kost zo Soldano Atomic eigenlijk nieuw , weet iemand dat??

edit: laat maar , ik zie de prijzen bij harmony central al tussen de 450 en 700dollar voor 2dehands

ijff
24 juni 2004, 23:08
Ik heb er €450,- voor betaald.. en nieuw zijn ze niet meer te krijgen. De opvolger.. de Astroverb (identieke versterker, maar dan met reverb) doet nieuw zo'n $1000,-.