PDA

View Full Version : Goedkope gitaar?



Brandon
24 april 2002, 17:47
Oké,
ik wil dus al een tijdje kunnen gitaar spelen, maar daarvoor heb je dus wel 1 nodig :smile:
Ik weet niet of ik wel talent heb om gitaar te spelen, dus moet het geen zo'n dure gitaar zijn (ik heb namelijk ni veel geld :smile:)
weten jullie of het mogelijk is om er 1 te krijgen voor ca. € 100? liefst zelfs minder, maar ja, da zal zeker ni lukken e :smile:
ik weet ni zo veel van elektrische gitaren, dus kunnen jullie me helpen aub?

ps: ben van België, dus ik ga niet naar een winkel in nederland lopen om een gitaar te kopen e.

EDIT: kheb zojuist wa rondgesurft en ben op deze advertentie gekomen: http://muziek.2dehands.be/mz.html?mi=771776&meerinfo=1&ses=
ziet dit er een flut-gitaar uit of valt dit nog mee? maar € 75

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brandon op 2002-04-24 18:29 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brandon op 2002-04-24 18:31 ]</font>

gangsta
24 april 2002, 18:53
vor €75 is het of een flutgitaar of er is iets mee, je komt bijna nooit iets redelijks tegen voor €100, en waatschijnlijk is ie dan zo slecht dat je meteen weer stopt met gitaarspelen,

Brandon
24 april 2002, 18:55
vanaf welke prijs zal et dan wa redelijk zijn? € 150? € 200?

jeroenmoore
24 april 2002, 19:16
Je moet gewoon een beetje geluk hebben, maar voor zo een prijs krijg je geen goede gitaar, dat kan ik je wel verzekeren. Ik denk dat je minstens 400 gulden(181 €) moet neertellen.

Brandon
24 april 2002, 20:08
kzal dan nog maar wat gaan sparen zeker? :sad:

gangsta
24 april 2002, 21:11
ja en nog iets, je moet ook nog een versterker, das nog eens minstens €200....

pimmetje
24 april 2002, 21:33
Waarom direct electrisch?
Ik vraag dit wel vaker aan mensen die eraan denken om gitaar te gaan spelen. Voor pak 'm beet 200 euro heb je met wat zoek- en probeerwerk een prima steel string gitaar.
Je kan er natuurlijk niet op gillen en janken, maar veruit de meeste technieken (vooral de noodzakelijke) kan je erop leren. Ook genoeg nummers zijn prima akoestisch beet te pakken.

Je hebt er zelfs nog wat aan zodra je geld, techniek en zin genoeg hebt in een electrische gitaar. Een slechte electrische gitaar en versterker is waarschijnlijk een stuk duurder en vergroot volgens mij de kans dat je de lol in het spelen niet gaat krijgen.

Brandon
24 april 2002, 22:11
jaja...
maar als ik nu een gewone akoestische gitaar koop, dn is mn geld weer direct op, en dan mag ek (als het me aanstaat) weer direct sparen voor een goedkope elektrische gitaar... en als ek ineens een elektrische koop kan ek een iets duurdere kopen e, kheb erover nagedacht, en kben bereid om een € 400 uit te geven! dan heb je toch al een serieuse gitaar denkek

btw: mn neef heeft een akoestische gitaar, kkan em anders effe lenen en zien of dat ek et graag doe of niet e :smile: ben ek slim, of ben ek slim :razz:

pimmetje
25 april 2002, 11:51
Leen 'm inderdaad... hopen dat 't er een met stalen snaren is. Als dat zo is, ff nieuwe snaren op laten zetten. Dat zijn de kosten niet. Overigens geen stalen snaren op een gitaar met nylon snaren zetten!

Nog ff over dat electrische verhaal... heb je dan al een versterker? Een electrische gitaar zonder versterker heb je echt helemaal niets aan. En voor 400 euro kan je gewoon in de winkel geen goede gitaar en versterker kopen.

Brandon
25 april 2002, 12:44
kheb een oude versterker die nog werkt, dus da zal wel gaan, en mn broer krijgt toch versterkers genoeg die hij mag repareren en doorverkopen, dus dit is geen probleem...

pimmetje
25 april 2002, 17:27
Als een versterker geen direct probleem is, dan zou ik zeker even die akoestische gitaar lenen. Kijk wat je van gitaarspelen vindt. Zoek hiervoor ook een paar mensen uit die al een tijdje spelen en je wat kunnen leren.

Spaar in de tijd dat je je akkoorden, theorietjes en beginnende solo-technieken leert door totdat voor pakweg 600 euro (ligt een beetje aan je wensen en je geluk) een leuke tweedehands electrische gitaar kan kopen. Neem dan wel iemand mee die echt wat van de spullen afweet.

Op die manier heb je, zodra je zeker weet dat je met gitaar spelen door wilt gaan, een gitaar waar je ook even mee door kunt gaan.