PDA

View Full Version : Dilemma, zion.....



Sj03rd
23 juni 2004, 17:39
test

Sj03rd
23 juni 2004, 17:40
Ik zit met een dilemma, ik kan mijn musicman axis sport ruilen tegen een Zion classic maple.
Ik heb twee musicmans vandaar dat er wel een wegkan en zion vond ik altijd al een interessant merk.
Mn axis sport ziet er ongeveer zo uit:
http://www.indoorstorm.com/musicman/5685.gif
Maar dan met vaste brug en rosewood neck.
Ik heb een foto van die zion maar die kannik niet uploaden dus als iemand zou willen doen dan hoor ik het wel.
Het is al een vrij oud model volgens mij, wit met ebben toets en maple binding. Wilkinson, sperzel locking, een SD jeff beck in de brug en 2 SC Joe bardens. Wat zouden jullie doen? Op de foto vond ik m niet echt supermooi maar degene van wie die is zegt dat de foto onderdoet voor......etc je kent het wel!
maargoed....jullie mening?

Bigfoot414
24 juni 2004, 00:17
Zion? Nooit van gehoord. Worden die dingen nog gemaakt?

Anders Destium
24 juni 2004, 00:22
De gitaren zijn erg mooi voor wat je betaalt, het feit dat je ze bijna nooit ziet is desastreus voor de 2ehands prijzen. Als je je Axis echt kwijt wilt heb je aan een Zion classic een goede vervanging lijkt me, zolang je maar tussen de 1200-1400 zit met je prijs!

Jeroenvanhulsteijn
24 juni 2004, 10:48
en als je geld nodig hebt kun je altijd je joe bardens voor veel geld verkopen. betalen ze 200 euro voor (p/stuk). worden niet meer gemaakt.

jorrit
24 juni 2004, 10:52
k heb een keer op een zion gespeeld en die speelde erg erg lekker!!
die dingen zijn toch allemaal handgemaakt?

Monty
24 juni 2004, 12:39
Heb zelf nooit op een Zion gespeeld, maar ik heb hele mooie exemplaren gezien. Ik weet alleen dat Rob de Winter een tijd op zo'n blauwe Zion Classic heeft gespeeld (bij oa Marco Borsato).

Monty
24 juni 2004, 12:45
Plaatje van Sjo3rd's (toekomstige?) Zion:

http://www.montaillou.com/bulk/zion.jpg

Sj03rd
24 juni 2004, 12:46
Ja, die vond ik ook SUPER mooi. Ik had ook gehoopt dat deze ook zoiets zou zijn maar deze is minder mooi. Maargoed, desalniettemin een leuk gitaartje denk ik!

maylingjv
24 juni 2004, 13:32
overlaatst was er iemand die zijn linkshandige zion te koop had gezet op de duitse ebay voor een prijske man man man man,ik had het geld niet ik heb afgezien :wink: ze kosten nieuw rond de 3000dollar geloof ik

Monty
24 juni 2004, 19:17
Nieuw plaatje binnengekregen:

http://www.montaillou.com/bulk/zion2.jpg

Sj03rd
24 juni 2004, 19:19
is al beter toch? nu zie je die binding ook.....ik ga het wel doen, zaterdag nieuwe axe :-D

pikasso
24 juni 2004, 20:21
ZION rules
Ik speel nu een jaar of 7 op een ZION. geen dag spijt van gehad.

Ik zou, zeker als ik 2 Axis-en had, direct ruilen.

Kjiratsiekoedel
24 juni 2004, 20:39
mja, smaken verschillen....

ik zou overigens wel de electronica wat uitbreiden, ik wil meer knopen dan 2!! 8-)

srv-man
24 juni 2004, 22:03
Zions zijn toppertjes, maar volgens mij is het geen Classic Maple maar een Bent T. De CM heeft geen slagplaat en een carved top.

gershwin5150
24 juni 2004, 23:31
mja, smaken verschillen....

ik zou overigens wel de electronica wat uitbreiden, ik wil meer knopen dan 2!! 8-)

Wat zou je er dan nog bijwillen aan knoppen? :cool:
Ik zou juist liever nog minder knoppen zien, die tone knoppen gebruik ik toch nooit.
Op zich wel gaaf gitaartje die zion, alleen heb ik persoonlijk mooiere gezien met mooie toppen.

The Mule
24 juni 2004, 23:49
:-? Toch gewoon een superstrat met traditionele strat-looks? Is dat nou echt zo'n duur ding, en waarom dan wel :???:

Sj03rd
26 juni 2004, 18:36
omdat ie TOP is :-D :-D

ik heb 'm inmiddels, zal binnenkort nog ff wat pics posten.

Monty
26 juni 2004, 19:17
Ben beniewd naar de foto's !

The Mule
26 juni 2004, 19:25
omdat ie TOP is :-D :-D

ik heb 'm inmiddels, zal binnenkort nog ff wat pics posten.

:-? Ik geloof je gelijk, maar ik bedoelde natuurlijk qua hout, hardware, electronica etc. Wat is bv. het verschil met Ibanezzen uit de duurdere klasse? Ik zit je overigens niet te neten o.i.d. maar ik ken het merk niet en ik zie als leek dat prijskaartje er niet aan af om eerlijk te zijn... :???: