PDA

View Full Version : pandora px 4



rikpost
23 juni 2004, 17:30
hoi daar wie kan mij eits meer vertellen over de pandora px 4 van korg wel doen of niet doen wie heeft er ervaring mee groeten Rik

phx
23 juni 2004, 17:33
zelf px3 gehad (voor weinig gekocht, vervolgens weer gauw verkocht). Niet veel bijzonders onder de zon, wel leuk om mee op te nemen (via pc).

Gewoon lekker analoge pedalen kopen (Die tip is gratis) :lol:


PHX

Javaca
23 juni 2004, 17:57
ligt er aan waarvoor je hem wil gebruiken.

Voor recording op de computer wel handig (tip koop tweedehands)
Voor band/podiumwerk zou ik uitkijken naar de korg ax100/1000/1500G

BLOK182
23 juni 2004, 18:43
Voor een beetje mee te spelen met koptelefoon lijkt ie me erg gaaf, of icm met een klein oefenampje, ding heeft allerlei drumtrack enzo ingebouwd, kan je lekker op jammen enzo. Verder heeft veel features voor weinig geld, en het schijnt best te klinken. Maken volgens mij best tof spul daar bij Korg 8-)

FonZZo
23 juni 2004, 20:07
Ik heb zelf de PX 3 en die gebruik ik dus altijd wanneer ik achter min pc zit. Ik speel dan over de boxen van m'n PC.
Neemhem ook altijd mee op vakantie of wanneer ik in de tuin speel.
Van de vijtig presets klinken er zo zeven heel goed (met name over oorplugjes). Zit ook metronoom op en tuner. Nieuw wat te duur!
Gebruik hem ook over een basversterkertje (Trace Elliot Boxer 15) en sommige sounds zijn daarover zelfs best goed.

guvnor
24 juni 2004, 09:08
Ik heb de PX4 nu ongeveer 2 maanden. Hiervoor gebruikte ik een AX100G en een Digitech RP100 voor hetzelfde werk, koptelefoon op dus. De PX4 is veel handzamer, heeft veel meer mogelijkheden en klinkt ook een heel stuk beter.

Voordeel van de PX4 tov heel veel andere multiFX is dat ook de volgorde van de effecten goed is. Zaken als wah enz staan voor de amp models en zaken als chorus en delay staan zogenaamd in de effectsloop. Verder is er een hele ruime keus aan effecten, amp models en cab sims (veel meer dan bijv de Digitech RP's en Korg AX100G). Ondanks dat is het editten van de 50 user presets supereenvoudig. Heb de handleiding wel, maar nooit nodig gehad. De fabriekspresets zijn leuk en soms zelfs bruikbaar, maar over het algemeen zijn die meer om alle mogelijkheden te demonstreren.

Het geluid van de PX4 vindt ik behoorlijk goed. Zeker het cleane geluid is uitstekend. Hi Gain settings zijn ook behoorlijk, als moet ik zeggen dat Line6 hier iets meer mee kan. De effecten zijn echt goed. Er zijn vaak niet veel parameters die je in kunt stellen maar slechts zelden heb ik behoefte gehad aan meer. MultiFX zijn vaak Tonekillers maar ook hier vindt ik het erg meevallen. Zelfs bij hi gain settings hoor je het verschil tussen de verschillende gitaren nog goed. Over de bypass hoef je helemaal niet na te denken want die gebruik je niet.

Je moet de PX4 wel gebruiken waarvoor hij gemaakt is. Gewoon lekker oefenen en experimenteren met een goeie koptelefoon. Dan klinkt de PX4 heel overtuigend. Recording lijkt ie me ook geschikt voor. Vorig weekend heb ik hem voor het eerst op m'n amp getest en daar blijkt ie toch minder geschikt voor. Ik heb nu zo'n 30 presets in elkaar gedraaid die ik gebruik. Deze klinken perfect op mijn koptelefoon maar via de amp klinken ze compleet anders (onbruikbaar dus). Misschien als ik er wat tijd in zou steken zou ik presets kunnen maken speciaal voor over de amp, maar daar heb ik gewoon geen zin in.
Daar heb ik de PX4 niet voor gekocht en bovendien houd ik meer van losse pedalen.

Batterijverbruik is redelijk. Ik doe nu zo'n 12 uur met een setje van 4 AAA's. Heb een adapter overwogen maar dan lever ik de vrijheid die ik nu met dit ding heb op. De PX4 wordt met een clip geleverd die aan je gitaarband geschoven kan worden (als die niet te dik is...). Best handig als je niet te veel met de knopjes speelt. Lekker rondlopen terwijl je speelt en niet struikelen over snoeren...geweldig !

Kortom: Ik ben helemaal gelukkig met mijn PX4... Heb er 110 euri voor neergetikt en geen seconde spijt gehad.

telecastermaster
24 juni 2004, 15:45
PX3 hier. Ben d'r erg tevreden over. Dwz, ik gebruik vooral de cleane settings en d'r zitten erg goeie reverbs op. Wel gebruiken waar ie bedoelt voor is: als koptelefoon oefenapparaatje.

Swampash
27 juni 2004, 22:58
Ook handig om solo's uit te zoeken.
Cd inpluggen, betreffende solo opnemen in de px4 en vervolgens in een loop vertraagd laten afspelen zonder dat de toonsoort veranderd. zo op zijn tijd ideaal.
De px4 kan meer dan je denkt :o