PDA

View Full Version : Grove belediging!!!!!



Sjaak
24 april 2002, 17:30
Hee moet je ff de volgende artikel lezen en nu moet je nie letten op de shit over Clapton want ieder heeft zijn eigen smaak maar in de tweede alinea... Das te erg

'Eric Clapton meest overschatte gitarist'
24 april 2002, 13:34:32

RIJSWIJK (IPB) - Eric Clapton is de dubieuze eer ten deel gevallen de hoogste plaats te bezetten in een lijst van overschatte gitaristen. Dit maakte het showbizzpersbureau WENN bekend.

De lijst is samengesteld aan de hand van de resultaten van een poll onder duizend rockfans door gitaarfabrikant Ibanex en de ontwerpers van de Laney gitaarversterkers. Op de tweede en derde plaats van overschatte virtuozen komen Mark Knopfler van de Dire Straits en Hank Marvin.

Ook Keith Richards en Ron Wood van de Rolling Stones, Pete Townshend van The Who, The Egde van U2, Carlos Santana, Brian May van Queen, Noel Gallagher van Oasis komen in de lijst voor. Jimi Hendrix werd door de rockfans verkozen tot beste gitarist ooit, gevolgd door Jimmy Page van Led Zeppelin en Eddie Van Halen.

sash
24 april 2002, 18:01
Lees nog ff goed: de lijst is samengesteld in een poll van Ibanes. En Ibanez moet je niet al te serieus nemen.

ArthurS
24 april 2002, 18:19
Sowieso een poll moet je niet serieus nemen lijkt me. Hij is op internet gehouden, dus waarschijnlijk met voorgeselecteerde namen waar je er 1 van kon aanklikken. Zo kan ik ook een poll maken:

Wie is de het meest overgewaardeerd?
* Eric Claptop
* Vai
* Satriani

Resultaat zou dan kunnen zijn: "Eric Clapton meest overschatte gitarist. Op de tweede plaats staat Vai en op de derde plaats Satriani."

Daarnaast is het ook appels met peren vergelijken. Ik denk dat vrijwel niemand daar gitaar-kwaliteiten los kan zien van de muziek die je erbij associeert. Een zware hardrock fan die de muziek van Clapton echt waar-de-loos vindt zal Clapton zodoende al gauw als 'overschat' aanmerken.

Kortom: lijkt me een totaal nietszeggend onderzoek en het is érg jammer dat het zo ontzettend veel aandacht in de media krijgt.

Bartyboy
24 april 2002, 19:13
"Een onderzoek uitgevoerd door Ibanez"

Natuurlijk! Eric Clapton speelt op Fender gitaar. Voor Ibanez is dit zogenaamde onderzoek een goede manier om hun concurenten af te kraken.

Wat een onzin!

Ditmar
24 april 2002, 19:37
Nou ja, ik vind Clapton anders ook vrij ernstig overschat hoor, Hendrix ook. Maar dat komt gewoon omdat ik ze zelf niet kan waarderen, en waarschijnlijk zijn er meer die dat vinden. Ibanez-gitaristen zijn over het algemeen toch meer die van het type die naar Vai en Satch luisteren, vandaar.

sebass
24 april 2002, 20:23
Ik ben het met Ditmar eens. Vooral Hendrix is en bijzonder goede componist maar zeker geen geweldige gitarist.

Stefan16384
24 april 2002, 20:46
Waardeloos onderzoek gewoon, men laat zich hier gewoon leiden door smaak... Volgens mij is het uberhaupt onmogelijk te zeggen of de ene gitarist beter is als de andere... (Goed Kirk Hammet speelt net ff beter als ik ja...)

JM-150
24 april 2002, 21:02
Op 2002-04-24 20:23, schreef sebass:
Ik ben het met Ditmar eens. Vooral Hendrix is en bijzonder goede componist maar zeker geen geweldige gitarist.

Jimi Hendrix zeker geen geweldige gitarist???????????????? Zonder hendrix zouden jullie allemaal nog op een acoustische gitaar spelen! Noem maar een aantal gitaristen die het gitaar spelen naar een ander niveau hebben gebracht zoals hendrix dat heeft gedaan...

Dila
24 april 2002, 21:06
er staat IbaneX, ze weten niet eens over welk gitaarmerk ze het hebben joh.

FragDaddy
24 april 2002, 21:30
De mensen die op een Ibanez gitaar spelen zijn over het algemeen nou niet meteen liefhebber van de muziekstijl die Clapton speelt.. dat verklaard misschien waarom 'ie een slechte beoordeling krijgt.

Een ander punt is dat Clapton nou ook weer niet de beste gitarist ter wereld is (ja, hij kan best leuk gitaarspelen.)

GitaarNet Admin
24 april 2002, 21:52
Dit onderwerp is verhuisd van forum 'Elektrische gitaren' naar dit forum.

Mr.Dire Straits
25 april 2002, 10:43
Het is allemaal dikke onzin


Mark Knopfler is meestal een onderschatte gitarist.
Nog nooit overschat Mark is the Greatest

Ditmar
25 april 2002, 14:27
Op 2002-04-24 21:02, schreef JM-150:


Op 2002-04-24 20:23, schreef sebass:
Ik ben het met Ditmar eens. Vooral Hendrix is en bijzonder goede componist maar zeker geen geweldige gitarist.

Jimi Hendrix zeker geen geweldige gitarist???????????????? Zonder hendrix zouden jullie allemaal nog op een acoustische gitaar spelen! Noem maar een aantal gitaristen die het gitaar spelen naar een ander niveau hebben gebracht zoals hendrix dat heeft gedaan...


Allan Holdsworth, Steve Vai, Robert Johnson, Eddie Van Halen.....nuff said ???

Andrewski
25 april 2002, 14:44
Zonder Leo Fender en Les Paul zouden wij nog op een akoestische gitaar spelen.
Volgens mij heeft Hendrix niet de electrische gitaar uitgevonden, alleen maar omgedraaid!
Het is allemaal een kwestie van smaak, ik vind Eddie van Halen goed, anderen niet, ik kan me daar niet druk om maken.
En wat die andere gitaristen betreft:
Stevie Ray Vaughan, Django Reinhardt, Van Halen, Malmsteen, Michael Schenker, Uli Roth, Randy Rhoads, Chet Atkins, Les Paul...
Ik denk dat hier namen tussen zitten die meer voor de gitaar hebben betekend dan Hendrix

Kitaarhiero
25 april 2002, 15:39
Op 2002-04-25 10:43, schreef Mr.Dire Straits:
Het is allemaal dikke onzin


Mark Knopfler is meestal een onderschatte gitarist.
Nog nooit overschat Mark is the Greatest


niet!
Hij speelt wel aardig... maar de greatest?

rockandsoccer
25 april 2002, 22:49
Ik voel mijn bloeddruk stijgen en moet mij inhouden. Mensen hou in godsnaam op gitaristen af te kraken want daar kan ik barslecht over.
- Deze mensen kunnen ten eerste tien keer beter pingelen als jullie.
-Ten tweede noem niet gewoon een rijtje namen op waar je niks van afweet.
-Jimi Hendrix heeft misschien maar 3 jaar lang plaatjes gemaakt waarna hij helaas de stairway to heaven heeft genomen. In die jaren heeft hij ontieglijk veel ontdekt en gemaakt. Hij betekende in de Vietnam-oorlog veel voor Amerika en drong overal aan op vrede.
-Steve Vai is gewoon een aftreksel van shredders als Malmsteen , Rhoads en Eddie. Dat hij nou net wat sneller pingelt oke.
-Pete Townshend is de beste performer ooit en zelfs beter als mensen als Hendrix en Angus Young. Vandaag zag ik nog een video van de Who. Hij kan niet soleren maar de kracht die zo'n band met Daltrey , Moon en Entwhistle produceert voel je in de huiskamer (Molenwiek townshend o.a.).
-Een enquete is veels te subjectief , als je aan de gemiddelde jongere vraagt wat het beste nummer ooit gemaakt is zegt hij misschien Limp Bizkit of weet ik veel terwijl de hele wereld het eens is dat dit met stip of Child in time is of S to Heaven.
-Die rock waar jullie tegenwoordig naar luisteren althans de meesten van jullie ik zeg (Rammstein , Bizkit , Linkin park , Nickelback , Muse) whatever bevat voornamelijk alleen maar powerchords ,BLEHHH alles is gewoon hetzelfde al 5 jaar lang is er geen band die wat gepresteerd heeft de allerlaatsten zijn waarschijnlijk Guns 'n Roses , Metallica enz. Bon jovi een van mijn favoriete bands wordt vaak afgekraakt. Nou ik denk dat Mister Sambora toch wel even wat beter speelt als die gitaristen van tegenwoordig die niks kunnen uitvinden. Alleen RHCP ligt nog wel lekker int gehoor verder is het meeste sucks.
Dit is mijn mening en daarover wordt niet gediscussieerd , reacties kan altijd.
Whatever may happen , you can't kill Rock 'n Roll!!!!

Mazzel

aadplagiaat
25 april 2002, 23:44
Rockandsocker!!!!

Geen speld tussen te krijgen. Absuluut mee eens.

alhambra
26 april 2002, 11:21
"Jimi Hendrix heeft misschien maar 3 jaar lang plaatjes gemaakt waarna hij helaas de stairway to heaven heeft genomen. In die jaren heeft hij ontieglijk veel ontdekt en gemaakt. Hij betekende in de Vietnam-oorlog veel voor Amerika en drong overal aan op vrede."
Mandela drong ook aan op vrede maar dit wil niet zeggen dat hij ook gitaar kan spelen.

"Steve Vai is gewoon een aftreksel van shredders als Malmsteen , Rhoads en Eddie. Dat hij nou net wat sneller pingelt oke."

Ik dacht dat we geen gitaristen moesten afkraken.

"Die rock waar jullie tegenwoordig naar luisteren althans de meesten van jullie ik zeg (Rammstein , Bizkit , Linkin park , Nickelback , Muse) whatever bevat voornamelijk alleen maar powerchords ,BLEHHH alles is gewoon hetzelfde al 5 jaar lang is er geen band die wat gepresteerd heeft de allerlaatsten zijn waarschijnlijk Guns 'n Roses , Metallica enz. Bon jovi een van mijn favoriete bands wordt vaak afgekraakt. Nou ik denk dat Mister Sambora toch wel even wat beter speelt als die gitaristen van tegenwoordig die niks kunnen uitvinden. Alleen RHCP ligt nog wel lekker int gehoor verder is het meeste sucks"

Je wordt oud.

"Dit is mijn mening en daarover wordt niet gediscussieerd , reacties kan altijd"

Stil stand is achteruitgang. Wie weet als je opstaat voor meningen van anderen dan leer je misschien nog wat.

Dit is mijn mening en hier kan wel over gediscussieerd worden

Kitaarhiero
26 april 2002, 13:14
Een gast die Townsend cool vind en zeikt dat er tegenwoordig alleen maar powerchords gespeeld worden? laat je ff nakijken!
en als (een van de) voorbeeld(en) noem je Muse... als er 1 jonge band is die toch wel meer dan alleen powerchords speelt is het wel muse!
enne... Times are a-chaincing, en muziek veranderd mee...
en hoezo een mening waar geen discussie over mogelijk is? Je spreekt jezelf 3x tegen!

Sjaak
27 april 2002, 13:37
Ja en ik kan nog wel een aantal bands opnoemen die tegenwoordig scoren zonder alleen power chords aan te slaan, ze zijn welles waar niet zo gevorderd als Bon jovi enzo maar dat hoort bij de commerciele muziek. Als wil je echt goede muziek horen moet je al snel naar de scene zelf om wat platen te kopen want goede rock verkoopt nu eenmaal niet meer tegenwoordig

Ditmar
27 april 2002, 13:55
Over Townsends gesproken, luister maar eens naar Devin Townsend (Terria ofzo), dat is pas een gitaarheld van deze tijd, en bovendien ontzettend vernieuwend.

Kitaarhiero
27 april 2002, 14:25
Op 2002-04-27 13:37, schreef Sjaak:
Ja en ik kan nog wel een aantal bands opnoemen die tegenwoordig scoren zonder alleen power chords aan te slaan, ze zijn welles waar niet zo gevorderd als Bon jovi enzo maar dat hoort bij de commerciele muziek. Als wil je echt goede muziek horen moet je al snel naar de scene zelf om wat platen te kopen want goede rock verkoopt nu eenmaal niet meer tegenwoordig


eh... Bon Jovi is eigenlijk best wel heel comercieel enzow... en die ballads van hun zijn een beetje de blauwdruk voor de hedendaagse zeiknummers van Britney spears enzo.

Kitaarhiero
27 april 2002, 14:42
ow en rockandsoccer... nog iets... alle oude bands zoals Bon Jovi en veel andere rockbands... gebruiken ook voornamelijk powerchords!
denk voortaan eerst na... luister eerst even ofzo... kan helpen met een genuanceerde mening.

Dila
27 april 2002, 14:53
mensen dit gaat echt even te ver. dat je van linkin park en nickelback zegt dat ze alleen maar powerchords spelen dat is gewoon de waarheid (niet dat erg is ofzo maar okee) maar muse is gewoon ZO origineel en hun nummer zitten muzikaal ZO goed in elkaar!! kijk het kan jouw smaak niet zijn, maar SLECHT is het absoluut niet. en als je zoals jij bands beoordeeld op de moeilijkheidsgraad van de nummers, dan slaat die opmerking over bon jovi al helemaal nergens op. de nummers van muse zitten zoooooo veel beter in elkaar dan die van bon jovi. en die kwal van een sambora kan misschien technisch gezien goed spelen, maar kom op, wat heeft hij nou in te brengen, met z'n walgelijke arogante kwastenkop. ik krijg werkelijk al kotsneigingen als ik aan die belachelijke clips en die idiote concerten van die afschwelijke patsertjes denk!!! hoe kun je in godsnaam bon jovi meer kwaliteit vinden dan muse... daar kan ik gewoon niet bij... bon jovi is gewoon de backstreet boys maar dan met instrumenten. muse is gewoon kunst, ze leven ook echt voor de muziek en ze hebben echt iets origineels gemaakt. bon jovi is een idiote aanstellerige kwallen band, en dan kun je nou wel eindeloos door zeiken dat die sambora zo'n goeie gitarist is, maar dat kan me niks schelen ik vind bon jovi WALGELIJK!!!!!!!!

Sjaak
27 april 2002, 14:57
Ik zei ook niet dat bon jovi niet commercieel is integendeel It's my life... Dat zegt wel genoeg Maar eerlijk is eerlijk in de wat oudere nummers van ze zijn ze best goed

Dila
27 april 2002, 15:03
ik vind ze van het begin tot het eind afgrijselijk.

Sjaak
27 april 2002, 15:16
Ieder zijn eigen smaak he. Ik vind ze niet afgrijselijk maar mijn favo band is het ook niet

Kitaarhiero
27 april 2002, 15:41
Op 2002-04-27 14:57, schreef Sjaak:
Ik zei ook niet dat bon jovi niet commercieel is integendeel It's my life... Dat zegt wel genoeg Maar eerlijk is eerlijk in de wat oudere nummers van ze zijn ze best goed


It's my life is super comercieel omdat ze het opnemen voor een generatie waar ze niet toe behoren... het "it's my life" gaat niet over dat zIJ doen wat ze willen... maar dat pubers dat moeten doen!

ze zijn bloody opgericht als chick magnet band, als kassucces, als DE MTV band.

Dila
27 april 2002, 16:19
ja dat ook nog, ze zingen 'one wild night' en 'its my life' ze doen net alsof ze net 20 zijn geworden maar het zijn gewoon ouwe lullen die al jaren lang hetzelfde kunstje opvoeren. ze moeten nu gewoon stoppen. luister maar naar nofx: dinosours will die!!

Kitaarhiero
27 april 2002, 16:23
step back watch it crumble!

Dila
27 april 2002, 16:29
dinosours will slowly die and I do believe no one will cry, I'm just happy i am here to watch the fall

Kitaarhiero
27 april 2002, 16:31
now... whO was that Comet?

his first name begins with a K :razz:

Dila
27 april 2002, 16:40
:grin:

stinkhippie
27 april 2002, 19:35
kurt cobain kon amper een gitaar vasthouden en in plaats van de ware rock'n'roll dood te sterven joeg de loser een kogel door zijn hasses!

Dila
27 april 2002, 19:37
ehm dat was wel een behoorlijk rock & roll dood toch

Sjaak
27 april 2002, 19:40
Ja ik wou al zeggen als er iemand een rock 'n roll dood geleden heeft dan is Kurt wel. Onder de drugs van hier tot de hel en dan je half automatisch op je hoofd zetten... Kurt kennende denk ik dat die nog getwijfeld zou hebben tussen keel, hersenen of borst gewoon voor de lol...

rockandsoccer
27 april 2002, 19:47
Tuurlijk weet ik wel dat Pete Townshend alleen maar Powerchords speelt Jopie. Dat heeft hij zelfs uitgevonden. Alleen zijn spel is totaal anders als tegenwoordig , deze mensen gaan de geschiedenis als helden waarom , luister maar es naar : Won't get fooled again , Baba O'Riley , I can see for miles , Who are you , The Seeker enz.

Het feit dat ik hier negatieve berichten neerzet over bands van tegenwoordig heeft alles te maken met mensen die ook hun negatieve mening geven over Classic rock. Ik ben een met Classic rock en als ik mensen hoor die zeggen dat dat oude lullen muziek is en dat die muziek dood is dan ken ik ze bij wijze van spreke wel voor hun hasses slaan. Ik zou zeggen luister maar es naar al die goede bands van vroeger want daar zit echt kwaliteit in. Dat jongeren alleen maar luisteren naar wat in is is jammer want ze weten niet wat ze missen. Neil Young says Keep on rockin in a free world!

hoi

Kitaarhiero
27 april 2002, 21:32
de meeste classic rock is wel ok... maar die jaren 80 bands als Bon jovi zijn echt K*T!
Bij classic rock denk ik aan Led zeppelin, deep Purple, Free, the stones, Lou Reed etc. meer jaren 70 spul.

en die Bubblegum"metal" van de jaren 80... da's toch gewoon Prut. lelijke synthesizers, zeikerige ballads, en rare kledij.

Noctiis
28 april 2002, 14:40
hey! er is nix mis met synthesizers ja!!! :grin:

Kitaarhiero
28 april 2002, 19:22
Hangt een beetje van het gebruik/stijl af...

Ditmar
28 april 2002, 21:55
Ik ben geloof ik de enige in m'n vriendenkring die nog echt naar ouwe metal luistert (dus Maiden, Priest, Ozzy, Van Halen), maar het is op zich best kwalitatieve muziek hoor. Maar ik moet zeggen dat de muziek van tegenwoordig ook erg goed in elkaar zit. Je moet alleen van allebei de charme leren begrijpen. Ik kan dat misschien met wat meer muzieksoorten dan anderen, maar het is in feite allemaal goed, anders waren ze (meestal) nooit zo bekend geworden.

De enigen waar ik tegen ben zijn van die bands als Blink 182, van die getrouwde gasten van in de dertig die nog steeds pretenderen 14 te zijn, dat is nou echt triest.

taylor
28 april 2002, 22:21
Op 2002-04-25 22:49, schreef rockandsoccer:
-Steve Vai is gewoon een aftreksel van shredders als Malmsteen , Rhoads en Eddie. Dat hij nou net wat sneller pingelt oke.
-

dit klinkt 1 beetje zo van dat 1 stijl (gitaar)muziek allemaal het zelfde is.

als je niet hoort dat vai met hele andere dingen bezig is dan de meeste gitaristen dan is er toch iets mis met je ooren volgens mij, of je het nou goed vind of niet.

ArthurS
28 april 2002, 23:00
Tuurlijk weet ik wel dat Pete Townshend alleen maar Powerchords speelt Jopie. Dat heeft hij zelfs uitgevonden. Alleen zijn spel is totaal anders als tegenwoordig , deze mensen gaan de geschiedenis als helden waarom , luister maar es naar : Won't get fooled again , Baba O'Riley , I can see for miles , Who are you , The Seeker enz.

Godzijdank dat er mensen zijn die dat met me eens zijn. Je geeft echt perfecte voorbeelden. I can see for miles heeft een geweldige 'drive', Baba O'Riley is al tijden een van m'n favoriete nummer, Who Are You erg krachtig en Won't Get Fooled Again heb ik gewoon geen woorden voor.

Baba O'Riley is gevuld met een continu lopend synthesizer stukje en drie akkoorden die vrijwel continu gespeeld worden, heel simpel. En hoewel niemand van mijn vrienden The Who kent (zijn allemaal mijn leeftijd: 18), als ik Baba O'Riley voor het eerst opzet in de auto is er nog niemand geweest die niet óf na anderhalve minuut 'Boem... boem boem' zat mee te zingen of het ritme mee zit te tikken op het dashboard of de knie. Zelfde geldt voor veel andere nummers: "Woh wie is dit?".

Veel van Townshends werk (met h) was gewoon baanbrekend. Tommy en Who's next zijn goede voorbeelden.

De huidige rockmuziek heeft veel te danken, en veel afgekeken van, The Who en Townshend en hun absoluut fantastische live optredens. Ik denk dat een beetje respect dus wel op z'n plaats is.

Een terugkomend synthesizer loopje bijvoorbeeld, waar het hier veel geprezen Muse in Bliss dankbaar gebruik van maakt, is 'uitgevonden' door Townshend. Won't Get Fooled Again en Baba O'Riley zijn goede voorbeelden - zelfde geldt voor Who Are You een paar jaar later.

Dila
29 april 2002, 14:21
weetje wat het is, ik ben jong dus luister ik ook vooral naar muziek die NU gemaakt word, dat mag toch zeker wel?? waarom zou inhemelsnaam alleen naar oude muziek moeten luisteren?? ik hou heus wel van oudere dingen hoor (led zeppelin, black sabbath, deep purple, van halen) maar bon jovi toevallig NIET ik vind dat gewoon een schijtband. en keep on rockin in a free world betekent ook dat ik niet naar bon jovi hoef te luisteren als ik dat stront vind. ik ga ook niet zeggen dat jij naar muse MOET luisteren, alleen dat het absoluut niet alleen maar uit powerchords bestaat. dat is geen mening, maar een feit. maar als jij er niet wil luisteren dan doe je dat niet, logisch toch?? je luistert toch naar iets omdat je het leuk en mooi vind, niet omdat het moet van iemand anders??

Kitaarhiero
29 april 2002, 20:24
Over Bon Jovi

Ik hoorde vandaag bij toeval de nieuwe single van K-otic (bweuk)... wat me op viel was: Het is dezelfde soort muziek als Bon jovi maakt!!! compleet met gitaarsolotje voor het laatste refrein :razz:...
Bon Jovi Fan... ogen dicht... en je denkt dat je favoriete groep is met enkele vrouwelijke zangeressen erbij.

TownsHend is idd zeer briljant... de hedendaagse muziek heeft veel aan hem te danken...

maar toch...

DOOD AAN DE BUBLEGUM!!

rockandsoccer
29 april 2002, 21:07
You give love a bad name
Livin on a prayer
Always
Bed of roses
Wanted dead or alive
Keep the faith
Runaway
Blaze of glory
One wild night

Machtig mooie muziek toch

Dila
29 april 2002, 21:08
dat vind JIJ maar WIJ NIET!!!

rockandsoccer
29 april 2002, 22:17
Sinds wanneer wordt er hier in wij-termen gesproken of praat jij hier voor tien (Gitaarforum-alliance). Ook vind ik het wat apart dat er hier niet meer anonieme gebruikers berichten kunnen posten , waarom is dit?

' Music was my first love and it will be my last' / John Miles

de groeten

Ditmar
30 april 2002, 16:03
Op 2002-04-29 21:08, schreef Dila:
dat vind JIJ maar WIJ NIET!!!


Yep, spreek voor jezelf.......

Bon Jovi is dan misschien heel erg nat en fout, maar hun nummers zitten vaak wel tyfusgoed in elkaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ditmar op 2002-04-30 16:04 ]</font>

dirkw83
30 april 2002, 22:19
ik vind het eigenlijk een belachelijk kranten bericht.
Ten eerste, het is Ibanez en niet InbaneX, zoals Dila al aangaf. Dat zegt eigenlijk al genoeg over het artikel, maar toch zetten we het, eh terzijde.

En dan. Een overschatte gitarist is..wat is een overschatte gitarist eigenlijk? Is het zoiets van: eh, meneer clapton kunt U dit spelen? &lt;clapton probeert het> "sorry jongen, dat gaat niet"
Zoiets gebeurt NOOIT. Dus waar rekenen we dat overschatte element precies op af? We kopen een cd en denken: goh, clapton's solo's zijn echt niet 1000 bpm, dus die gast wordt ook overschat zeg. Nou nou wat een slechte gitarist, Vai haalt wél 1000 bpm. Veel beter. DUS Clapton is overschat.

Is dat zo? Het is ONZIN!

Daar komt nog bij dat 9 van de 10 ondervraagden clapton als 'overschat' nemen omdat ze zijn muziek niet kunnen waarderen. De andere 1 van de 10 vind hem om de één of andere reden, dus, 'overschat'.

Een gitarist kan niet overschat zijn omdat elke gitarist wel iets eigens heeft wat iemand anders niet heeft. Als je niet even SNEL bent als anderen is dat sneu maar geen reden om te zeggen dat je minderwaardig bent. Snelheid is niet het enige criterium en stijl of finesse ook niet.

Dus: overschatten is niet zomaar mogelijk mensen!

L4A
30 april 2002, 22:24
Sluit ik me helemaal bij aan..!

Sjaak
30 april 2002, 22:26
Jep, kan niets aan verbeterd worden

Kitaarhiero
1 mei 2002, 11:03
je kunt niet zomaar de beste gitarist zijn... iedereen is goed in wat hij doet...
het is eerder een kwestie van smaak... welke gitarist speelt volgens Jóu het leukst...

Dila
1 mei 2002, 14:21
Op 2002-04-29 22:17, schreef rockandsoccer:
Sinds wanneer wordt er hier in wij-termen gesproken of praat jij hier voor tien (Gitaarforum-alliance). Ook vind ik het wat apart dat er hier niet meer anonieme gebruikers berichten kunnen posten , waarom is dit?

' Music was my first love and it will be my last' / John Miles

de groeten


ja hallo ik vind het gewoon niet mooi, jezus... en dat er geen anonieme gebruikers mogen plaatsen daar is echt iedereen het mee eens behalve jij.

Kitaarhiero
1 mei 2002, 14:25
Gesproken over giving love a bad name...

Bon Jovi gave rock a bad name :razz:

Sjaak
1 mei 2002, 14:27
:grin:

Dila
1 mei 2002, 14:39
ziejwel ik bedoelde met dat wij gewoon kitaar en ik :razz:

alhambra
2 mei 2002, 08:35
En dan. Een overschatte gitarist is..wat is een overschatte gitarist eigenlijk?

Ik denk dat er bedoelt wordt dat hij altijd meteen word genoemt als mensen het over gitaristen hebben zonder dat ze weten wat hij nou werkelijk gedaan heeft of wat hij werkelijk kan, ik bedoel niet in dit forum maar meer in z'n algemeen. Als je een willekeurige voorbijganger zou vragen "noem is een hele goede gitarist" dan zal 80% waarschijnlijk Clapton zeggen alleen omdat ze er niet meer kennen en omdat hij gewoon heel bekend is. Misschien dat hij daarom door "gitaristen" (die waarschijnlijk meer goede gitaristen kennen dan de doorsnee nederlander) als overschat gezien.

rockandsoccer
2 mei 2002, 17:59
Kiek daar hewwe et alweer , " Bonjovi gave rock a bad name " weer een poging tot het afkraken van bepaalde muziek. Begin dan ook niet te bleren als ik die muziek van jullie afzeik!!! Bonjovi heeft tien keer meer gepresteerd dan die bands die tegenwoordig een hitje scoren (heb ik eerder ook al gezegd) , tsja voor van die ketting-aan-e-broek hippies als jullie is dat natuurlijk weer soft en voor meisjes enz. I don't care ik vind het geweldig , of het nou Boston is Uriah Heep , Gary Moore of Creedence , Pink Floyd of BONJOVI. It's the best music in the world , a lot of people will agree with me , that's for sure!!!

Classic Rock is a way of life , punt

L4A
2 mei 2002, 18:49
Zo, met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo?

dirkw83
2 mei 2002, 19:17
Op 2002-05-02 08:35, schreef alhambra:
En dan. Een overschatte gitarist is..wat is een overschatte gitarist eigenlijk?

Ik denk dat er bedoelt wordt dat hij altijd meteen word genoemt als mensen het over gitaristen hebben zonder dat ze weten wat hij nou werkelijk gedaan heeft of wat hij werkelijk kan, ik bedoel niet in dit forum maar meer in z'n algemeen. Als je een willekeurige voorbijganger zou vragen "noem is een hele goede gitarist" dan zal 80% waarschijnlijk Clapton zeggen alleen omdat ze er niet meer kennen en omdat hij gewoon heel bekend is. Misschien dat hij daarom door "gitaristen" (die waarschijnlijk meer goede gitaristen kennen dan de doorsnee nederlander) als overschat gezien.



Ja dat zou idd heel goed kunnen maar ik vind dat ze die enquete dan beter hadden kunnen rondlaten gaan bij mensen zoals die hier zijn, dwz die er wél goed over nadenken. Maar ik denk dat het op die manier ook geen persoonlijke kwestie meer wordt; je laat je bij de beoordeling dan leiden door de mening van anderen...Mm, vreemd, ik blijf het toch een beetje een nare term vinden in dit verband.

Dila
2 mei 2002, 19:58
Op 2002-05-02 17:59, schreef rockandsoccer:
Kiek daar hewwe et alweer , " Bonjovi gave rock a bad name " weer een poging tot het afkraken van bepaalde muziek. Begin dan ook niet te bleren als ik die muziek van jullie afzeik!!! Bonjovi heeft tien keer meer gepresteerd dan die bands die tegenwoordig een hitje scoren (heb ik eerder ook al gezegd) , tsja voor van die ketting-aan-e-broek hippies als jullie is dat natuurlijk weer soft en voor meisjes enz. I don't care ik vind het geweldig , of het nou Boston is Uriah Heep , Gary Moore of Creedence , Pink Floyd of BONJOVI. It's the best music in the world , a lot of people will agree with me , that's for sure!!!

Classic Rock is a way of life , punt



nou moet je niet denken dat ik (ik zal maar voor mezelf spreken om te veel moeilijkheden te voorkomen) rockmuziek af wil kraken, vrijwel alle muziek waar ik naar luister valt daar immers ook onder, maar het kan me geen reet schelen wat bonjovi allemaal gepresteert heeft, ik vind het gewoon een foute idioten band.

Kitaarhiero
2 mei 2002, 22:19
wat vind Rockandsoccer trouwens van K-otic, de Backstreet boys en 5ive?
daar zou je eigenlijk ook graag naar kunnen luisteren omdat ze niet echt veel verschillen qua stijl van Bon Jovi :razz:

ow en verder spreek ik weinig kwaad over pink Floyd of Gary moore (zo lang Gary bij de blues blijft) :wink:

over bandjes die een keertje een hitje scoren gesproken...
Veel bands waar ik graag naar luister hebben of helemaal géén hits (gebrek aan singles) of zijn vrij succesvol... want al vind ik Bon Jovi niks, Led zeppelin, black sabbath, the Red Hot Chili peppers en Nirvana vind ik zeer cool...

ow en sommige bands van tegenwoordig hebben pas maar 1 hitje gehad omdat ze nog niet zo veel albums hebben uitgebracht.

zooo. :grin:

Lucky
3 mei 2002, 11:41
klein klein kleutertje wat zitten jullie toch te zeiken....laat iedereen gewoon de muziek leuk vinden waar die zelf achter staat.....en val mensen toch niet zo aan als ze het niet direct met je eens zijn.

Nieuw oud, soft, hard, rare kleding, strakke kleding, geen kleding wat maakt het allemaal uit. Als JIJ er plezier aan beleeft is het toch prima........en als een ander het volkomen kut vindt is dat toch ook prima

Noctiis
3 mei 2002, 12:43
zolang ze het elkaar maar niet gaan verweiten is het prima.

Andrewski
3 mei 2002, 16:40
Je kunt wel merken wie hier nog niet volwassen is.

Noctiis
3 mei 2002, 16:42
"Jullie gedragen je als kinderen! Jullie zijn het niet, maar jullie gedragen je wel zo!"
:grin:
Weer leuk citaar van een leraar van mij, leek me wel van toepassing hier

Dila
3 mei 2002, 17:45
hahaha nou das beter dan mijn godsdienst leraar (ja ik kan er ook niks aan doen dat ik dat idiote vak heb) die zegt gewoon dat we geestelijk het niveau van groep 3 hebben... :razz:

Noctiis
3 mei 2002, 17:57
en op zulke momenten ben ik erg blij dat ik niet meer op de middelbare school zit...

stinkhippie
3 mei 2002, 18:58
ik vind gary moore erg vervelend als ie blues speelt

Noctiis
3 mei 2002, 19:27
ik vind over the hills and far away een erg goed nummer van Gary Moore

Kitaarhiero
4 mei 2002, 10:54
Op 2002-05-03 11:41, schreef Lucky:
klein klein kleutertje wat zitten jullie toch te zeiken....laat iedereen gewoon de muziek leuk vinden waar die zelf achter staat.....en val mensen toch niet zo aan als ze het niet direct met je eens zijn.

Nieuw oud, soft, hard, rare kleding, strakke kleding, geen kleding wat maakt het allemaal uit. Als JIJ er plezier aan beleeft is het toch prima........en als een ander het volkomen kut vindt is dat toch ook prima


daar heb je idd gelijk in... maar het komt wel van 2 kanten. ik ben dus zo onverstandig in de verdediging te gaan... en de aanval is de beste verdediging :wink:

nee ok... maar zo zie je maar weer... die enquête slaat nergens op. het heeft allemaal met smaak te maken.

Ditmar
4 mei 2002, 16:03
Op 2002-05-03 19:27, schreef Noctiis:
ik vind over the hills and far away een erg goed nummer van Gary Moore


Is dat toevallig gecoverd door Nightwish, ik ken namelijk wel een nummer van Nightwish dat zo heet.......

L4A
4 mei 2002, 17:11
Als je een goed scheur-nummer van mister Moore wil horen: Wishing Well (idd een cover) op Rocking Every Night, live in Japan.
Hoe die daarop z'n gitaar misbruikt.....awesome!!!!!
En nog een: Shapes of Things (ook een cover) op We Want Moore, ook live dus. Monsterlijk geweldig!!!

Ennuh, ik heb bijna mijn GM-collectie compleet, ik zoek alleen nog Dirty Fingers, dus als iemand 'm heeft en er van af wil.....

L4A
4 mei 2002, 17:16
En Ditmar, ja, Nightwish heeft er inderdaad een m.i. errug lelijke cover van gemaakt, helaas.....

Origineel staat overigens op Wild Frontier uit 1987.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: L4A op 2002-05-04 17:20 ]</font>

Noctiis
4 mei 2002, 17:29
Thyrfing heeft er daarintegen een prachtige cover van gemaakt!

L4A
4 mei 2002, 17:45
Muzikaal vind ik die cover prima, jammer alleen van die stem: wat is dat met (veel van) die Scandinavische rock/metal bands?

Ik krijg het idee dat die temperaturen daar een beetje de testosteronproductie platleggen ofzo :smile: , maar er zijn wel erg veel van die bandjes met mi veel te hoog zingende mannen, bleh!

Noctiis
4 mei 2002, 17:52
haha nee dat is een ingehuurde heavy metal zanger... Normaal heeft Thyrfing niet die zang

L4A
4 mei 2002, 18:04
Oh ja, kep effe wat andere nummers beluisterd, inderdaad betere zang!

Maar dan nog verbaas ik me over het hoge aantal semicastraten uit die regio :wink:

Noctiis
4 mei 2002, 18:07
hehe tsja... het kan inderdaad iets in de lucht zijn ofzo.
Maargoed, in Duitsland hebben ze er ook aardig last van met die rare powermetal bandjes :grin:

rockandsoccer
4 mei 2002, 23:57
De classic rocker is dus ook een grote fan van Gary Moore. En daarmee doel ik nog niet eens op zijn latere bluescarriere , wat dat betreft zijn Still got the blues , Parisienne Walkways ,Walking by myself en Oh Pretty Woman verplichte kost.

Zijn rockverleden vind ik echter veel sterker. Zijn gitaarcapaciteiten doen dan ook niet onder voor mensen als Malmsteen of andere snelle jongens. Heb nu net de video "Emerald Aisles - Live in Ireland 1984" gezien en die is erg sterk waar hij een optreden geeft in Belfast in een kerk. Hij is gewoon een super rockgitarist en ik kan dan ook zeker aanraden , vooral ook omdat hij schrijft over de oorlog en politieke dingen :

Murder in the Skies
Victims of the future
End of the world
Back on the streets
Shapes of things (Yardbirds cover)
Thunder rising
Nuclear attack

Met stip in de top 3 :

1. Out in the fields
2. Over the hills and far away
3. Empty rooms

L4A
5 mei 2002, 00:09
En zoals ik op de vorige pagina al zei: Wishing Well op Rocking Every Night: supergeweldigstrakknallend gitaarwerk!!!!

Lucky
24 mei 2002, 08:29
Ik vond Gary Moore echt steengoed in thin lizzy....maar sinds die die powerblues aan het spelen is vind ik maar niets.....

wel beestachtig gespeeld allemaal....maar niet boeiend meer of zo.
misschien ben ik gewoon teveel een purist

Braindead
21 juni 2002, 00:01
ahum, ik heb al wel gemerkt dat ik hier opmijn woorden moet letten want er wordt hier vet gediscusieerd.

Overschatte gitaristen, ik vind dat daar best wel iets over te zeggen is, alhoewel ik erg moest lachen om dirk83 (geloof ik) van kun je dit spelen Clapton ... nee? goh..overschat.
(nou ja zoiets dan).
Ik vind dat als er ten tijde van Cream, waar Clapton vroeger in speelde) geroepen werd "Clapton is God" dat inderdaad wat overschat is. En persoonlijk om nog maar even een voorbeeld te noemen Santana. Santana speeld gewoon zo geweldig niet. Sam ba pa ti (heet het geloof ik) dat is dan wel aardig maar bruist ook niet van de techniek. Ook als je hem live ziet (b.v. op tv tijdens concert) dan zie je hem ook fouten maken dat ik denk van nee..... Het is meer zo dat hij gewoon met een band speelt die er allemaal zo'n zuid Amerikaans tindje aangeven en dat is dan wel weer ergens origineel te noemen. Maar nee goed , nee.

Maar inderdaad , hoe moet je Mike Stern vergelijken met Greg Howe.

Tja overschat............
Mark Knofler .......whahahahahahah
okay sorry pffffhhhhahahaha , nee dat kan toch wel degelijk zwaar overschat genoemd worden.
Ik vind het wel een idee om het overschatte aan het succes en aan inkomen te koppelen.
Zo'n Mark Knofler, ik vind als je zoveel geld verdient als "gitarist" dan mag je dus echt wel wat nivo verwachten, en als je dat ten tijde van die hit (grote doorbraak) dan nog niet helemaal hebt, okay. Maar daarna wel ff de schouders eronder toch?

Dit vind ik dus ook van Kirk Hammet, de miljoenen stromen binnen maar zijn gitaarspel is de laatste jaren alleen maar zwaar achteruit gegaan.

Hij zit blijkbaar liever in zijn miljoenenvila lekker onderuitgezakt tv te kijken i.p.v. zijn Fans waar te geven voor hun geld, want daar heb ik het over.

alhambra
21 juni 2002, 09:02
Idd Braindead, ik denk dat de kracht van de gitaristen er vooral in zit dat ze "pakkende melodie lijnen kunnen spelen" en da's toch ook wel weer knap. Kijk je idd puur naar technisch kunnen dan zullen er zeker velen zijn die daar bovenuit stijgen.
Ik hoop trouwens niet dat je je naam heb van die rapper :-q

Mr.Dire Straits
23 juni 2002, 16:35
Als er eentje zwaar onderschat wordt is het mark knopfler wel.
mark knopfler streelt de snaeren gewoon een genot voor het luisterend oor

alhambra
23 juni 2002, 17:18
U is een grapjas :smile:

L4A
23 juni 2002, 17:49
Dat doet-ie inderdaad, maar dan op zo'n manier dat je erbij in slaap valt....gaap.......wat spelen die gasten suf zeg.........

pimmetje
23 juni 2002, 20:58
Ik ben zelf absoluut geen fan van Clapton en vind 't ook geen echte bluesgitarist (zelfs op de London Sessions met Howlin' Wolf en bij de Bluesbreakers met John Mayall). Die hele Britse blues-variant mag van mij trouwens in een willekeurig kanaal gestort worden. Ik zal ook wel teveel een purist zijn :smile:.

Het rare is, dat Clapton wel heeft laten horen dat hij het kan. Ik zag net Cream staan... daar deed hij het wel aardig in, maar vooral zijn tijd bij Derek &amp; The Domino's vond ik goed. Dan heb ik 't niet over de bekende nummers als Layla, maar eerder over het live werk. Daarbij gooide Clapton ook nog wel eens lekker de remmen los.

Eigenlijk is 't helemaal fout gegaan in de buurt van die Ocean Boulevard LP. Toen kwam hij er naar eigen zeggen achter dat hij voorzichtiger aan moest gaan doen met drugs en vooral alcohol. Daarna werd het in mijn ogen meer en meer wijverige (weinig-zeggende) rock met een steeds sterker overheersend pop-randje.

Zoals Herman Brood al zei: "'t Is triest als je iedere keer je kind van 't dak moet gooien om een mooi nummer te schrijven."

Kitaarhiero
23 juni 2002, 21:04
Ja, Clapton is tegenwoordig niet zoveel soeps meer... al die wijvepop van hem...

stinkhippie
23 juni 2002, 22:10
en dan te bedenken dattie ooit de yardbirds verliet omdat ze een popsingle uitgebracht hadden en hij gewoon blues wou blijven spelen!

Ach ja, sommige mensen kakken ook in op een bepaalde leeftijd, andere weer niet

Straffe redenering trouwens Pimmetje,persoonlijk vind ik Bluesbreakers wel erg strak, lekker vet geluid en aggressieve solo's.Hoewel ik de stem van John Mayall echt niet te pruimen vind.

pimmetje
24 juni 2002, 08:05
Van wat ik heb gemerkt is John Mayall zo'n figuur waar mensen mee weglopen of volledig van over hun nek gaan. Ik hoor zelf bij de tweede categorie :smile:.

Ik heb de Bluesbreakers nu net ff opgezet om 't zeker te weten... het was alweer zeker 5 jaar geleden dat ik ernaar had geluisterd. Nog steeds vind ik 't niets: toch echt teveel brit-blues naar mijn smaak, al hoor je ze wel dat stroperige, half-dikke snotstront-blues geluid hier en daar proberen.

Braindead
28 juni 2002, 16:33
alhambra

Idd Braindead, ik denk dat de kracht van de gitaristen er vooral in zit dat ze "pakkende melodie lijnen kunnen spelen" en da's toch ook wel weer knap. Kijk je idd puur naar technisch kunnen dan zullen er zeker velen zijn die daar bovenuit stijgen.
Ik hoop trouwens niet dat je je naam heb van die rapper :-q

Nee, ik heb die naam niet van die rapper, sterker nog, ik weet helaas niet eens wie je bedoelt.

Als ik mijn naam dan toch zonodig van iets of iemand moet hebben ,wat overigens niet zo is, dan maar van de film Braindead. Nee ga nou niet massaal die film huren, want dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Ha

:smile:

Ibanez
28 juni 2002, 22:18
Op 2002-04-24 21:30, schreef FragDaddy:
De mensen die op een Ibanez gitaar spelen zijn over het algemeen nou niet meteen liefhebber van de muziekstijl die Clapton speelt.. dat verklaard misschien waarom 'ie een slechte beoordeling krijgt.
He ik vind clapton juist vet! Ik vind deze shit ook een beetje onzin, kzou bijna denken dat het een 1 april grap zou zijn.

Ibanez
28 juni 2002, 22:24
Op 2002-04-25 22:49, schreef rockandsoccer:
Ik voel mijn bloeddruk stijgen en moet mij inhouden. Mensen hou in godsnaam op gitaristen af te kraken want daar kan ik barslecht over.
- Deze mensen kunnen ten eerste tien keer beter pingelen als jullie.
-Ten tweede noem niet gewoon een rijtje namen op waar je niks van afweet.
-Jimi Hendrix heeft misschien maar 3 jaar lang plaatjes gemaakt waarna hij helaas de stairway to heaven heeft genomen. In die jaren heeft hij ontieglijk veel ontdekt en gemaakt. Hij betekende in de Vietnam-oorlog veel voor Amerika en drong overal aan op vrede.
-Steve Vai is gewoon een aftreksel van shredders als Malmsteen , Rhoads en Eddie. Dat hij nou net wat sneller pingelt oke.
-Pete Townshend is de beste performer ooit en zelfs beter als mensen als Hendrix en Angus Young. Vandaag zag ik nog een video van de Who. Hij kan niet soleren maar de kracht die zo'n band met Daltrey , Moon en Entwhistle produceert voel je in de huiskamer (Molenwiek townshend o.a.).
-Een enquete is veels te subjectief , als je aan de gemiddelde jongere vraagt wat het beste nummer ooit gemaakt is zegt hij misschien Limp Bizkit of weet ik veel terwijl de hele wereld het eens is dat dit met stip of Child in time is of S to Heaven.
-Die rock waar jullie tegenwoordig naar luisteren althans de meesten van jullie ik zeg (Rammstein , Bizkit , Linkin park , Nickelback , Muse) whatever bevat voornamelijk alleen maar powerchords ,BLEHHH alles is gewoon hetzelfde al 5 jaar lang is er geen band die wat gepresteerd heeft de allerlaatsten zijn waarschijnlijk Guns 'n Roses , Metallica enz. Bon jovi een van mijn favoriete bands wordt vaak afgekraakt. Nou ik denk dat Mister Sambora toch wel even wat beter speelt als die gitaristen van tegenwoordig die niks kunnen uitvinden. Alleen RHCP ligt nog wel lekker int gehoor verder is het meeste sucks.
Dit is mijn mening en daarover wordt niet gediscussieerd , reacties kan altijd.
Whatever may happen , you can't kill Rock 'n Roll!!!!

Mazzel
Dit hele verhaal is een gewoon een mening, en mijn mening is dat je niet gelijk hebt. Bon jovi vind ik echt geen goeie band en steve vai is duizend keer beter dan sambora. En bon jovi is nou echt niet zo'n echte goeie band waar volgens jou tegenwoordig niks meer van over is. Muse is ook geen standaard nu-metal bandje, maar een heel experimenteel speciale band waarvan de nummers heel wat ingewikkelder in elkaar zitten dan zo'n standaard nummer van bon jovi.

Ibanez
28 juni 2002, 22:25
Op 2002-04-27 14:53, schreef Dila:
mensen dit gaat echt even te ver. dat je van linkin park en nickelback zegt dat ze alleen maar powerchords spelen dat is gewoon de waarheid (niet dat erg is ofzo maar okee) maar muse is gewoon ZO origineel en hun nummer zitten muzikaal ZO goed in elkaar!! kijk het kan jouw smaak niet zijn, maar SLECHT is het absoluut niet. en als je zoals jij bands beoordeeld op de moeilijkheidsgraad van de nummers, dan slaat die opmerking over bon jovi al helemaal nergens op. de nummers van muse zitten zoooooo veel beter in elkaar dan die van bon jovi. en die kwal van een sambora kan misschien technisch gezien goed spelen, maar kom op, wat heeft hij nou in te brengen, met z'n walgelijke arogante kwastenkop. ik krijg werkelijk al kotsneigingen als ik aan die belachelijke clips en die idiote concerten van die afschwelijke patsertjes denk!!! hoe kun je in godsnaam bon jovi meer kwaliteit vinden dan muse... daar kan ik gewoon niet bij... bon jovi is gewoon de backstreet boys maar dan met instrumenten. muse is gewoon kunst, ze leven ook echt voor de muziek en ze hebben echt iets origineels gemaakt. bon jovi is een idiote aanstellerige kwallen band, en dan kun je nou wel eindeloos door zeiken dat die sambora zo'n goeie gitarist is, maar dat kan me niks schelen ik vind bon jovi WALGELIJK!!!!!!!!
Hier ben ik het nou echt mee eens!

rockandsoccer
28 juni 2002, 23:37
Ach misschien heb ik mij wat te negatief opgesteld tegenover jullie muziek. Ik vind het alleen maar jammer dat er bijna niemand fanatiek aanhanger is van Classic Rock en daarom ben ik wat opgefokt. Er zijn 3 muziekzenders ja , Tmf , MTV en the box. En die zenden de hele dag rapmuziek en rammstein of weet ik veel uit. Vroeger waren er nog niet veel clips dat weet ik maar zend ook es wat anders uit. Ik mag dan als een ouwe lul klinken ik wou dat ik die tijd meegemaakt had. En als mensen dan beginnen over die muziek is dood , of ouwe lullenmuziek. Dan gaat et echt jeuken.
En wat betreft bonjovi , gewoon een coole band waarvan je de nummers altijd standaard op ieder dorpsfeest terughoort. Ik heb geen zin om mij hier weer te moeten melden dus kappe met opmerkingen nou.
Keep on rockin in a free world!!

Thomasvv
29 juni 2002, 12:30
Mijn muziekleraar zij eens:

Slechte muziek bestaat niet, anders was het niet uitgebracht

Dr zijn natuurlijk uitzonderingen, maar er is altijd wel iemand die er van houdt, en dan is het niet slecht. Je kan het niet mooi vinden, maar das een ander verhaal

pimmetje
29 juni 2002, 13:11
Strikt genomen heeft die muziekleraar gelijk, maar op die manier maak je ieder gesprek over muziek al snel dood. En je praat op die manier zelfs goed dat ergens in de jaren 70 de vogeltjesdans de best verkochte plaat in een heel jaar was :grin:.

Juist omdat het goed vinden van muziek en muzikanten geen objectief gegeven is, is het interessant om erover te blijven praten/twisten. Als iemand ECHT 100% gelijk zou hebben, dan zouden we al snel klaar zijn. Hoewel ik dan waarschijnlijk meer gitaar zou kunnen spelen, zou ik 't toch jammer vinden :smile:.

pimmetje
29 juni 2002, 13:12
Oh ja... vergeten. Bon Jovi is echt triest.

L4A
2 juli 2002, 10:08
Shit...jongens wat een lappen txt allemaal....
:grin:

moretel
2 juli 2002, 12:08
Ja hier komt er nog een maar dan van een ouwe lul :smile:

Het beton uurtje van Alfred Lagarde waren in de jaren zeventig zo'n beetje de enige manier om alternatieve en heavy muziek tot je te nemen. Op TV alleen toppop yeah (waar je nu op TV een stel van die uitgerangeerde presentatoren en celebrities aan ziet deelnemen in het kader van nostalgie).

Op radio en TV voornamelijk hit muziek. In tegenstelling tot toen is er weinig veranderd, alleen zijn er nu 3 clipzenders en veel meer radio stations.
Afgelopen week met rugpijn in bed gelegen en na een paar uur clipzenders bekeken te hebben ook nog hoofdpijn en bijna een epileptisch insult.
Mijn god wat een rotzooi, veel rapmuziek dames in nietsverhullende kleding.
Slechts heel af en toe eens onderbroken door een rocknummer.

Maar mijn kinderen vinden het prachtig.
Op hun leeftijd luisterde ik naar Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath (indertijd door de critici met de grond gelijk gemaakt maar die toch aan de basis staan van de heavy metal, Ozzy is zelfs met een heuse come back bezig).
Daarnaast waren bands actief als Abba, Boney M en nog een heel stel die ik nooit heb willen onthouden.

Wat de TV en radio draaien moet scoren, en scoren doe je met kijkers en luisteraars, helaas is de algemene smaak niet de mijne.

In dat kader is om bij het onderwerp te blijven Eric Clapton toch niet echt slecht. Als je al zijn materiaal bij elkaar raapt en een goede selectie maakt blijven er heel wat uurtjes aangename muziek over.
Van de jaren 60 tot 2000 is hij produktief gebleven. Zijn commerciele uitstapjes bleven toch altijd wel verantwoord, soms wat braaf maar met een hart.

Kitaarhiero
2 juli 2002, 13:13
smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak smaak

dat is waar het om gaat met bands goed vinden.
en smaken verschillen.

Kjiratsiekoedel
2 juli 2002, 15:47
Niet teveel lullen, maar...

:B

stinkhippie
2 juli 2002, 17:31
dat dacht ik ook!

sash
2 juli 2002, 19:14
Op 2002-07-02 12:08, schreef moretel:
Ja hier komt er nog een maar dan van een ouwe lul &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Het beton uurtje van Alfred Lagarde waren in de jaren zeventig zo'n beetje de enige manier om alternatieve en heavy muziek tot je te nemen. Op TV alleen toppop yeah (waar je nu op TV een stel van die uitgerangeerde presentatoren en celebrities aan ziet deelnemen in het kader van nostalgie).

Op radio en TV voornamelijk hit muziek. In tegenstelling tot toen is er weinig veranderd, alleen zijn er nu 3 clipzenders en veel meer radio stations.
Afgelopen week met rugpijn in bed gelegen en na een paar uur clipzenders bekeken te hebben ook nog hoofdpijn en bijna een epileptisch insult.
Mijn god wat een rotzooi, veel rapmuziek dames in nietsverhullende kleding.
Slechts heel af en toe eens onderbroken door een rocknummer.

Maar mijn kinderen vinden het prachtig.
Op hun leeftijd luisterde ik naar Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath (indertijd door de critici met de grond gelijk gemaakt maar die toch aan de basis staan van de heavy metal, Ozzy is zelfs met een heuse come back bezig).
Daarnaast waren bands actief als Abba, Boney M en nog een heel stel die ik nooit heb willen onthouden.

Wat de TV en radio draaien moet scoren, en scoren doe je met kijkers en luisteraars, helaas is de algemene smaak niet de mijne.

In dat kader is om bij het onderwerp te blijven Eric Clapton toch niet echt slecht. Als je al zijn materiaal bij elkaar raapt en een goede selectie maakt blijven er heel wat uurtjes aangename muziek over.
Van de jaren 60 tot 2000 is hij produktief gebleven. Zijn commerciele uitstapjes bleven toch altijd wel verantwoord, soms wat braaf maar met een hart.




Ik sluit me bij jou aan, ook al schelen we ongeveer 30 jaar.

Tegenwoordig niets anders meer dan rap, naakte wijven en 'muziek' die gemaakt is met computers en trance genoemd word.

Als je een disco binnenkomt zou je de hele avond hetzelfde nummer kunnen draaien en niemand merkt het verschil.

Bij mij op school vragen ze wat voor muziek ik luister en speel. Dan zeg ik blues. Zij vragen aan mij wat blues is. Ik laat het ze horen op m'n discman. Zij vragen wie is dit? Ik zeg Jimi Hendrix. Wie is Jimi Hendrix? Weten ze dus niet.
Ze kennen niemand anders dan Dr. Dre, Eminem en Dj Jean.

Tegenwoordig is er geen plek meer voor blues, bluesrock, classic rock etc. In het hele land is er een radiozender die dit uitzendt: Arrow Rock radio. Op tv natuurlijk helemaal niets. Op TMF of MTV (niet echt veel verschil) heb je op maandagavond een uurtje of 2 rock en metal. Niet mijn smaak, maar dat is de enige tv zender en enige tijd wanneer er nog enigszins goede muziek word uitgezonden. Meestal is het allemaal limp bizkit of wat dan ook. De echte goeie muzikanten komen geeneens aan bod.

Oh ja, dan heb je ook nog die sukkel met z'n gespierde body en 'superhit' me myself and i. Jive Jones heet die idioot geloof ik. Hij denkt echt dat ie gitaar kan spelen met z'n nichterige piepstem.

MTV heeft inmiddels de serie The Osbournes en ik vind het wel lachen. Maar veel meer van Ozzy zullen ze niet uitzenden.

Om ook nog ff door te gaan op Clapton. Z'n spul is idd niet slecht. Er zullen vast wel onbekende gitaristen zijn die beter zijn dan hij, maar hij heeft gewoon veel geluk gehad en hij is de juiste mensen tegengekomen. De laatste albums van hem vind ik het niet waard om naar te luisteren (Pilgrim en Reptile, op reptile staan nog wel aantal goede nummers, maar op Pilgrim hoor je bijna geen gitaar in voorkomen). Het laatste goede album wat ie heeft gemaakt was From the Cradle en Riding with the King. Maar toen vond ik em eigenlijk al te commercieel.
Het echte oude spul uit z'n periode met Cream, The Yardbirds etc. blijft nog steeds het beste.

Ook al vinden veel mensen dat ie overgewaardeerd is, Hendrix en SRV zagen hem ook als een voorbeeld. De reden dat Hendrix naar de UK ging was om Clapton te ontmoeten en met em te jammen. Zonder Clapton waren een hoop belangrijke dingen niet gebeurd.

Noctiis
2 juli 2002, 19:17
hey Sash je hebt toch niet iets tegen electronische muziek hoop ik?
Ik ben nog altijd een groot van van ambient/electro/dub-electro/techno !!

sash
2 juli 2002, 21:47
Nou dan zal ik je toch teleur moeten stellen. Ik hou niet van elektronische muziek. De stijlen die jij opnoemt ken ik niet, misschien dat die wel cool zijn. Maar bij elektronische muziek denk ik aan trance en gabbermuziek. Vooral als mensen langsrijden in hun zwarte Opel Astra GTI met Remus uitlaat, verlaagd, 3 spaaks velgen en dakspoiler en je hoort de muziek buiten de wagen met gesloten ramen, heb ik aan trance en gabbermuziek een hekel.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-07-03 00:34 ]</font>

Dila
2 juli 2002, 21:55
ik heb ook een hekel aan trance enzo... maar goed, als je er van houdt dan ben ik de laatste die je tegen houdt hoor.

Pegasus
2 juli 2002, 22:18
Om weer even Eric Clapton terug te komen: Hij maakt al veertig jaar dezelfde muziek. Hij heeft zich niet echt bijster veel ontwikkelt.

Dila
2 juli 2002, 22:23
das wel waar... maar hoeft dat persee?

sash
2 juli 2002, 23:19
Idd, ik heb blink 182 ook nooit veel meer dan 2 powerchords horen spelen. Dan is Clapton in de laatste 40 jaar toch veel gevarieerder gebleven. Besides, ik zou ook nooit iets anders willen maken dan blues.

moretel
2 juli 2002, 23:28
Sommige elektronische muziek vind ik wel leuk.
B.v Kraftwerk, the Orb (eens op Pink Pop live gezien).

Noctiis
3 juli 2002, 09:20
Op 2002-07-02 21:55, schreef Dila:
ik heb ook een hekel aan trance enzo... maar goed, als je er van houdt dan ben ik de laatste die je tegen houdt hoor.


Lees eens goed, ik houd niet van Trance... Trance is geen waardige muziekstijl.
Maargoed ik heb ook meer electronische muziek platen en cd's dan gitaarmuziek cd's dusch

Dila
3 juli 2002, 09:46
okee okee, ik noem eigenlijk alle electronische muziek trance en dat slaat eigenlijk nergens op natuurlijk... dat is hetzelfde als alle gitaarmuziek hardrock noemen. zal ik niet meer doen :smile:

sash
3 juli 2002, 13:09
Op 2002-07-03 09:20, schreef Noctiis:
[quote]

Lees eens goed, ik houd niet van Trance... Trance is geen waardige muziekstijl.
Maargoed ik heb ook meer electronische muziek platen en cd's dan gitaarmuziek cd's dusch


Ah dat is goed, dan hoef ik je ook niet teleur te stellen. Ik heb ook alleen een hekel aan Trance

Pegasus
3 juli 2002, 20:18
Op 2002-07-02 22:23, schreef Dila:
das wel waar... maar hoeft dat persee?


Dat geeft in ieder geval aan dat hij niet in staat is zich te ontwikkelen.

sash
3 juli 2002, 20:45
Op 2002-07-03 20:18, schreef Pegasus:


Op 2002-07-02 22:23, schreef Dila:
das wel waar... maar hoeft dat persee?


Dat geeft in ieder geval aan dat hij niet in staat is zich te ontwikkelen.


Maar waarom zou je je moeten ontwikkelen als je muziek al 40 jaar goed is? Btw, ik zie Clapton echt geen funk of hardrock spelen...

pimmetje
4 juli 2002, 02:14
Ik vind juist dat er WEL een ontwikkeling in de muziek van Clapton is... jammer genoeg sinds ergens half jaren 70 alleen maar minder; het is meer van blues(rock) naar pop-rock gegaan. De latere zogenaamde akoestische en commerciblues-spasmes doen daar verder in mijn ogen weinig aan.

Z'n spel zal ongetwijfeld evengoed zijn gebleven of beter zijn geworden, maar nooit echt kippenvel wat mij betreft.

Ik ben 't wel roerend met sash eens dat je spel/muziek zich niet hoeft te ontwikkelen als dat al wel goed zit. Alleen bij Clapton heb ik 't spel slechts zeer matig kunnen waarderen.

... maar hij is wel veel beter dan jij ...
... maar we hebben 't niet over mij ...
... maar toch is-tie beter ...
... ja, maar ik vind 't niets ...
... dan ben je eigenwijs en arrogant ...
... ja, inderdaad ...

best gaaf zo'n forum... kan ik helemaal alleen :grin:.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: pimmetje op 2002-07-04 02:17 ]</font>

wanna1
23 juli 2002, 20:25
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Als je op een bepaald niveau zit spreek je niet meer van die is beter en die is beter en die is beter en die is beter,
het gaat er dan om wat je kunt bedenken, of je stijl heb.
je kunt dan nog zo snel zijn maar zit er ook emotie in godverdomme

en Sash ik heb nog nooit een opel astra GTI gezien, is dat een atra gekruist met en VW ??

wanna1
23 juli 2002, 20:28
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH AHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Als je op een bepaald niveau zit spreek je niet meer van die is beter en die is beter en die is beter en die is beter,
het gaat er dan om wat je kunt bedenken, of je stijl heb.
je kunt dan nog zo snel zijn maar zit er ook emotie in godverdomme

en Sash ik heb nog nooit een opel astra GTI gezien, is dat een atra gekruist met en VW ??

rockandsoccer
24 juli 2002, 14:11
Sash heb gelijk Trance en rap es allemaal hetzelfde. Een Opel Astra GSI bestaat wel GTI niet. Ben nu Ozzy voor et eerst aant luisteren , Randy Rhoads is echt sterkkkkkk maar ook Jake E Lee en Zakk kunnen spelen.

Classic Rock never dies.

Dionyios
24 juli 2002, 14:28
Ehm... Dit leest best wel kl*te!

Kunnen jullie die haha'tjes niet binnen het beeld houden?
Ben nu erg aan het zeuren, maar ik ben eigenlijk gewoon te lui om steeds het beeld te verschuiven :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dionyios op 2002-07-24 14:29 ]</font>

Neals
4 augustus 2002, 14:53
classic rock is idd erg gaaf

kennen jullie blue oyster cult, misschien wel een van de meest overschatte bandjes ooit, veel metal en rock bands hebben daar hun invloeden weg..

enne ontopic:

Clapton ken ik niet zo heel erg goed, wel grappige liedjes en houdt het hard bij op.

Knofler maakt slome duikelaarmuziek met steeds het zelfde pingeleping-apentruukje, komt me ontiegelijk de spuigaten uit.