PDA

View Full Version : Luc-O : uptempo rocksong



Luc-O
23 juni 2004, 15:12
Hee jongens,

Weer een nummertje van mij, ik vind dit zelf één van m'n tofste, vanwege de drive die er inzit. Ben ook wel tevreden over het geluid. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, op- en aanmerkingen meer dan welkom as ever! :lol:

http://home.planet.nl/~oggel008/Steamy_Thighs.wma

schaap
23 juni 2004, 16:21
Begin is wel grappig gedaan :-D
Krijg gelijk weer de Satch vibe over je heen (af en toe hoor je bijna gewoon de beginnoten van summersong :o), en tja dat is erg goed :cool:
Voordat ik aan de gitaarpartijen begin, hoe heb je die drums gemaakt ?
Want die klinken echt stoer, en niet zo superstandaard.

Ok de gitaar, je sound heb je helemaal gelijk in, wat en toooooooooooone in je vingers :P Dat "themaatje" kon ietsje minder, maar het nummer wordt er niet minder op 8-) Ik zou zelf wat meer tweestemmig willen horen, het klinkt er zo vet in man. Vind het rustige stuk ook weer goed getimed erin, en man je klinkt af en toe echt zo fucking veel als Satch :o En tja ik kan nog gaan mierenneuken over die 4 hi-hatt aanslagen die ik liever weg zou hebben gehad zodat het er plots weer inknalt (want tja zodra je rustig begint voel je aan dat ie weer gaat knallen, en dan willen we dat ook :wink:)

Luc-O
23 juni 2004, 16:30
Hey Schaap

bedankt voor je constructieve feedback man :P
Die drums zijn live ingespeeld door een supergoeie drummer die helaas niet ouder dan 25 mocht worden... Ik zal niet tegenspreken dat het op Satch lijkt, had zelf ook wel een beetje dat Summer Song-idee :wink: Ik beschouw het dan ook als compliment!

Megadeth
23 juni 2004, 17:07
Tja, wat kan ik er van zeggen...Perfect ingespeeld, je hebt een prachtige toon, en geen standaard geshred. Ik idd veel invloed van Satriani, en ook wel wat van Friedman....Vrijwel perfect in mijn ogen, als je dit soort nummers op cd zou uitbrengen zou ik t iig kopen. Enige 'mindere' eraan vind ik dat het misschien iets te druk is, ik hou persoonlijk erg van strakke riffbased muziek, en dit is erg 'lead' gericht. Maar dat heeft meer met mij te maken dan met enig tekortkoming op jouw gebied. Keep on going dude!

Maiden Michiel
23 juni 2004, 18:51
Dat begin doet me denken aan Bad Horsie

Luc-O
23 juni 2004, 20:26
Nog iemand die daar iets aan heeft toe te voegen? :lol:

Stratman70
24 juni 2004, 00:16
Tuurlijk!

Ik vind het niet je gaafste*, maar het is wederom van sublieme klasse. Het doet me erg aan Vinnie Moore denken. Je hebt zelfs bijna ook zo'n lieve toon als hij heeft.
Het is gewoon weer helemaal af: het geluid is super en de compositie is ook te gek. En natuurlijk die fabuleuze techniek.

Ik ben fan van je!
Fijn om weer eens een stuk MUZIEK te horen!

*= Ik hoor hem nu enkele malen en ga hem telkens gaver vinden. Misschien toch wel je mooiste....

Klasse met en grote K!!!!

slayurrr
24 juni 2004, 00:59
Vette shit, zoals altijd van Luc-O... Ik vind dit idd 1 van je betere, klinkt echt lekker en blijft dus ff in me winamp staan 8-)

Luc-O
24 juni 2004, 09:16
:o Wow, THANKS dudes!! :P

sunday violence
24 juni 2004, 10:38
gaaaaf! dit doet me denken aan een computerspel dat ik altijd deed, picabo streety ski racing ofzo. dat speelde ik altijd mede vanwege die vette instrumentale gitaarshit die erop stond. ik zal eens proberen te vinden wie dat allemaal ingespeeld heeft want daar lijkt dit vet veel op.

And I like it!

Stratman70
26 juni 2004, 10:08
Ik gooi 'm nog even omhoog. Onvoorstelbaar dat er zo weinig (ook in het algemeen) wordt gereageerd op dit GITARISTEN forum (in "Of Topic" is het altijd een drukte van jewelste.)

Hopelijk vang je nog wat meer reacties. Dit moeten echt meer mensen horen.

Luc-O
26 juni 2004, 12:16
Dat is nou een toffe actie!!!!!!!!!!! :P :P :P

Predator
29 juni 2004, 00:46
Erg Satch jah en erg cool! Goede drummer ook, helaas dat hij niet ouder mocht worden dan 25!

Ik vond het nummer net te lang worden toen er een langzaam boeiend stuk opkwam, goed gedaan. Het is gewoon gokken he? D'rop of d'ronder... Goed gegokt, dit spreekt aan. De opname had wat beter gemogen naar mijn mening, maar dat komt vast eerder door het bestandstype dan de mix.

Goed gedaan, la'erz!

the joshua tree
29 juni 2004, 11:17
Dit is inderdaag geweldig! Van Satch wordt ik naar een half uur redelijk gek maar dat ligt ook lekker in het gehoor. Hoe speel je dit soort dingen in, ik bedoel schrijf je het helemaal uit of improviseer je maar wat. En hoe doe je dat dan?

Stratman70
4 juli 2004, 18:32
Ja, hoe doe je dat? :wink:

Luc-O
4 juli 2004, 19:23
O, sorry, ik had die vraag helemaal over het hoofd gezien... :oops:
Dit is voor een groot deel gecomponeerd, maar de compositie is wel ontstaan uit improvisatie, zoals volgens mij alle muziek uit improvistie ontstaat: ik zou bijvoorbeeld van mijn eigen nrs niet kunnen zeggen hoe ik ze heb gemaakt, ze waren er gewoon ineens. Dus op de vraag 'hoe doe je dat dan' moet ik het antwoord schuldig blijven. Ik vind 'inspiratie' ook zoiets ongrijpbaars. Ik kan bijvoorbeeld niet zeggen 'Zo, vanavond ga ik een nr maken', zo werkt het bij mij helaas niet. Op die manier weet ik dus ook nooit wanneer ik een nieuwe nr heb. Kan soms maanden duren. Daarom heb ik ook zo'n respect voor mensen die worden gevraagd bijvoorbeeld een soundtrack te maken, met andere woorden, muziek maken op commando en die dan nog iets goeds weten af te leveren ook. Nrs maken is voor mij een moeizame aangelegenheid, maar ik ben dan ook erg kritisch op mezelf.

Stratman70
5 juli 2004, 11:17
ja, zo is het bij mij ook wel ongeveer. Maar ik moet echt leren om me er meer op toe te leggen, dat als ik een idee heb, dat ik er ook meer probeer uit te halen. Ik raffel alles veel te vlug af, waardoor vaak niet alleen het spel, maar ook de compositie eronder te lijden heeft.

Men noemt zoiets ook wel eens luiheid. Dat is mijn grootste vijand denk ik.

-robbert-
6 juli 2004, 15:31
Luc-O, supergoed man! Ook Zeer goeie recensie in de NOOT!! ga zo door met X-proof en jullie komen er zeker wel..

Stratman70
10 juli 2004, 10:35
Wat is de NOOT!!! voor iets? Een muziekblad? Hey Luc-O, heeft je band ook een website?

alhambra
10 juli 2004, 10:58
Dat ik deze gemist heb hoe kan dat ?????????


Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, al ben ik dit soort muziek aardig zat dit soort dingen doen het dan toch weer :cool:

Staat weer fijn in mijn forumfiles mapje (binnenkort maar is op cd pleuren voor in de auto, als de artiest het niet erg vind :oops: )

-robbert-
10 juli 2004, 12:41
Wat is de NOOT!!! voor iets? Een muziekblad? Hey Luc-O, heeft je band ook een website?

NOOT is een gratis muziekblad van popmuziekzeeland

Luc-O
10 juli 2004, 17:55
De NOOT is inderdaad het periodiek van de Stichting Popmuziek Zeeland (SPZ). De recensie waar Robbert (thanx voor je toffe reactie!!!! :P ) aan refereert, was een verslag van de Zeeuwse Belofte, een bandcontest waar ik met mijn band X-Proof aan mee heb gedaan en die we hebben gewonnen!! Daardoor staan we op 2 oktober in de Regiofinale Zuid van de Grote Prijs in de W2 in Den Bosch. Met die band speel ik onder andere de nrs die ik hier heb gepost. Die recensie komt binnenkort ook wel op www.popmuziekzeeland.nl te staan, maar ze zijn daar niet zo snel met updaten :D

@Alhambra: THANX, tuurlijk mag jij het nr op cd branden en lekker hard in je auto draaien, daar doe ik het voor!!! :lol:

@Stratman70: We zijn hard bezig aan een site voor de band, ik heb wel een eigen site maar die ken je vast al: http://home.planet.nl/~oggel008 Wordt binnenkort luc-o.com!!!

Stratman70
11 juli 2004, 17:16
Heb een kijkje genomen en je site ziet er goed uit. Mooi dat de mp3tjes daar allemaal bij elkaar staan, kan ik ze mooi allemaal downloaden en in de auto beluisteren.

Wickeh
11 juli 2004, 18:17
Heeeeel lekker nummer, deze zet ik op m'n harde schijf. Het zal zeker nerderig klinken maar dit doet me aan Gran Turismo 3 denken. Echt een liedje in zo'n spel waar je lekker in een bak rondscheurt :D. Heeft qua stijl vooral in het begin wat weg van Motley Crue - Kickstart My Heart en dat is ook weer wat oudere (hard)rock, leuk om dat te horen. Het solowerk is mooi uitgezocht en getimed, prima werk alleen tsja... dat shredden ben ik zelf niet fan van maar dat is ieders eigen smaak. Ik ken Satch zelf niet (booeee :P) maar als dat hier op lijkt ga ik eens op zoek!

Luc-O
11 juli 2004, 18:37
Thanx Wickeh!! Maar for your information, 'Satch' is gewoon de koosnaam van Joe Satriani hoor... :wink: of ken je die ook niet??? Ik vind persoonlijk het 'shred-element'in dit nr best ver te zoeken, onder shred versta ik meer alternaten en sweepen e.d.

Wickeh
11 juli 2004, 20:11
Aaaah bedankt voor de verlichtende informatie. Ja Joe Satriani ken ik natuurlijk wel, dus Satch dan ook. Ben niet echt stuk van zijn werk. Het is inderdaad maar wat je onder shredden verstaat maar voor mij is shredden zelfs al vreselijk snel spelen op de hogere frets in vorm van arpeggio's e.d.

segers
5 augustus 2004, 00:04
Stop Vai, Satch en Moore in een vleesmolen en wat komt er uit?? Luc Oggel is de naam. Supergoed dus!! Ik vind California Creaming wel het lekkerste nummertje, goeie toon ook!! Zeker zo doorgaan en een solo plaat maken!!

Grtz
Roy

Luc-O
5 augustus 2004, 00:06
Hey thanks man! jij krijgt het eerste exemplaar gratis!

segers
5 augustus 2004, 00:10
:-D :-D
Done deal hehe!!
Krijg jij die van mij gratis :wink:
Duurt nog wel effe denk ik.

Grtz
Roy

bluegate
5 augustus 2004, 13:52
Lekker, goed instrumentaal nummer.
Technisch heel goed.
Maar er zit ook een lekkere melody in dus goed mel/tech...

Niets van mij aantrekken, heb meer spullen dan talent maar:
Mix zou wel wat meer werk kunnen gebruiken.

Luc-O
5 augustus 2004, 17:28
Thanx Bluegate! Ik ben het met je eens over die mix, heb je evt nog tips voor een volgende keer?

Embryoyo
5 augustus 2004, 19:37
Nog iemand die daar iets aan heeft toe te voegen? :lol:Klinkt gaaf. 8-)